ГоловнаПублікаціїПитання експертуПроблеми з комуналкою? Запитуйте – ми пояснимо. Випуск 89

Проблеми з комуналкою? Запитуйте – ми пояснимо. Випуск 89

Кожен з нас щодня ризикує потрапити у проблемну житлово-комунальну ситуацію. Як не залишитися з носом? - роз'яснить «Україна Комунальна».
питання
Новини по темі

У сфері житлово-комунального господарства немає ні вихідного, ні прохідного – це надскладна система, яка дає можливість компаративіського повернення у вчора і впорядковує не лише наше сьогодення, але й прийдешнє, тому досить важливо не загубитися у таких, здавалося б на перший погляд, простих побутових речах. Не знаєте, як бути, до кого звернутися? - «У.К.» продовжує освітлювати ваш шлях житлово-комунальними просторами.

На запитання відповідає експерт «У.К.», юрист Андрій Осадчий.

Питання 1:

У приватному будинку я живу з сестрою і бабусею інвалідом 2 групи, дитиною війни. Кожні 3 роки у нас виникає проблема з компанією «Луганськ-вода». Скажіть, чи правомірні дії компанії, якщо вона відмовляється встановлювати споживачу технічно справний сертифікований лічильник води? У якому законі описано, як і де повинен встановлюватися лічильник води у приватному секторі? Чи зобов'язані ми ставити лічильник за двором?

Відповідь експерта:

Щоб кудись скаржитись, а тим більше звертатися до судом за пошуком справедливості необхідно мати на руках документальне підтвердження дій Ваших по повірці лічильника та дій водоканалу по встановленню лічильника саме там, де хочуть вони. Юридичною мовою це означає, що по-перше, Ви повинні мати сертифікат відповідності та придатності лічильника після повірки від центру стандартизації, метрології та сертифікації або іншої ліцензованої фірми, яка здійснювала повірку лічильника, по – друге, письмову вимогу «Луганськ-вода» про зміну розташування лічильника, нові технічні умови на встановлення лічильника або змінений проект влаштування вузла обліку. Якщо ці документи відсутні, а погрози Водоканалу носять усний характер – такі вимоги є незаконними, а в разі відключення Вас від водопостачання потрібно звернутися до прокуратури.

Питання 2:

Мною була придбана однокімнатна квартира. З опалення є заборгованість за договором реструктиризації колишнього власника, нового договору на надання послуг я не укладав з тепломережею, тільки змінив дані по особовому рахунку з колишнього власника на свій дані. Тепер тепломережа намагається нав'язати мені борг по реструктиризації колишнього власника, щоб я його оплачував за нього. Чи можуть вони це зробити?

Відповідь експерта:

Якщо при купівлі-продажу квартири у договорі не було вказано, що заборгованість по комунальним послугам погашає Покупець, то відповідальність за накопичені борги несе Продавець, оскільки це його цивільно-правові відносини з тепломережею, які не припинилися з продажем квартири. Тим більше, що він особисто зобов’язався погашати борг за договором реструктуризації. Відтак, тепломережа повинна шукати саме Продавця та стягувати з нього борг у судовому порядку, а Вам відкрити новий особистий рахунок та нараховувати з нуля.

Питання 3:

Який тиск холодної води має бути у квартирі і згідно якого закону?

Відповідь експерта:

Величина тиску, з яким має подаватись холодна та гаряча вода у житловий будинок визначається розрахунковим методом при проектуванні для кожного об'єкту окремо. Тобто, саме при проектуванні житлового будинку розраховується діаметр всіх інженерних комунікацій та параметри щодо їх експлуатації. З 01.01.2006 року набули чинності нові державні будівельні норми ДБН В.2.2-15-2005 "Житлові будинки. Основні положення", якими встановлено раціональні та економічні вимоги до архітектурно-планувальних рішень та інженерного обладнання житлових будинків з урахуванням необхідних санітарно-гігієнічних вимог.

Питання 4:

Існує Порядок проведення конкурсу з надання житлово-комунальних послуг (ПКМУ №631 від 21.07.2005 р.), а також Порядок проведення конкурсу на надання послуг з вивезення побутових відходів (ПКМУ №1173 від 16.11.2011 р.) Підкажіть, а є затверджений порядок проведення конкурсу з утримання будинків та прибудинкових територій?

Відповідь експерта:

Порядок визначення виконавця послуг з утримання будинків  і споруд та прибудинкових територій, в тому числі і на конкурсній основі визначений Постановою Кабінету Міністрів України №60 від 25.05.2005 року «Про затвердження Порядку визначення виконавця  житлово-комунальних послуг у житловому фонді».

Питання 5:

Чи потрібно укладати договір між ЖБК та мешканцями на оплату комунальних послуг?

Відповідь експерта:

ЖБК - юридична особа, утворена фізичними та/або юридичними особами, які добровільно об'єдналися на основі об'єднання їх майнових пайових внесків для участі в будівництві або реконструкції житлового будинку (будинків) і наступної його (їх) експлуатації. Житлово-будівельний кооператив є некомерційною організацією, метою якої є задоволення потреб його членів у житлі. Відносини між ЖБК та його членами регулюються Статутом та рішеннями правління ЖБК та загальних зборів. Члени ЖБК сплачують внески на утримання житлового будинку у розмірах, встановлених правлінням або загальними зборами ЖБК. ЖБК не має на меті отримання прибутку, тобто не є суб’єктом господарювання – виконавцем житлово-комунальних послуг, відтак не може надавати такі послуги за договором. Комунальні послуги надають визначені загальними зборами ЖБК виконавці та комунальні підприємства (тепломережі, водоканали).

Питання 6:

Ми проживаємо на 2-му поверсі дев’ятиповерхівки, ліфтом не користуємось. Чи маємо ми сплачувати за ліфт?

Відповідь експерта:

П. 11 Порядку формування тарифів на утримання будинків, споруд та прибудинкової території, затвердженого постановою КМУ №869 від 01.06.2011 року, лише площу квартир перших поверхів та площу нежитлових приміщень у житловому будинку (гуртожитку), що не мають окремих виходів безпосередньо на сходові клітки), виключено з формули нарахування плати за технічне обслуговування ліфтів, тобто лише мешканці перших поверхів не мають сплачувати за користування ліфтом.

Питання 7:

Хто повинен здійснювати фарбування газової труби, яка проходить по периметру будинку. ЖЕК чи Газопостачальна організація?

Відповідь експерта:

Обов’язок підтримувати у справному стані та ремонтувати внутрібудинкові газові мережі лежить на балансоутримувачах будинків, а саме ЖЕКах, ЖЕО, ОСББ та ін. Це передбачено п. 1.4.3 «Правил безпеки систем газопостачання в Україні». Крім того, в пункті 1.1.14.10. «Примірного переліку послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та послуг з ремонту приміщень будинків, споруд» якраз передбачено «Фарбування будинкового газопроводу». Згаданий Примірний перелік послуг є обов’язковим для виконання балансоутримувачами будинків, про що чітко зазначено в п. 1.5. «Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій» (затверджені наказом Держжитлокомунгоспу України від 17.05.2005р. №76). Тобто, згідно із зазначеними документами фарбування будинкових газопроводів входить у квартплату, яку сплачують мешканці, тому ЖЕК повинен надавати таку послугу. У свою чергу, представники газового господарства повинні контролювати цей процес, а у разі невиконання ЖЕКами своїх обов’язків припиняти подачу газу. Відповідно місцеве комунальне підприємство повинно власними силами пофарбувати внутнібудинкові газові труби, а не вимагати від мешканців виконати ці роботи.

Від редакції:

Шановні користувачі порталу «У.К.»! Якщо на ваші запитання, які ви ставили нашим експертам раніше, не були надані відповіді, обов'язково нагадуйте нам про них, та нагадуючи, не забувайте перечитувати усі публікації з циклу «Запитуйте – ми пояснимо», адже відповідь на ваше питання могла вже бути раніше.

Усі публікації циклу «Запитуйте – ми пояснимо» читайте тут.

 
Коментарі (0)