ГоловнаПублікаціїПитання експертуПроблеми з комуналкою? Запитуйте – ми пояснимо. Випуск 94

Проблеми з комуналкою? Запитуйте – ми пояснимо. Випуск 94

Кожен з нас щодня ризикує потрапити у проблемну житлово-комунальну ситуацію. Як не залишитися з носом? - роз'яснить «Україна Комунальна».
питання
Новини по темі

У сфері житлово-комунального господарства немає ні вихідного, ні прохідного – це надскладна система, яка дає можливість компаративіського повернення у вчора і впорядковує не лише наше сьогодення, але й прийдешнє, тому досить важливо не загубитися у таких, здавалося б на перший погляд, простих побутових речах. Не знаєте, як бути, до кого звернутися? - «У.К.» продовжує освітлювати ваш шлях житлово-комунальними просторами.

На запитання відповідає експерт «У.К.», юрист Андрій Осадчий.

Питання 1:

Як юридична особа, я хочу встановити у своєму приміщенні, яке орендується, лічильники води та електроенергії. Чи потрібен мені проект на установку, як того вимагає ЖЕК? І, яким документом це визначено?

Відповідь експерта: 

По-перше, необхідно визначитися, чи дозволяє Вам орендодавець мати окремий водопостачальний ввод та окремий елетрощит у приміщенні, що Ви орендуєте. Встановлення та експлуатація приладів обліку електричної енергії регулюється для юридичних осіб та фізичних осіб (крім населення) Правилами користування електричною енергією, затвердженими постановою НКРЕ від 31.07.96 №28 (зі змінами), а встановлення приладів обліку води – Правилами користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України, затверджених наказом МінЖКГ №190 від 27.06.2008 року. Обома цими правилами передбачено обов’язкове виготовлення проекту на монтаж засобів обліку. 

Питання 2:

У п. 27 Постанови КМУ від 3 жовтня 2007 №1198 «Про затвердження Правил користування тепловою енергією» сказано: «Якщо фактична середньомісячна температура зовнішнього повітря вище зазначеної в нормативних документах, то проводиться перерахунок плати за носій у бік зменшення». Чи поширюється вимоги цієї постанови на власників квартир у багатоквартирного будинку?

Відповідь експерта:

Згідно п. 1 Правил користування тепловою енергією, затверджених постановою КМУ №1198 від 03.10.2007 року, ці Правила визначають взаємовідносини між теплопостачальними організаціями та споживачами теплової енергії, під якими розуміються фізичні особа,  які  є  власниками будівлі  або  суб'єктами  підприємницької  діяльності,  чи юридичними особами, які використовують теплову енергію відповідно до договору. Таким чином норми цих Правил не поширюються на фізичних осіб – власників квартир в багатоквартирних будинках. Питання перерахунку за неякісно надані послуги споживачу – власнику (наймачу) квартири в багатоквартирному житловому будинку регулюється постановою КМУ №630 від 21.07.2005 року та постановою КМУ від 17.02.2010 року №151. 

Питання 3:

Мій будинок входить до складу АСББ (асоціація співвласників багатоквартирних будинків). У мене в туалеті зі стелі почала капати вода. Я звернулася в АСББ, за викликом прийшов сантехнік, виявив причину течі - у сусідів поверхом вище в туалеті протікає хрестовина зливної труби. Склали акт. У сусідів заборгованість за квартиру і АСББ відмовляється виконати ремонтні роботи, поки сусіди не напишуть заяву на виконання робіт у них в квартирі і не погасять заборгованість. Сусіди заяву писати не хочуть, кажуть нехай приходять і ремонтують. Чи має право сантехнік АСББ не виробляти ремонтні роботи у сусідів, незважаючи на те, що мене заливає вже тиждень?

Відповідь експерта:

Порядок здійснення ремонтних робіт найманими працівниками Вашої АСББ повинен бути прописаний або в Статуті Вашої Асоціації. З ним Ви як член АСББ маєте право ознайомитись без будь-яких перешкод. Якщо в Статуті приписане право АСББ не надати послуги з утримання будинків та ремонтів через заборгованість члена асоціації – то дії правління правомірні. В будь-якому випадку, ст. 1166 Цивільного кодексу України гарантує Вам право на відшкодування понесених збитків та матеріальної шкод из боку винної особи. 

Питання 4:

Чи можна виписати дитину з квартири якщо у господаря квартири заборгованість?

Відповідь експерта:

Законом України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в України» питання встановлення/зняття з реєстрації громадян України, іноземців та осіб без громадянства жодним чином не ставиться в залежність від наявності заборгованості за послуги по утриманню будинку і прибудинкової території. 

Питання 5:

Водоканалом встановлено порушення терміну метрологічної повірки засобу обліку на основному вводі підприємства. Припис раніше не виписувався. 12.03.2013 року відбулася заміна засобу. Без виписування акту-рахунку за беоблікове використання. Був виписаний акт порушення водоміру, безоблікового витоку води з останньої дати (коли знімали показання 28.02.2013) до 18.03.2013 року Акт підписан предстваниками сторін. Юридичній особі ситуація стала відома наприкінці червня. Водоканал не погоджується змінити акт з обрахунком періоду витоку з 13.03.2013 року по 18.03.2013 року. Чи оскаржувати службовий підлог? 

Відповідь експерта: 

Для того, щоб в судовому порядку оскаржувати підписаний сторонами акт від 18.03.2013 року, необхідно притягнуто до адміністративної, кримінальної чи дисциплінарної відповідальності за вчинення службового правопорушення представника юридичної особи та визнати його підпис недійсним.  

Питання 6:

ОСББ подало до суду позов щодо заборгованості за п'ять з половиною місяців, включаючи останній місяць (червень), який не вважається боргом. Остання оплата була проведена півтора місяці тому. За який період має бути стягнення або від якої суми боргу. Чи можу я вимагати знизити оплату за рахунок того що ОСББ відмовилося забезпечувати ремонт конструктивних елементів.

Відповідь експерта:

Згідно ст. ст.18 -20 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» Ви як споживач послуги з утримання будинків, споруд та прибудинкової території можете вимагати від свого ОСББ зменшення плати неналежне надання таких послуг лише у разі письмової правління ОСББ здійснити ремонт та письмового оформлення акту-претензії про неналежне надання послуг. 

Питання 7: 

Квартиронаймач-ветеран війни і ветеран праці. Прийшло повідомлення, що в цьому кварталі треба нести лічильник на перевірку. Я відповів, що ветеранам війни все, що пов'язано з лічильником, робиться безкоштовно. Ось їх відповідь: «Згідно з постановою КБУ від 01.06 2011 № 869 витрати з перевірки приладів обліку не перебувають на балансі КП АПУВКХ , їх демонтаж та монтаж не включаються до затверджені тарифи з оплати за водоспоживання». Хто правий у цій ситуації?

Відповідь експерта:

Згідно Правил надання послуг з централізованого опалення, гарячого та холодного водопостачання і водовідведення, затверджених постановою КМУ № 630 від 21.07.2005 року, квартирні засоби  обліку  беруться виконавцем лише на абонентський облік, при цьому лічильник води є власністю споживача і не перебуває на балансі водопостачального підприємства. Згідно із  роз’ясненнями Національної комісії, що здійснює державне регулювання в сфері комунальних послуг від 16.11.2012 року,  яких демонтаж, повірка, ремонт, монтаж після повірки квартирних лічильників питної або гарячої води, можуть здійснюватись водопостачальним підприємством, яке має ліцензію на централізоване водопостачання та водовідведення, тільки за умови укладання окремих платних договорів на надання таких послуг із обов’язковим визначенням вартості та джерела відшкодування відповідних витрат, при цьому жодних пільг для ветеранів війни та праці не передбачено. 
 
Від редакції:

Шановні користувачі порталу «У.К.»! Якщо на ваші запитання, які ви ставили нашим експертам раніше, не були надані відповіді, обов'язково нагадуйте нам про них, та нагадуючи, не забувайте перечитувати усі публікації з циклу «Запитуйте – ми пояснимо», адже відповідь на ваше питання могла вже бути раніше.
 
Усі публікації циклу «Запитуйте – ми пояснимо» читайте тут.
 
Коментарі (0)