ГоловнаПублікаціїПитання експертуПроблеми з комуналкою? Запитуйте – ми пояснимо. Випуск 24

Проблеми з комуналкою? Запитуйте – ми пояснимо. Випуск 24

«У.К.» продовжує цикл щотижневих публікацій в форматі запитання-відповідь, в рамках яких наші експерти дають кваліфіковані відповіді на запити читачів щодо актуальних проблем та питань у сфері ЖКГ.
Проблеми з комуналкою? Запитуйте – ми пояснимо. Випуск 24
Новини по темі

«У.К.» продовжує цикл щотижневих публікацій в форматі запитання-відповідь, в рамках яких наші експерти дають кваліфіковані відповіді на запити читачів щодо актуальних проблем та питань у сфері житлово-комунального господарства.

Цього тижня на запитання відповідає експерт «У.К.», юрист Андрій Осадчий.
 
Запитання 1. Гість

Скажіть, будь-ласка, до якого числа я повинен заплатити за надані комунальні послуги (вивіз побутових відходів) і чи регулюється це нормативними документами? Якщо так, то якими, та чи правомірно, що я повинен платити за послуги наперед (3 місяці)?

Відповідь експерта:

Питання строків сплати за надані житлово-комунальні послуги регулюється ст. 32 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», де вказано, що Плата за житлово-комунальні послуги нараховується щомісячно, відповідно до умов договору в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Що стосується вивозу побутових відходів, то існує спеціальна Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Правил надання послуг з вивезення побутових відходів» від 10 грудня 2008 року № 1070 в редакції ПКМУ від 16.11.2011 року. Відповідно до п. 3 цієї Постанови Договір про надання послуг укладається відповідно до типового договору, який затверджено цим же Порядком. П. 12 Типового договору зазначає, що розрахунковим періодом є календарний місяць. Однак, п. 13 Типового договору дозволяє сторонам вибрати добровільно (диспозитивно) і таку форму розрахунків, як попередню оплату.

Таким чином, якщо у Вас у на руках є підписаний Вами та комунальним підприємством договір про вивіз ТПВ і його умови передбачають можливість застосування попередньої оплати і Ви погодилися з цим, підписавши договір, то вимоги КП по здійсненню передплати правомірні. Якщо у Вас такого договору на руках не має, або він не містить положення про можливість передплати, - для Вас періодом розрахунку є кожний місяць, вірніше плату потрібно вносити не пізніше 10 числа наступного за звітним.

Читайте також: Стихійне лихо Львівщини

Запитання 2. Гість.

Чи дозволяється нараховувати оплату за послуги з утримання будинків і прибудинкових територій без затвердження тарифів (внесків) органами місцевого самоврядування для ОСББ? Який порядок формування,погодження,затвердження тарифів (внесків) для ОСББ?

Відповідь експерта:

Оскільки при створенні ОСББ житловий багатоквартирний будинок переходить набаланс цього ОСББ, всі жителі автоматично стають співвласниками сходових клітин, стояків, прольотів, підвалів і дахів. Тобто ремонт цих всіх об'єктів, вони зобов'язані здійснювати тепер самі, на свої гроші. На практиці або на спільному засіданні правління ОСББ приймається єдиний тариф на послуги, в який включаються дані ремонти, або за необхідністю жителі ОСББ «скидаються» і роблять ремонт в складчину.

Рівень квартплати і перелік послуг визначається самим ОСББ. Тут важливо, чи прийме ОСББ будинок на свій баланс. Якщо ні, то до платежів ЖЕКу додається ще плата на утримання ОСББ.
 
Якщо будинок буде взято на баланс ОСББ, сума в платіжці може і зменшитися. Все залежить від того, наскільки ефективно буде організовано надання послуг, зношеність будинку, кількість мешканців і можливостей для заробітку.
 
Запитання 3. Гість.
 
Як виміряти якість послуг і як вимагати реального перерахунку у «приватного» ЖЕКу? Кому підпорядковуються «приватні» ЖЕКи? І де проконсультуватися з приводу паркінгу? Як виробляються там нарахування і до кого звертатися за консультацією?
 
Відповідь експерта:
 
Чи є ЖЕК приватним, чи комунальним, він підпадає під дію Закону України «Про житлово-комунальні послуги», його норми обов'язкові для всіх. Тому сміливо озбройтесь ст. 18 цього Закону та оформляйте акт-претензію разом з представниками приватного ЖЕКу, які зобов'язані з'явитися за викликом. Якщо ж цього не сталося, потрібно скаржитися в виконком, адже саме він проводив конкурс на виконавця послуг і саме він Вам нав'язав приватний ЖЕК. Що стосується паркінгу, то порядок оплати та тарифи встановлюються місцевими властями і все залежить від того, хто є балансоутримувачем землі під паркінг. Паркомати скасували як обов'язкові.
 Запитання 4. Гість:
 
Живу в приватному секторі, для поливу рослин користуємося технічною водою (з травня по жовтень). Поставку виробляє міськводоканал, згідно з укладеним договором. Встановив лічильник. Настав час повірки. Обслуговуюча організація, тобто міськводоканал, категорично відмовляється проводити цю роботу своїми силами і за свій рахунок. Закон і Постанови Кабміну говорить абсолютно протилежне. Є листування з ними. Проясніть ситуацію.
 
Відповідь експерта:
 
Згідно п. 15 Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 630 від 21.07.2005 року, засоби обліку води і теплової енергії, встановлені у квартирі (будинку садибного типу) та на вводі у багатоквартирний будинок, підлягають періодичній повірці. Періодична повірка засобів обліку води і теплової енергії проводиться у строк, що не перевищує одного місяця. За цей час споживач оплачує відповідні послуги у такому порядку: 
 
- з централізованого постачання холодної та гарячої води - згідно із середньомісячними показаннями засобів обліку за попередні три місяці; 
 
- з централізованого опалення - згідно із середньомісячними показаннями засобів обліку за попередній опалювальний період. 
У разі несправності засобів обліку води і теплової енергії, що не підлягає усуненню, плата за послуги з моменту її виявлення вноситься згідно з нормативами (нормами) споживання.
 
Згідно вимог абзацу третього п. 9 Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 630 від 21.07.2005 року періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) квартирних засобів обліку проводяться за рахунок виконавця.
 
Якщо Ваш міськводоканал офіційно визнаний виконавцем послуг і відмовляється письмово і офіційно здійснювати періодичну повірку лічильників, таку відмову Ви може оскаржити в районному (міському) суді за місцем Вашого проживання. 
 
Від редакції:
Шановні користувачі порталу «У.К.»! Якщо на ваші запитання, які ви ставили нашим експертам раніше, не були надані відповіді, обов'язково нагадуйте нам про них.
 
Усі публікації циклу «Запитуйте – ми пояснимо» читайте тут.
 
Коментарі (0)