ГоловнаПублікаціїАналітика Хід конем донецьких комунальників

Хід конем донецьких комунальників

«Україна Комунальна» поцікавилась, наскільки міста, які приймають матчі Чемпіонату по футболу «ЕВРО-2012», готові до цієї визначної події. Другим містом, яке відвідала «У.К.», став Донецьк.

«Україна Комунальна» поцікавилась, наскільки міста, які приймають матчі Чемпіонату по футболу «ЕВРО-2012», готові до цієї визначної події. Другим містом, яке відвідала «У.К.», став Донецьк.

Донецьк підготувався до прийому футбольних уболівальників своєчасно, і, за результатами перших трьох проведених в місті матчів можна сміливо говорити про те, що з поставленим завданням він впорався чудово. Тим часом нинішнє літо стало для комунальних служб Донецька подвійним випробуванням, адже місту довелося пережити не тільки наплив іноземних вболівальників на матчі Євро-2012, але і дві найсильніші зливи.

Велику увагу місто звернуло на підготовку інфраструктури. До приїзду вболівальників підготовлені об'єкти благоустрою: зони відпочинку обладнані за європейськими зразками, відремонтовані фонтани, виконана індивідуальна підсвітка основних пам'ятників, під'їзди до аеропорту та залізниць вокзалу прикрашені сучасної ілюмінацією. Вибухи, що прогриміли незадовго до початку чемпіонату в Дніпропетровську, змусили комунальників замінити бетонні урни на сітчасті. Не рахуючи поточного ремонту, побудовано і реконструйовано більше 50 км доріг.

Читайте також: Жовта картка львівським комунальникам

За іронією долі, якість підготовки інфраструктури міста перевірила сама природа - в кінці травня Донецьком пройшлася сильна злива, і за 3 години на відремонтовані дороги вилилася двомісячна норма води. З'ясувалося, що злива пошкодила, а в деяких місцях повністю зруйнувала асфальтове покриття на окремих ділянках доріг, у тому числі в центральних районах міста. Була порушена робота майже двох десятків світлофорів, які вийшли з ладу через замикання і відключення електроживлення, а падаючі гілки і дерева пошкодили лінії зовнішнього освітлення. Крім того, зливова каналізація виявилася нездатною впоратися з потоками води, через що місто місцями потопало в калюжах, глибина яких в окремих місцях була більше метра. Міський електротранспорт зупинився, а рух автотранспорту на окремих магістралях було майже паралізовано.

Наслідки стихії комунальники ліквідували швидко, і ще до приїзду гостей завершили відновлювальні роботи. Однак через три тижні ще одина сильна злива налетіла на Донецьк, через що навіть довелося перервати матч між збірними Франції та Україні. За короткий проміжок часу в окремих районах Донецька випало до 24 літрів опадів на квадратний метр, а швидкість шквалів вітру доходила до 27 метрів за секунду. «Робота над помилками», яку зробили комунальні служби за підсумками зливи - дала свої плоди: на цей раз як слід прочищені ливневки та дренажні системи впоралися зі своєю роботою, асфальт зруйнувався в одиничних місцях на невеликій площі, тому гостям міста практично не довелося почуватися дискомфортно через стояння в транспортних пробках. Інші наслідки стихійного лиха міські служби ліквідували досить оперативно, і воно стало лише ще одним враженням для відпочивальників.

Тому найбільші нарікання мешканців викликали не роботи міських служб, а перекриття вулиць міста, які ДАІ організувала на честь прибуття VIP-гостей, які прибули в Донецьк на матч Україна-Англія. «Матч відвідали президент УЄФА Мішель Платіні і керівник французької федерації футболу. Був чинний президент України Віктор Янукович, два віце-прем'єра, близько десяти міністрів та голів державних адміністрацій, практично все керівництво федерації футболу України. Також колишні президенти України - Віктор Ющенко та Леонід Кравчук. Було багато гостей і колег з інших регіонів», - повідомив мер Донецька Олександр Лук'янченко.

Хоча міліція вчасно і оперативно сповіщала громадян про «перекриттяпериметра», у донеччан і гостей міста виникали складності з пересуванням і за межами цього «периметра». Багато автовласників змушені були провести час у годинних пробках, так як початок перекриття співпадав за часом із закінченням робочого дня. Громадський транспорт працював стабільно, незважаючи на зливу - в день проведення матчу Англія-Франція» він перевіз 653 тис. пасажирів. «Тролейбусами в цей день перевезено 280 тис пасажирів, трамваями - 204 тис.», - повідомляє прес-служба Донецької міськради. У звичайні ж дні середнє щоденне навантаження на міськелектротранспорт Донецька становить 560 тис. пасажирів. Справа в тому, що під час Євро багато жителів придбали звичку переміщатися по центру міста пішки через те, що змінилася схема руху транспорту, а інші городяни через літню спеку і майбутнього напливу вболівальників вирушили на курорти. Втім, зниження пасажиропотоку не залишить програші донецьких транспортників: УЄФА компенсує Донецькому трамвайно-тролейбусному управлінню 250 тис. євро за проїзд вболівальників Євро-2012, мають квиток на матч.

Читайте також: «Євро-2012»: гроші на вітер

Предмет особливої гордості місцевої влади - масштабна реконструкція залізничних та повітряних «воріт» міста. Напередодні чемпіонату побудовані будівлі транзитного та приміського вокзалів залізничної станції «Донецьк», а в аеровокзальному комплексі побудовані термінал і злітно-посадочна смуга, здатна приймати найбільші і важкі літаки в світі. Пропускна спроможність нового терміналу після реконструкції зросла в 10 разів - до 3 тис. 100 пасажирів на годину. Однак піку навантажень, хоч скільки-небудь наближеного до максимального, аеропорту пережити поки не довелося. Так, за даними Донецької міськради, 15 червня повітряні «ворота» міста припустили близько 80 авіарейсів, якими прибуло близько 2,5 тис пасажирів. У день матчу Україна-Англія 19 червня аеропорт прийняв 79 авіарейсів, з них 59 - чартерні. Можливо, співробітникам аеропорту доведеться менше нудьгувати 22-23 червня напередодні чвертьфінального матчу між збірними Іспанії та Франції: у ці дні авіатори очікують близько 160 авіарейсів, з яких 65 - міжнародні, але в будь-якому випадку авіатранспорт має неабиякий запас пропускної здатності.

Більшою популярністю серед уболівальників залізничний транспорт, однак навантаження на залізничний вокзал, який має можливість обслуговувати 35 тис. пасажирів на день (до реконструкції - 15 тис.), також далека від пікового. У день футбольного матчу збірних команд Англії і України 19 червня близько 8 тис. пасажирів прибутку поїздами далекого прямування на вокзал Донецьк, а всього з 10 по 19 червня поїзди в донецькому напрямку перевезли близько 57 тис. пасажирів. Можливо, що майже порожні нині аеропорт і вокзал вже в недалекому майбутньому стануть тісними, а жителям Донецька доведеться змиритися з постійними перекриттями вулиць, адже влада вже давно виношують плани перетворення міжнародного аеропорту «Донецьк» в транзитний вузол між Європою і Азією, а займає зручне географічне положення обласного центру-мільйонника - в ділову столицю України. Можливо, до цієї мети донеччан ще більше наблизять такі проекти, як будівництво центру ділової і адміністративної авіації, а також наземного метро. Витрати на будівництво нового центру, який буде розташований на місці колишнього Путилівського автовокзалу, безпосередньо примикав до території аеропорту, Кабінет Міністрів оцінив у 307,1 млн грн. Очікується, що центр буде побудований в 2012 році. Почалася робота і над проектом Донецького метрополітену, який буде будуватися наземним способом. «Стоїть завдання відкрити першу лінію (метро) не пізніше грудня 2014 року», - уточнив віце-прем'єр-міністр - Міністр інфраструктури Борис Колесніков.

 
Коментарі (0)