ГоловнаПублікаціїАналітика ЖКГ демонструє результати

ЖКГ демонструє результати

Підвищення тарифів на проїзд потягами «Укрзалізниці» та обіцянки посадовців стримувати зростання тарифів на послуги ЖКГ, зруйновані автошляхи та вирішення проблем довгобудів - все це в щотижневому огляді «України Комунальної».
Минулий тиждень був щедрим на події. І найголовніші з них, як раз, безпосередньо стосуються галузі ЖКГ.
 
Наприклад, у Міністерстві регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ у четвер підтвердили визначені урядом тенденції державної політики у формуванні тарифів на житлово-комунальні послуги для населення. Зокрема,  очільник профілюючого відомства Геннадій Темник заявив, що підвищення тарифів не вирішить проблем у житлово-комунальному господарстві, натомість необхідно зменшувати видатки у сфері ЖКГ та залучати інвестиції для модернізації галузі. За його словами, головне завдання, яке нині стоїть у житлово-комунальному комплексі, - це залучення інвестицій, проведення модернізації галузі. «Це розв'яже важливе питання - задоволення потреб населення у якісних житлово-комунальних послугах, зменшуючи їх собівартість і не збільшуючи тариф», - сказав Міністр.
 
Посадовці вважають, що перші кроки у напрямку до залучення приватних коштів у галузі вже зроблено. А саме, Мінрегіон повідомив, що з початку 2013 року залучено кредитних ресурсів на суму 1,5 млрд євро на реалізацію 7 напрямів у сфері ЖКГ. Також залучено 201 млн дол. США - кошти міжнародної технічної допомоги на реалізацію 29 проектів у водопровідно-каналізаційному господарстві, енергоефективності та енергозбереженні, теплопостачанні тощо. Зокрема, очільник Мінрегіону Генадій Темник  у приклад наводить проект спільний зі Світовим банком «Розвиток міської інфраструктури» вартістю 140 млн дол. США, що сьогодні діє в 14 містах України. За попередніми результатами, середній показник економії електроенергії на 11 комунальних підприємствах-учасниках Проекту склав більше 30%. Реконструйовано 402 з 452 насосних станцій. Також замінено та прокладено близько 40 км мереж водопостачання та водовідведення, а до кінця року цей показник має скласти  49,4 км мереж.
Залучення приватних інвестицій вкрай необхідно, перш за все, для зменшення рівня енергозалежності галузі ЖКГ. На минулому тижні Віце-прем’єр-міністр Олександр Вілкул на всеукраїнській селекторній нараді заявив, що завданням цього опалювального сезону для України є скорочення  споживання природного газу підприємствами ЖКГ на 5%. Наразі в регіонах вже  триває ремонт та реконструкція котелень, в тому числі - заміна застарілих котлів на сучасні, які мають більший ККД і використовують менше природного газу. За словами Віце-прем’єр-міністра за останні три роки споживання природного газу підприємствами ЖКГ вже скорочено на 10% (з 11,1 млрд куб. м до 10 млрд куб. м).
 
Повідомляється, що наразі вже проведений капітальний ремонт 645 котлів (60%). Надалі що задля досягнення істотної економії газу необхідно замінити на сучасні понад 4 тис. старих котлів та модернізувати понад 6 тис. котлів. 
 
Втім, модернізація основних потужностей української теплоенергетики, водо- та газопостачання зможе вирішити проблеми галузі лише частково. Однією з глобальних проблем є низька платіжна дисципліна всіх категорій споживачів за комунальні послуги, що, у свою чергу, сприяє накопиченню заборгованості за енергоносії. Так, НАК «Нафтогаз-України» повідомив, що загальний борг усіх категорій споживачів по Україні з 1 січня 2013 року збільшилася на 5,5 млрд грн. Станом на кінець червня заборгованість склала 24,49 млрд грн.
 
Наскільки гострими є проблеми у галузі ЖКГ свідчить статистика національного регулятору. Зокрема, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг повідомила, що протягом червня 2013 року, було перевірено 16 підприємств у сфері теплопостачання, водопостачання та водовідведення. За результати перевірок накладено штрафів на загальну суму 400 тис. грн. Причиною накладення санкцій є порушення чи невиконання ліцензійних умов, встановлених Комісією для підприємств ЖКГ. Примітно, що протягом травня нацрегулятором було перевірено 6 підприємств у сфері теплопостачання та та накладено 230 тис. грн штрафів. Місяцем раніше було перевірено 9 підприємств-монополістів комунальної сфери та накладено 265 тис. грн штрафів.
Значні для українців події сталися і в сфері транспортних перевезень. Так, 16 липня у всіх категоріях вагонів, окрім СВ, вагонів поїздів Інтерсіті+ та приміських поїздів, у внутрішньому та міжнародному сполученнях змінено тарифи на перевезення пасажирів залізничним транспортом. Зокрема, вартість подорожі залізницею у внутрішньому сполученні підвищилася на 10%. У міжнародному сполученні вартість збільшилася на 5% лише квиткової частини. Вартість подорожі залізницею у внутрішньому сполученні в плацкартному та купейному вагонах наразі підвищилася на 10%, наступний етап – з 1 жовтня вартість зросте також на 10%. У міжнародному сполученні від сьогодні у всіх категоріях вагонів, окрім СВ, вартість збільшилася на 5%, наступне підвищення відбудеться з 1 жовтня також на  5%. Підвищення тарифу стосується лише квиткової частини, що є однією із складових вартості проїзду. 
 
При цьому, українські автомобільні шляхи залишають бажати кращого. І в цьому, нарешті, зізналися і в «Укравтодорі». Відомство визначило на найпроблемніші реігони з найгіршим станом доріг. Зокрема, були названі Львівська, Чернігівська, Черкаська, Закарпатська і Чернівецька області.
 
Житлова сфера зазнала позитивних зрушень. Так голова Мінрегіону Геннадій Темник заявив, що за результатами першого півріччя в Україні введено в експлуатацію 376 об’єктів-довгобудів. Посадовець також заявив, що питання завершення будівництва так званих довгобудів перебувають під особистим контролем Віце-прем’єр-міністра Олександра Вілкула, який на початку березня в Сімферополі провів всеукраїнську нараду щодо вирішення проблемних питань довгобудів.
 
Тоді він поставив завдання міністерству спільно з регіонами активізувати роботу щодо прискорення введення в експлуатацію таких об’єктів і не допустити збільшення довгобудів, ввести в кожному регіоні систему ефективного планування, жорстко контролювати використання коштів щодо об'єктів, які будуються. 
 
Коментарі (0)