Боротьба за тепло

З приходом холодів у українців проблем стає на порядок більше. І пов'язані вони з якістю і своєчасністю надання теплопостачальними підприємствами послуг з централізованого опалення та гарячого водопостачання.

У поточному році офіційне відкриття опалювального сезону відбулося, як і належить, 15 жовтня, втім тепла погода дозволила регіонах відкласти подачу тепла в житлофонд ще на декілька тижднів.

У понеділок, 29 жовтня Міністерство регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ повідомило, що в Україні працюють всі котельні та повністю забезпечено теплопостачання як побутових споживачів, так і бюджетних установ. Теплова енергія не подається мешканцям Криму, а також частково Одеської області, оскільки в цих регіонах як і раніше зберігається високий температурний режим.

Однак, за даними профільного відомства, не всі громадяни задоволені тим, як проходить опалювальний сезон. Оперативно-диспетчерські служби Мінрегіону зафіксували 352 скарги за минулий тиждень. Якщо класифікувати основні проблеми з централізованим опаленням, то основних ми можемо виділити чотири: початок сезону опалення, низька температура батарей, терміни відключення батарей в разі аварій та перерахунок нарахувань за тепло.

До редакції «У.К.» читачі також надсилають листи, в яких розповідають про те, що у них в опалювальний період відключають гарячу воду, не подають тепло і т.д. Найбільша кількість скарг надходить з Донецької області. Ось один з листів: «Я проживаю в місті Зугрес-2 Донецькій області. Вже протягом декількох років у нас в місті опалювальний сезон не наступає вчасно. Комунальні служби з квітня по жовтень діють, а коли настає період подачі тепла, виявляються не готовими до цього ... Походи по ЖЕКах, слюсарям і виконкомам нічого не дають, крім зіпсованого в кінець настрою, витрачених нервів, часу», - пише наша читачка Тетяна.

Читайте також: «Нехай громадяни або оформляють субсидію, або оплачують послуги ЖКГ. Третього не дано»

Про те, що мешканцям у опалювальний період відключають ще й гарячу, а іноді і холодну воду, також не знайшло відгуку ні у комунальних служб, ні у місцевої влади. «Мешканці будинку 2 Б по ул.Балукова в с. Крюківщина (Київська обл. Києво-Святошинський район) стали заручниками свавілля, влаштованим КП «Благоустрій Крюківщини». Більше доби (з ранку 8:00 18 жовтня по 15:00 19 жовтня 2012 року) мешканці багатоквартирного житлового будинку були позбавлені можливості скористатися водою для пиття, фізіологічних, санітарно-гігієнічних та побутових потреб - була повністю відключена холодна і гаряча вода в будинку без попередження», - розповіла «У.К.» жителька села Катерина. За її словами, об'єктивних причин для відключення води не було - мешканці будинку в повному обсязі і вчасно оплачують усі комунальні послуги. При цьому Катерина розповіла редакції, що такі ситуації вже повторювалися неодноразово.

Сподіваємося, що читаючи ці рядки на сторінці нашого порталу, місцеві чиновники та комунальні служби все ж розберуться в цих ситуаціях. Але, як говориться, порятунок - у більшості випадків, справа рук тих, кого треба рятувати.

Що ж робити, якщо у вас проблеми з опаленням?

Перш за все, варто звернутися до законодавства. Законом «Про теплопостачання» теплоенергетикам заборонено зупиняти подачу тепла споживачам (крім аварійних ситуацій) в опалювальний період. Цей же закон, до речі, забороняє відключати теплокомуненерго від газопостачання, навіть, якщо підприємство не розрахувалася за енергоносії. Крім того, в Україні діє наказ профільного Міністерства №4 від 22 листопада 2005 року (зі змінами, внесеними наказом МінЖКГ №169 від 6 листопада 2007 року), яким введено заборону на відключення окремих квартир від централізованого теплопостачання.

Найважливішим документом, який регламентує проведення опалювального сезону, є урядова постанова №630 від 21 липня 2005 року, якою затверджені Правила надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води, водовідведення. А готуватися до осінньо-зимового періоду теплопостачальні підприємства повинні відповідно до алгоритму, який закріплений наказом профільного відомства № 620/378.

Згідно з цими документами, місцеві власті приймають рішення про початок сезону, тобто про подачу теплоносія в житлофонд, якщо протягом трьох днів середньодобова температура не перевищує 8 градусів Цельсія (С). Ніщо, однак, не забороняє муніципалітетам включати опалення в більш ранні терміни в цілях, наприклад, проведення випробувань або прогріву житлофонду.

Читайте також: Українці не сподіваються на теплі батереї

Більш того, згідно вищезазначеним правилам, при централізованому опаленні температура повітря в житлових приміщеннях квартири (за умови їх утеплення) повинна бути не нижче 18 С (у наріжних кімнатах - 20 С). У разі відхилення цих показників споживач має право на зменшення оплати на 5% за кожний градус відхилення від 18 С до 12 С (у наріжних кімнатах - від 20 С до 14 С) протягом усього періоду відхилення. При температурі в житловому приміщенні нижче 12 С (у наріжних кімнатах - 14 С) плата за опалення не береться. Якщо температура в квартирі нижче вказаної норми, необхідно складати акт-претензію. У разі, якщо теплопостачальне підприємство не здійснює перерахунок, можна звертатися до Управління із захисту прав споживачів, Антимонопольний комітет, а також в суд. Крім того, споживач може зателефонувати в оперативно-диспетчерську службу Мінрегіону і розповісти ситуацію. Телефони диспетчера в кожному регіоні оприлюднені на офіційному сайті відомства.

Ну і головне: споживач має не тільки права, але й обов'язки. Ваше вчасне (до 20 числа кожного календарного місяця) внесення оплати за послуги опалення та гарячого водопостачання, може істотно поліпшити роботу теплоенергетичних підприємств, і дозволить їм розрахуватися за газ, без якого, до речі, тепло в наших будинках не буде.

 
Коментарі (1)
Sergiy
01 Листопада 2012 p. 09:19
Коментарі та поради приносять користь коли дозволяють вирішувати проблеми в правовому полі або розробляти та вносити необхідні зміни до чинних нормативно - правових актів..Тому необхідо рекомендувати споживачам послуг використати свої право щодо укладання договорів на надання комунальних послуг згідно постанови КМУ № 630 з виконавцем послуг визначеним місцевим органом влади або власником/співвласниками. І це може бути балансоутримувач будинку,теплопостачальне підприємство,управляюча компанія,енергосервісне підриємство та інші. Основновним ліцензованим видом діяльності теплопостачального підприємства є постачання теплової енергії виконавцю послуг,якщо воно не визначене в визначений законодавством спосіб виконавцем.