ГоловнаПублікаціїПитання експертуПроблеми з комуналкою? Запитуйте – ми пояснимо. Випуск 121

Проблеми з комуналкою? Запитуйте – ми пояснимо. Випуск 121

Не знаєте, як бути, до кого звернутися? - «У.К.» продовжує освітлювати ваш шлях житлово-комунальними просторами.
Проблеми з комуналкою
Новини по темі

У сфері житлово-комунального господарства немає ні вихідного, ні прохідного – це надскладна система, яка дає можливість компаративіського повернення у вчорашній день і впорядковує не лише наше сьогодення, але й прийдешнє, тому досить важливо не загубитися у таких, здавалося б на перший погляд, простих побутових речах. Не знаєте, як бути, до кого звернутися? - «У.К.» продовжує освітлювати ваш шлях житлово-комунальними просторами.

На запитання відповідає експерт «У.К.», юрист Андрій Осадчий

Питання 1:

Ми живемо на останньому 10-му поверсі. Батареї взимку постійно ледве теплі. В квартирі холодно і доводиться користуватися електрообігрівачем. Як домогтися теплих батарей в оселі?

Відповідь експерта:

Згідно ст. 18 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», у разі порушення виконавцем умов договору, споживач має право викликати його представника для складення та підписання акта-претензії споживача. В такому документі зазначаються терміни, види, показники порушень тощо. Представник виконавця повинен з'явитися на виклик споживача не пізніше строку, визначеного договором. Акт-претензія складається споживачем та представником виконавця, і скріплюється їхніми підписами. У разі неприбуття представника виконавця в погоджений умовами договору строк або у разі необґрунтованої відмови від підписання акта-претензії він вважається дійсним, якщо його підписали не менше двох споживачів.

Акт-претензія споживача подається виконавцю, який протягом 3 робочих днів вирішує питання про перерахунок платежів або видає споживачу письмову обґрунтовану відмову в задоволенні його претензій. Спори щодо задоволення претензій споживачів вирішуються в суді. Споживач має право на досудове вирішення спору шляхом задоволення пред'явленої претензії.

Питання 2:

Чи має право кобеляцьке КП «Водоканал» стягувати плату за встановлення кришки колодязя і ставити цей колодязь на баланс споживача, якщо він знаходиться на проїжджій частині вулиці і є технологічно невід'ємною частиною міської системи водопостачання? Вузол обліку знаходиться за зовнішньою стіною будівлі в місці входу водопровідного вводу.

Відповідь експерта:

Згідно «Правил користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення», в населених пунктах України вузли обліку повинні розташовуватись на мережі споживача, як правило, на межі балансової належності мереж виробника та споживача. Або вузли обліку, за згодою виробника, можуть бути в приміщеннях, розташованих безпосередньо за зовнішньою стіною будівлі в місці входу водопровідного вводу, а обладнання вузла обліку здійснюється за рахунок споживачів. Якщо ви все ж таки вважаєте такі діє КП «Водоканал» неправомірними, ви маєте право скласти скаргу до Полтавського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України.

Питання 3:

При якій температурі в житловому приміщенні можна не платити за послуги централізованого опалення? Представники теплопостачального підприємства стверджують, що такий температурний мінімум не встановлено. Чи це правда?

Відповідь експерта:

По-перше, для того, щоб не сплачувати за неякісно надані послуги потрібна підстава. Єдиною підставою для здійснення перерахунку за неякісно надані послуги, згідно ст. 18 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», є акт-претензія, яка оформлена належним чином. По-друге, відповідно до Порядку проведення перерахунків розміру плати за надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, у разі ненадання їх або надання не в повному обсязі та зниження якості (постанова КМУ №151 від 17.02.2010 року) плата не стягується тоді, коли температура в кімнатах нижча за 12С. Якщо температура в діапазоні 12-18С – нараховується зниження плати на 5% за кожний градус зниження.

Питання 4:

Живу на останньому поверсі 9-ти поверхового будинку. Над квартирою є технічний поверх. Протягом останніх 10 років дах тече. При цьому, після проведення в домі інтернету (роботи перфоратором на технічному поверсі) по несучій стіні будинку пішла тріщина. До того ж у цій тріщині закріплений оптоволоконний кабель, що йде на сусідню будівлю. Хто несе відповідальність за ремонт технічного поверху, і хто має ремонтувати дах?

Відповідь експерта:

Відповідь на ваше запитання однозначно надати неможливо. З одного боку, у вашого будинку є визначений органом місцевого самоврядування балансоутримувач або обслуговуюча організація (ЖЕК, управлінська житлова компанія та ін.), які за рахунок вашої плати утримують будинок, місця загального користування тощо. Відтак, або балансоутримувач, або ЖЕК надали дозвіл інтернет - провайдеру здійснювати відповідні монтажні роботи на даху та технічному поверсі. Тому питання пошкодження даху, фасаду, технічного поверху – це питання балансоутримувача, лише йому належить право пред’явити претензію за пошкодження майна під час виконання робіт. Щодо ремонту даху, то в межах плати за утримання будинку в структурі тарифу може бути передбачено обсяг ремонту не більше 5%, тобто це поточний ремонт даху. Все інше – за рахунок місцевих бюджетів.

Питання 5:

Тепло за договором нам постачає КП «Озерне». Але батареї у квартирі практично холодні. При пред'явленні претензій відповідь наступна: «У нас не тиск добрий, це проблема не наша. Ми відповідаємо тільки за те тепло, яке підводиться до будинку. А за будинкові системи відповідає ДУ №3». ДУ №3, у свою чергу, всі заявки приймає, але перерахунок роблять. Чи можна в судовому порядку домогтися того, щоб нам зменшили тариф за неякісне опалення?

Відповідь експерта:

Якщо ДУ №3 здійснюють перерахунок за неякісно надані послуги, то згідно чинного законодавства їх дії правомірні. Очевидно для того, щоб у внутрішній системі опалення була циркуляція потрібна заміна насосного обладнання, на що коштів у ДУ №3 в тарифі не закладено. Вихід один – мешканцям будинку придбати відповідне обладнання для підвищення тиску теплоносія та здати його в оренду ДУ №3.  

Від редакції:

Шановні користувачі порталу «У.К.»! Якщо на ваші запитання, які ви ставили нашим експертам раніше, не були надані відповіді, обов'язково нагадуйте нам про них, та нагадуючи, не забувайте перечитувати усі публікації з циклу «Запитуйте – ми пояснимо», адже відповідь на ваше питання могла вже бути раніше.
 
Усі публікації циклу «Запитуйте – ми пояснимо» читайте тут.
 
Коментарі (0)