ГоловнаПублікаціїПитання експертуПроблеми з комуналкою? Запитуйте – ми пояснимо. Випуск 51

Проблеми з комуналкою? Запитуйте – ми пояснимо. Випуск 51

Не знаєте, як бути, до кого звернутися? - «У.К.» продовжує освітлювати ваш шлях житлово-комунальними просторами.
Проблеми з комуналкою? Запитуйте – ми пояснимо. Випуск 51
Новини по темі

У сфері житлово-комунального господарства немає ні вихідного, ні прохідного – це надскладна система, яка дає можливість компаративіського повернення у вчора і впорядковує не лише наше сьогодення, але й прийдешнє, тому досить важливо не загубитися у таких, здавалося б на перший погляд, простих побутових речах. Не знаєте, як бути, до кого звернутися? - «У.К.» продовжує освітлювати ваш шлях житлово-комунальними просторами. 

На запитання відповідає експерт «У.К.», юрист Андрій Осадчий.

Запитання 1. Гість

У затверджених тарифах на послуги з утримання будинків і споруд розмір накладних витрат по всіх видах послуг складає 70%, але при нарахуванні фактичних платежів за місяць, наприклад в січні 2012 року – 93,71%, в червні – 130,84% і т.д. Чи правомірні дії ЖЕО по завищенню величини відсотків під час розрахунку плати за послуги по утриманню будинку?

Відповідь експерта

Для об’єктивної відповіді на це питання читачем дуже мало надано вихідної інформації. У будь-якому випадку, споживач, який не згодний з нарахуваннями за спожиті послуги, має право звернутися безпосередньо до ЖЕО або до міського (районного суду), щоб довести неправомірність дій ЖЕО та зобов’язати його здійснити перерахунок і повернути зайве сплачені кошти. Але при цьому на руках повинен бути висновок Держфінінспекції (КРУ по-старому) щодо неправомірності тарифів, або висновок незалежного аудитора, або акт реагування прокуратури.

Запитання 2. Гість

Скажіть, будь ласка, чи дозволяється при бажанні власника квартири знімати лічильники обліку холодного та гарячого водопостачання, встановлені у квартирі? Якщо так, то якими нормативними документами це передбачено? І якщо ні, то також чим це обумовлено?

Відповідь експерта

Правилами надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затвердженими ПКМУ № 630 від 21.07.2005 року, передбачена можливість споживати комунальні послуги як з використанням ЗВТ, так і за нормативним  споживанням. Вам необхідно звернутися до Вашого водоканалу із письмовою обґрунтованою заявою про відмову від користування лічильниками води.

Запитання 3. Гість

Чи зобов'язаний я платити заборгованість за воду, якщо лічильник не пройшов своєчасну повірку? Оплата проводилася щомісячно без затримок. Пломби на лічильнику стоять. Чи зобов'язаний міськводоканал повідомити про те, що я маю нести лічильник на повірку особисто? Договір на водопостачання зі мною був укладений у 2012 році. Про те, що я повинен був принести лічильник на перевірку, не поінформували. Будь ласка, скажіть, як бути в даній ситуації?

Відповідь експерта

Згідно з ч.1  ст. 28  Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» (113/98-ВР) засоби вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації,  випускаються з серійного виробництва,  ремонту та у продаж, видаються напрокат, на які  поширюється державний метрологічний нагляд, підлягають повірці.

Згідно ст. 1 цього ж Закону повірка засобів вимірювальної техніки - встановлення придатності засобів вимірювальної техніки, на які поширюється державний метрологічний нагляд, до застосування на підставі результатів контролю їх метрологічних характеристик.

Читайте також: Як не оплачувати послуги ЖКГ

Згідно ч.2  ст. 28  Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» (113/98-ВР) засоби вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, підлягають періодичній повірці через  міжповірочні інтервали, порядок встановлення яких визначається нормативно-правовим актом ЦОВМ.

Крім цього, в цій же статті зазначено, що підприємства, організації  та фізичні особи   зобов'язані своєчасно (з урахуванням установлених міжповірочних інтервалів) подавати засоби вимірювальної техніки на повірку.

Відповідно до змісту цих норм, які за своєю суттю є імперативними та поширеному тлумаченню не підлягають, засіб вимірювальної техніки (лічильник), який не пройшов періодичну повірку через міжповірочний інтервал, є непридатним для використання та об’єктивного обліку спожитої води, а відтак його показання не можуть бути використані для нарахування споживачеві за спожиті послуги з водопостачання та водовідведення.

Відтак, згідно вимог п. 15 Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджених постановою Кабінету міністрів № 630 від 21.07.2005 року КП «Водоканал» почав  нарахування за спожиті послуги водопостачання та водовідведення згідно з нормативами (нормами) споживання, оскільки лічильник наразі залишається не повіреним, а відтак несправним.

Тому, Вам в цьому випадку необхідно, по-перше, здійснити повірку лічильника, а по-друге – погасити заборгованість перед комунальним підприємством.

Запитання 4. Гість

Чи існує відповідальність за використання споживачем (населенням) неопломбованого лічильника води? Який орган  її може накласти? Яким нормативно-правовим актом регулюється дане питання?

Відповідь експерта

Кожний водоканал має в своєму штаті інспекцію, яка здійснює перевірки дотримання споживачами технічних умов при користуванні лічильниками води. Саме вони мають право накладати штрафні санкції та складати відповідні акти. Зазначу, що відповідно до п. 15 Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджених постановою Кабінету міністрів № 630 від 21.07.2005 року, у разі  несправності  засобів обліку води і теплової енергії, що не підлягає усуненню,  плата за послуги з моменту її  виявлення  вноситься згідно з нормативами (нормами) споживання.

Читайте також: Уряд поставить на облік кожного

Запитання 5. Гість

Я звернулася до ЖЕКу з проханням про заміну радіатора (батареї) та попросила укласти договір про надання цієї послуги по діючим тарифам. Але мені відмовили в ЖЕКу, відповівши, що ЖЕК таких послуг не надає. Чи є це правдою? Якщо ні, як мені надалі діяти?

Відповідь експерта

Такий вид послуг як заміна радіатора (батареї) у квартирі споживача, який є власником (наймачем) квартири, дійсно не входить до переліку послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затверджених постановою КМУ № 869 від 01.06.2011 року. Заміна такої батареї відноситиметься до господарської діяльності ЖЕКу і повинна сплачуватись не за тарифом, а за договірною ціною.

Запитання 6. Гість

Мій чоловік - пенсіонер МВС, оплачуємо ЖКП за пільговим тарифом – 50% за двох членів сім'ї (я і чоловік). Нещодавно прописали в нашу квартиру дочку й онука, але проживають вони і оплачують житлово-комунальні послуги за їх фактичним місцем проживання. Яким чином тепер розраховувати оплату ЖКП? Чи потрібно додатково оформляти якісь документи?

Відповідь експерта

Плату за комунальні послуги Вам потрібно тепер розраховувати на всіх зареєстрованих членів родини, незалежно від фактичного їх місця проживання. Пільга 50% буде збережена тільки на чоловіка і на Вас, адже згідно ст. 156 Житлового кодексу України всі члени родини власника несуть солідарну відповідальність за зобов’язаннями, у тому числі і по сплаті за спожиті послуги.

Запитання 7. Гість

Підкажіть, будь ласка, мені в поштову скриньку приватного будинку поклали листа, в якому написано, що в 10-денний термін я повинна встановити лічильник на холодну воду в обов'язковому порядку. Чи існує закон, який зобов'язує всіх встановлювати лічильники на воду, або це місцева влада так розпоряджається? На який термін укладається договір з водоканалом?

Відповідь експерта

Правилами надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затвердженими ПКМУ № 630 від 21.07.2005 року, передбачена можливість споживати комунальні послуги як з використанням ЗВТ, так і за нормативним  споживанням – на вибір споживача. Тому вимога водоканалу не є правомірною, рекомендую звернутися до районної прокуратури зі скаргою на незаконні дії водоканалу.

Від редакції:

Шановні користувачі порталу «У.К.»! Якщо на ваші запитання, які ви ставили нашим експертам раніше, не були надані відповіді, обов'язково нагадуйте нам про них.
 
Усі публікації циклу «Запитуйте – ми пояснимо» читайте тут. 

 
Коментарі (0)