Новини ЖКГ
Новини ЖКГ
Публікації
Публікації
Інтерв`ю
Інтерв`ю
Коментарі
Коментарі
Опитування
Опитування
Рада експертів ЖКГ
Рада експертів ЖКГ
Круглий стіл
Круглий стіл
Головна /
Публікації /
Питання експерту /
Проблеми з комуналкою? Запитуйте – ми пояснимо. Випуск 106
ІНФОГРАФІКА:
Як військовим отримати пільги на комуналку?
Хто має звернутися за субсидією на наступний період?
Як працює державна програма єОселя
Опалювальний сезон у Євросоюзі
Як Україна пройшла найважчий в історії опалювальний сезон
Яка мінімальна температура у приміщеннях у країнах Європи
Роз'яснення, як оплачувати комуналку під час війни
Що робити, якщо вдома холодні батареї
Перелік пільг на ЖКП, що передбачені для учасників бойових дій
Які нормативи використовуються при розрахунку субсидії
Як розраховується житлова субсидія та кому призначається
Скільки років має служити будинок, ліфт чи літак
Проблеми з комуналкою? Запитуйте – ми пояснимо. Випуск 106
14 Жовтня 2013 p. 08:40
Кожен з нас щодня ризикує потрапити у проблемну житлово-комунальну ситуацію. Як не залишитися з носом? - роз'яснить «Україна Комунальна».

Новини по темі
29 Лютого 2016 p. 10:25
Як вирішувати комунальні проблеми?
Як вирішувати комунальні проблеми?
22 Лютого 2016 p. 09:55
Як вирішувати комунальні проблеми?
Як вирішувати комунальні проблеми?
15 Лютого 2016 p. 08:55
Як вирішувати комунальні проблеми?
Як вирішувати комунальні проблеми?
У сфері житлово-комунального господарства немає ні вихідного, ні прохідного – це надскладна система, яка дає можливість компаративіського повернення у вчорашній день і впорядковує не лише наше сьогодення, але й прийдешнє, тому досить важливо не загубитися у таких, здавалося б на перший погляд, простих побутових речах. Не знаєте, як бути, до кого звернутися? - «У.К.» продовжує освітлювати ваш шлях житлово-комунальними просторами.
На запитання відповідає експерт «У.К.», юрист Андрій Осадчий.
На запитання відповідає експерт «У.К.», юрист Андрій Осадчий.
Питання 1:
Наш житловий комплекс обслуговує приватний ЖЕК. Рішенням міськвиконкому затверджено тарифи на утримання будинку /СДПТ/ однак рахунки виставляються з завищенням затверджених тарифов. Чи має ЖЕК на це право і при яких умовах? ЖЕК є балансоутримувачем будинків (так нам заявляють), проте мешканці не оформляли ніяких договорів з цього приводу. Чи може ЖЕК розпоряджатися неподільним майном будинків продавати нежитлові приміщення, проїзди в паркинги і т.д.? Чи має право забудовник залишати за собою місця в паркінгу після здачі будинків і не оплачувати послуги з їх змістом? Якщо встановлені факти зменшення площ машиномісць в паркінгу (замість 46кв.м. рахунок виставляється за 19кв.м) і так протягом кількох років і не по одному господареві. Це злочин і що робити? Хто за законом має перевіряти фінансово-господарську діяльність приватних ЖЕКів?
Відповідь експерта:
Для об’єктивної відповіді на питання до редакції «У.К.» Вам необхідно надати: копію рішення виконкому про затвердження тарифів, копії рахунків на сплату, виставлених ЖЕКом, копії договорів із забудовником, копію свідоцтва про власності. В залежності від того, яку форму має ЖЕК (ТОВ, ПП тощо) є відповідні ревізійні комісії, які перевіряють його діяльність. Якщо Ви вважаєте, що в діях ЖЕКу є склад кримінального правопорушення, Ви маєте право звернутися із відповідною заявою про його вчинення до правоохоронних органів.
Питання 2:
Чи входить в обов'язки комунальної служби ремонт покрівлі? Що входить в квартплату ( в моєму випадку близько 80 грн), якщо рахунки за воду, вивезення сміття, електроенергію надсилають окремо. Ліфта немає. Численні заяви з проханням відремонтувати покрівлю (починаючи з 2007 року) результатів не дали.
Відповідь експерта:
Відповідно до Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків, споруд та прибудинкової території, затвердженого постановою КМУ № 869 від 01.06.2011 року поточний (до 5%) ремонт конструктивних елементів будинку, в тому числі і даху входить до накладних витрат тарифу. Обсяги понад 5% вважаються капітальним ремонтом і мають проводитися за рахунок балансоутримувача будинку. Ви маєте право звернутися до суду та визнати бездіяльність ЖЕКу та міської ради з цього питання.
Питання 3:
Я знімаю квартиру і мені власниця квартири нарахувала 15 куб. гарячої і 6 куб холодної води. Живу одна. І два тижні гарячої води не було. На воду стоять лічильники, але показників я не знаю за інші місяці. Як дізнатися скільки було сплачено за гарячу воду в минулому місяці, якщо немає квитанції і не знаю показників лічильника?
Відповідь експерта:
Дізнатися цікаву інформацію, яка Вас цікавить, можна зателефонувавши в абонентську службу водоканалу вашого міста.
Питання 4:
Чи зобов'язаний я, для укладання договору про поставку води та послуг водовідведення (багатоквартирний будинок) звертатися в абонентський відділ, якщо згідно п.8 «Правил надання населенню послуг з водо-теплопостачання та водовідведення» договір укладається виконавцем за його ініціативою? Відповідно до Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» 113/98ВР від 10.06.2012г. ст.28 «Перевірка засобів вимірювальної техніки» - перевірка, демонтаж, транспортування та монтаж лічильника води здійснюються за рахунок підприємств і організацій, які надають послуги. Чи правомірна заява директора Департаменту - «У зв'язку з тим, що дані роботи не включені в тариф, перевірка квартирних лічильників здійснюється за рахунок мешканців?
Відповідь експерта:
Згідно ст. 20 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» споживач зобов’язаний укласти договір на надання житлово-комунальних послуг із виконавцем на підставі договору, який підготовлено виконавцем згідно Типового договору, затвердженого Кабінетом Міністрів України.
Згідно роз’яснення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг від 16.11.2012 року, діяльність з надання послуг централізованого водопостачання та водовідведення закінчується на межі балансової належності мереж виробника та споживача. Діяльність у багатоквартирному будинку – неліцензований вид діяльності, тому витрати на її здійснення не можуть бути включені до тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення, оскільки згідно постанови Кабінету Міністрів України від 01/06/2011 №869 «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги» витрати з періодичної повірки обслуговування і ремонту засобів обліку води, які є власністю фізичної особи-споживача, не включаються до складу тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення. Щоправда, згідно цього ж Роз’яснення НКДРКП від 16.11.2012 року підприємство-ліцензіат може працювати у багатоквартирному будинку на договірній основі, але за умови, як мінімум, беззбитковості такої діяльності. Тобто, якщо зі споживачем, укладено відповідний договір (у т.ч. на виконання робіт з обслуговування внутрішньобудинкових мереж водопостачання та водовідведення, демонтаж, повірку, ремонт, монтаж після повірки квартирних лічильників питної або гарячої води, зняття показань з квартирних лічильників, ведення особових рахунків по квартирах, збір платежів безпосередньо від абонентів через банківські установи тощо), у ньому має бути зазначено вартість, джерело відшкодування відповідних витрат, порядок контролю за виконанням робіт та здійсненням розрахунків.
Питання 5:
Чи має право ЖЕК вимагати доступ до водопровідних мереж шляхом пролому стіни (в туалеті) в декількох місцях, без компенсації за ремонт (відновлення плитки)? В деяких квартирах є плита з шиферу, в якій-віконце для огляду, в деяких - немає. Незрозуміло, чи повинні вони (віконця доступу) бути як штатне обладнання, але якщо мова йде про проломи в стіні в різних місцях по висоті? Житло приватизоване, в стояку десь протікає, повільно, але впевнено, сусідам знизу псується ремонт, в нас сухо.
Відповідь експерта:
Згідно ст. 17 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» працівники ЖЕКу мають право лише безперешкодного доступу до приміщення для ліквідації аварії. Про пошкодження конструктивних елементів приватної квартири тут не йдеться. Рекомендую Вам укласти попередній договір про відшкодування завданої шкоди.
Питання 6:
Хочу поміняти газовий опалювальний котел українського виробництва у приватному секторі (квартирі) на газовий опалювальний котел також українського виробництва (поставити його на те ж місце, де стоїть старий). Підкажіть, будь ласка, які документи необхідно надати в міськгаз при такій заміні.
Відповідь експерта:
Здійснити заміну застарілого газового обладнання необхідно, якщо термін його експлуатації вийшов або ж прилад дає збої. Сьогодні ринок газового устаткування пропонує широкий вибір опалювальних приладів. Щоб кваліфіковано обрати прилад слід звернутися до спеціаліста. Після того, як обрано прилад, потрібно звернутися до облгазу і написати заяву для внесення змін до газового проекту. Вас проконсультують та направлять здати документи у проектну групу. Для заміни газового котла потрібно надати у проектну групу такі документи:
- Проект газифікації;
- Проект на житло (квартиру, будинок);
- Паспорт опалювального приладу.
Після внесення змін до проекту газифікації, абоненту запропонують звернутися у службу газифікації монтажу газового устаткування, яка здійснить усі необхідні монтажні роботи. Пам’ятайте, що самовільне встановлення газових приладів заборонено і часто тягне за собою трагічні наслідки. Як усі роботи будуть завершені, абоненту буде призначений день прийомки та пуску газу на встановлений газовий прилад. Спеціальна комісія перевірить правильність виконання монтажних робіт та дотримання усіх правил безпечного користування природним газом.
Питання 7:
Чи може ЖЕК нараховувати оплату за теплову енергію (опалення) в зимові місяці (грудень, січень) по будинковому лічильнику, а потім раптом до кінця опалювального сезону (з лютого і далі навесні, влітку) за середнім тарифом 3,10 грн. на 1 кв. м?
Відповідь експерта:
Для об’єктивної відповіді надайте будь ласка квитанції та рахунки на оплату а також вкажіть місто де мешкаєте.
Від редакції:
Шановні користувачі порталу «У.К.»! Якщо на ваші запитання, які ви ставили нашим експертам раніше, не були надані відповіді, обов'язково нагадуйте нам про них, та нагадуючи, не забувайте перечитувати усі публікації з циклу «Запитуйте – ми пояснимо», адже відповідь на ваше питання могла вже бути раніше.
Усі публікації циклу «Запитуйте – ми пояснимо» читайте тут.
Коментарі (0)
Для можливості коментувати, вам потрібно авторизуватись на сайті