ГоловнаПублікаціїВодопостачанняВодопостачання під прокурорським наглядом

Водопостачання під прокурорським наглядом

КП «Львівводоканал» опинилось в епіцентрі скандалу. Його діяльність стала предметом вивчення прокуратури області. Підприємство звинувачують у незаконному користуванні землею та безпідставному стягненні плати за звірку лічильників.

Перший дзвінок пролунав, коли  працівники прокуратури звинуватили «Львівводоканал» в порушенні прав споживачів водопостачання, зокрема мова  йде про платні послуги за перевірку лічильників на воду. Звернення прокуратури не вплинуло на керівництво підприємства. Згодом надійшло чергове звинувачення і цього разу питання стосувалося земельних ділянок площею 95 га, які використовує «Львівводоканал» під водозагони без дозвільних документів. І відтак не має право на згадану землю. Наразі прокуратура подала два позови щодо визнання неправомірним становлення виконавчим комітетом Львівської міської ради оплату за періодичну перевірку лічильників на воду. Окрім цього, зобов’язала «Львівводоканал» виготовити документацію, яка б надавала підприємству законне право користування землею.

Проблема обліку

Питання оплати за звірку лічильників на воду вже не раз обговорювалося. Протест прокурора був відхилений на сесії Львівської міськради. Хоча на переконання прокуратури, запровадження плати за послуги звірки показів лічильників на рахунок сервісного підприємства «Водомір» при ЛМКП «Львівводоканал» суперечить вимогам законодавства. Отже, «обслуговування та перевірка лічильників має здійснюватися за рахунок підприємства, що надає послуги з водопостачання», - сказано в заяві прокуратури.

Між тим Львівська міська рада переконана у зворотньому, і свої дії вважає цілком законними. «Департамент житлового господарства жодним чином не порушив законодавчу базу. Наказ департаменту передбачає , що плата за послуги з метрологічної повірки лічильників здійснюється відповідно до укладеного договору між споживачем та підприємством «Водомір»», - переконана начальник юридичного управління ЛМР Гелена Пайонкевич.

Читайте також: Уряд поставить на облік кожного

За її словами, споживач сам оплачує роботи на підставі госпрозрахункового договору з метрологічними центрами, якщо вартість послуг не внесена до загальної вартості житлово-комунальних послуг. Варто зазначити, що у Львові не усі квартири обладнані лічильниками. Тому, аби не перекладати витрати на періодичну перевірку на споживачів, які не мають встановленого обладнання обліку води, виконавчий комітет затвердив платний порядок.

Відповідь міської ради аж ніяк не задовольнила прокуратуру, про що свідчить позов прокуратури проти ЛМР щодо встановлення платних послуг за перевірку лічильників на воду. Споживач, у свою чергу, зацікавлений у безоплатній формі надання послуг.

Проте, більшість людей готові й надалі платити за названі послуги, за умови якісного обслуговування. Зокрема, мешканець Львова Владислав Сеник повідомив для «України Комунальної», що свого часу мав багато клопоту, коли задіяв працівників ЖЕКу для зняття лічильників на перевірку. «Горе-мастер зняв обладнання, проте, встановити нормально вже не зміг. Вода капала з лічильника по трубі. Майже місяць довелося скарги писати, а працівники «Львівводоканалу», у свою чергу, тільки надали рахунок за оплату перевірки. Хоча для мене було важливо добре встановити саме обладнання, тому волів звертатися до приватного майстра. Переконаний, краще нехай будуть платні послуги», - повідомив львів’янин.

Депутати ЛМР також не вбачають великих порушень щодо оплати за перевірку лічильників на воду. «Сама перевірка здійснюється раз в три роки, і сума не є занадто великою – 60 гривень. Гадаю, тут радше політичне питання», - припустив депутат ЛМР (фракція «Україна Соборна») Юрій Кужелюк.

Земельне питання

Судові справи, можливо, поставлять останню крапку в цьому питанні, проте, у Львові знову виник черговий скандал. В центрі конфлікту опинився ЛМКП «Львівводоканал». Прокуратура виявила, що до цього часу комунальне підприємство користується земельними ділянками, де розташовані водогони, незаконно. Такий висновок був зроблений на підставі того, що вся документація датується 1970-1980 роками. Чому посадовці досі не виготовили нову документацію, відповісти складно. Мабуть, над цим питанням як раз працює прокуратура області.

Читайте також: Правда чистої води

Взагалі-то до «Львівводоканалу» є багато претензій. Зокрема, як сказано у заяві прокуратури, «міський водоканал, успереч вимогам закону, використовує станцію приймання нечистот, яку не облаштовано до вимог державних норм і правил експлуатації. Дані дії приводять до погіршення очищення стічних від». Нагадала прокуратура «Львіввдоканалу» і про незадовільну роботу каналізаційно-очисних споруд №1, які, у свою чергу, забруднюють поверхневі води річки Полтва (річка тече під землею, що охоплює центральну та промислову зони міста). Враховуючи все вище згадане, прокуратура поставила вимогу до міського голови Львова Андрія Садового: провести службове розслідування та притягнути до відповідальності винних. Депутатський корпус підтримав заклик прокуратури, про що свідчить протокольне доручення до керівництва ЛМКП «Львівводоканал».

В розмові з кореспондентом «України Комунальної» директор ЛМКП «Львівводоканал» Степан Пакіж зазначив про недоцільність пояснень, оскільки «я ще жодного документу з прокуратури не бачив». «Коли буде надіслано весь перелік документації щодо перевірки по користуванню земельними ділянками, тільки тоді ми надамо відповідь», - каже керівник підприємства. Між тим ситуація на підприємстві стала предметом обговорення депутатського корпусу ЛМР на останній сесії від 14 листопада 2012 року. «Зрозуміло, що документація на землю ще виготовлялась за радянські часи. І «хвіст» тягнеться з року в рік. Законодавча норма вимагає привести до врегулювання документів, і з цим варто погодитися. Інша мова: чи спроможний «Львівводоканал» оплатити ці послуги?», - підкреслив депутат ЛМР (фракція «Партії регіонів») Андрій Мочарський.

Читайте також: Як не оплачувати послуги ЖКГ

Брак коштів суттєво гальмує роботу комунального підприємства, особливо, коли мова йде про реконструкцію каналізаційно-очисних споруд. «Кредит Світового банку – це ярмо для «Львівводоканалу». Підприємство може опинитися на межі банкрутства. А щодо реконструкції каналізаційно-очисних споруд, то потрібна сума в розмірі 1,5 мільйона гривень. Постає одразу питання, де віднайти такі кошти? А щодо кадрової політики на підприємстві, депутати вже неодноразово наголошували про зміни», - зазначив Юрій Кужелюк.

Наразі експертна перевірка встановила, що 12 підприємств скидають у міську систему каналізації надмірну кількість стічних вод. Тобто, порушують  встановлені норми. ЛКМП «Львівводоканал», у свою чергу, щомісяця отримує 600 тис. грн від усіх підприємств, які понаднормово скидають стоки у міську каналізацію. 

 
Коментарі (1)
Андрій Осадчий
29 Листопада 2012 p. 10:44
Слава Богу, Верховна Рада України ухвалила Закон "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань удосконалення діяльності прокуратури", який набираэ чинності 01 грудня, в цю субботу. Законом внесено зміни до 18 законодавчих актів України, якими вдосконалено положення чинного законодавства України, які регулюють статус органів прокуратури та порядок реалізації наданих їм законом повноважень. Зокрема, внесено зміни до Закону "Про прокуратуру", процесуальних кодексів та окремих законів України, якими: скасовано повноваження прокурора щодо видання обов´язкових для виконання актів прокурорського реагування; встановлено єдиний акт прокурорського реагування на виявлені порушення закону у вигляді подання, внесення якого не тягне за собою зупинення дії нормативно-правових актів, припинення певної діяльності, необхідності вчинення дій або безумовного усунення порушень, які, на думку прокурора, мали місце; заборонено прокурору здійснювати повноваження в рамках нагляду за додержанням і застосуванням законів (крім тих, які спрямовані на встановлення наявності порушень) без призначення прокурорської перевірки, яка може здійснюватися лише після винесення постанови, в якій зазначаються підстави, що свідчать про можливі порушення законності, а також обґрунтовується необхідність вчинення прокурором конкретних дій. Копія постанови обов´язково має надаватися особі, на права та свободи якої може вплинути проведення прокурорської перевірки; заборонено проведення прокурорської перевірки за заявами фізичних та юридичних осіб (крім тих, які містять повідомлення про злочин) до їх попереднього розгляду компетентними органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування або ж неприйняття ними у встановлені строки рішень з цих питань.