ГоловнаПублікаціїПитання експертуПроблеми з комуналкою? Запитуйте – ми пояснимо. Випуск 116

Проблеми з комуналкою? Запитуйте – ми пояснимо. Випуск 116

Кожен з нас щодня ризикує потрапити у проблемну житлово-комунальну ситуацію. Як не залишитися з носом? - роз'яснить «Україна Комунальна».
Випуск 116
Новини по темі

У сфері житлово-комунального господарства немає ні вихідного, ні прохідного – це надскладна система, яка дає можливість компаративіського повернення у вчорашній день і впорядковує не лише наше сьогодення, але й прийдешнє, тому досить важливо не загубитися у таких, здавалося б на перший погляд, простих побутових речах. Не знаєте, як бути, до кого звернутися? - «У.К.» продовжує освітлювати ваш шлях житлово-комунальними просторами.

На запитання відповідає експерт «У.К.», юрист Андрій Осадчий  

Питання 1:
 
Підкажіть, чи має право ЖЕК встановлювати загальнобудинковий лічильник на опалення («Київенерго» не встановлювало) без відома мешканців? Нас навіть не попередили, що він буде встановлений, просто приголомшили цінами за опалення в розмірі від 1500 до 2000. Чи можемо ми відмовитися від цього лічильника?
 
Відповідь експерта:
 
Вузол обліку теплової енергії монтується виключно згідно з затвердженим проектом спеціалізованою організацією, яка має ліцензію на виконання таких робіт. Змонтовані теплолічильники мають бути занесені до Державного реєстру засобів вимірювальної техніки або мають пройти державну метрологічну атестацію. Комісія у складі представників «Київенерго», представника  споживачів теплової енергії, представника Держенергонагляду здійснює допуск вузла обліку тепла до експлуатації, пломбуючи його складові частини та складає відповідний акт. Так що у Вашому випадку без згоди «Київенерго» лічильник встановити не могли, тим більше, що встановлюють їх на виконання державної програми енергозбереження.
 
Питання 2:
 
Сусіди по комуналці не дотримуються правил спільного проживання? Наприклад, вони зняли мотузку для сушіння білизни, хоча вони не мали права цього робити і відмовляються її повісити. Коли їм зробили зауваження, вони почали погрожувати та нецензурно висловлюватись. Зверталися до дільничого, але на них це не подіяло. Куди можна звернутися?
 
Відповідь експерта: 
 
Перше, що потрібно зробити — спробувати домовитись із сусідами. Багато хто навіть і не здогадується, що така поведінка чи відверто хуліганські вчинки приємні далеко не кожному. Тому у першу чергу потрібно постаратися їм це пояснити і спробувати дійти компромісу. Найбільш суворий спосіб боротьби із шумними сусідами — звернутись до офіційної інстанції. Можна поскаржитись, у письмовій формі, колективним зверненням, або ще краще зателефонувати за номер «102». Усі відмовки у даному випадку є незаконні — працівники міліції повинні реагувати на кожне звернення. Тому, коли сусіди будуть знову Вас діставати - сміливо дзвоніть до міліції. Третій шлях – звернутися із позовом до суду про зобов’язання відшкодувати завдану моральну та матеріальну шкоду. 
 
Питання 3:
 
Проживаю у Тернополі у будинку збудованому у 2012 році. Згідно ТУ №2667-07 від 21.12.2007 р. на підключення житлового будинку, тиск в точці підключення передбачено на рівні 3 атм. Однак на верхніх поверхах вода у ввечері відсутня. На неодноразові звернення у  «Водоканал» отримали відповідь, що тиск води повинен бути мінімум 4.2 атм. При перевірці тиску будинковим лічильником тиск води о 20 год. зафіксовано 2.7 атм. Мешканцями будинку складено вісім актів, у різні дні, з фотографіями невідповідності тиску води. Представники  «Водоканалу» відмовились підписувати данні акти. Поштою нам було направлено акт замірів тиску води без нашої присутності об 11 год. ранку, з фото, де тиск води 3.15. Крім того, на фото манометр, на таблицю якого наклеєна паперова шкала, яка не відповідає основній. Виникає проблема, чому при підписанні ТУ на підключення будинку до води, «Водоканал» вказав тиск 3.0 атм, а тепер стверджує ,що потрібно 4.2, не забезпечуючи навіть 3.0 атм Чи можливо. В такому випадку встановлення додаткового насосу за рахунок «Водоканалу»?
 
Відповідь експерта: 
 
Судячи із суті Вашого запитання у Вас із місцевим водоканалом склалася спірна ситуація, яка виникла через те, що в мережі недостатньо тиску і у водоканалу відсутні виробничі можливості підняти тиск до нормативного (який Вам виставили згідно ДБН у технічних умовах). Вирішити ситуацію можна двома шляхами – написати письмову претензію до водоканалу і вирішити питання про встановлення насосу підвищувального тиску (правда за чий рахунок – це буде питання, навряд чи водоканал згодиться фінансувати цей проект), або звернутись із позовною заявою до суду із вимогою забезпечити якісну послугу з централізованого водопостачання і здійснити перерахунок за неякісно надані послуги. 
 
Питання 4:
 
Проживаємо у відомчому гуртожитку. Як розраховуються тарифи на надання комунальних послуг, утримання будинку та прибудинкової території?
 
Відповідь експерта:
 
Для виконавців послуг з утримання будинків та прибудинкових територій постановою КМУ № 869 від 01.06.2011 року встановлено єдиний підхід до формування тарифів та єдиний Порядок формування тарифів на послуги з утримання будинків, споруд та прибудинкової території, який включає в себе вичерпний перелік накладних витрат виконавця. Щоправда нараховуватимуть за ці послуги виконавці можуть по-різному в залежності від внутрішніх правил Вашого гуртожитку – за один кв. м. житлової площі або за одне ліжко-місце. 
 
Питання 5:
 
У нас з опалювального сезону немає опалення на кухні. Дзвонимо, залишаємо заявки регулярно 2 рази в тиждень. Вже грудень, а опалення немає. Приходили майстри, постукали по батареях і все... Підкажіть, чи мають право мешканці (немає опалення з 1 по 8 поверхи, 9-й поверх замурував батареї у стіну і його не хвилює проблема) на перерахунок за опалення? Як правильно скласти скаргу? Але більше хвилює питання, як змусити включити опалення на кухні? 
 
Відповідь експерта: 
 
Згадайте або опитаєте сусідів, коли у вашому будинку проводився капітальний ремонт. За законом він повинен проводитися не рідше, ніж раз в 30 років. Зверніться в житлово-експлуатаційну організацію, яка обслуговує його, і почніть збирати документи, що підтверджують необхідність проведення ремонту. Створіть ініціативну групу мешканців або Комітет самоврядування будинку, який візьме на себе всю організаційну роботу. Визначте, яке підприємство обслуговування у відповіді за відсутність опалення в будинку, і подальші адреси вищих організацій. З’ясувавши, яка контора відповідає за відсутність опалення, зберіть свідоцтва решти мешканців про факти відключення опалення або аварійних ситуаціях з опалювальною системою. По кожному виявленому факту напишіть заяви на ім’я керівника будинкоуправління. Закінчуйте кожну подібну скаргу словами: «Прошу усунути недоліки, привести систему опалення в робочий стан, вказати причини несправності і дати відповідь протягом 10 днів». Це можуть бути і групові скарги, які необхідно підписати у мешканців і поставити дату. Кожну заяву складіть в 3-х примірниках. Один залиште собі, один направте в будинкоуправління, один — на адресу адміністрації. Якщо трапилася аварія, повідомте диспетчеру ремонтного управління про це і уточніть у нього номер запису в диспетчерському журналі. Зафіксуйте дату і номер запису, які стануть в нагоді, коли буде складатися позовну заяву в суд. У разі відмови диспетчера сходіть самі до ЖЕКу та отримайте цей номер. Примусьте працівників ЖЕКу скласти акт про причину аварії та підпишіть його разом з сусідами. Один примірник акта залиште собі. У разі відсутності реакції на ваші скарги з боку ЖЕКу складіть на ім’я його начальника претензію від імені мешканців будинку і вимагайте включити будинок до плану проведення капітального ремонту. У разі відмови та відсутності будь-яких дій готуйтеся до суду. Замовте незалежну експертизу в будівельній організації і на підставі експертного висновку складіть позовну заяву до суду від імені мешканців будинку. Діяти в суді може один представник мешканців по оформленого доручення.
 
Питання 6:
 
Хто повинен оплачувати опалення місць загального користування будинку? ЖЕК або власники квартир?
 
Відповідь експерта: 
 
Тариф на послуги з централізованого опалення розраховується згідно постанови КМУ № 869 від 01.06.2011 року, якою затвердженого Порядок формування тарифів, КТМ-204 та ДБН. Для розрахунку 1 Гкал теплової енергії враховується загальна площа житлового будинку. Відповідно до правил користування приміщеннями житлових будинків і гуртожитків, затверджених постановою Кабінету Міністрів від 08.10.1992р. №572, власники квартир багатоквартирних будинків є співвласники усіх допоміжних приміщень будинку та його технічного обладнання і зобов’язані брати участь у загальних витратах, пов’язаних з утриманням будинку і прибудинкових територій відповідно до своєї частки у майні будинку. Внутрішньо будинкові мережі централізованого опалення і гарячого водопостачання (ЦО і ГВП) належать до інженерного (технічного) обладнання житлового будинку і є його невід’ємною частиною. Таким чином, співвласники квартир повинні брати участь у витратах на утримання будинку пропорційно займаній площі житла.
 
Питання 7:
 
Чи реально відмовитися від послуг ЖКГ по ремонту будинку і прибиранню двору?
 
Відповідь експерта: 
 
В п. 2 ст.10 Закону України «Про приватизацію державного житлового фонду» сказано: власники квартир в багатоквартирних будинках є співвласниками всіх допоміжних приміщень будинку та його техобладнання. Тому вони повинні сплачувати свою частину витрат у загальних витратах на утримання будинку та прибудинкової території пропорційно до займаної площі. Витрати на утримання житла та прибудинкової території зобов'язані оплачувати як квартиронаймачі, так і власники викуплених та приватизованих квартир не залежно від їхнього бажання. І розмір цих витрат не залежить від того, чи проживаєте ви в квартирі чи ні.
 
Питання 8:
 
В квартирі (житло не приватизоване), вже близько двох років немає гарячої води, тому рахунки не проплачувались. Зараз борг в ТЕЦ сягає близько 17 тис. грн. Чи можливо яким-небудь способом домовитись про перерахунок цін на послуги теплопостачання?
 
Відповідь експерта: 
 
Згідно ст.20 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» споживач зобов’язаний вчасно та в повному обсязі сплачувати за надані послуги. Якщо вони не надавались або надавались неналежної якості – потрібно було складати акти – претензії та вимагати перерахунок. Ви  повинні скласти договір про розстрочення виплати заборгованості та не допускати збільшення поточної. 
 
Від редакції:
 
Шановні користувачі порталу «У.К.»! Якщо на ваші запитання, які ви ставили нашим експертам раніше, не були надані відповіді, обов'язково нагадуйте нам про них, та нагадуючи, не забувайте перечитувати усі публікації з циклу «Запитуйте – ми пояснимо», адже відповідь на ваше питання могла вже бути раніше.
 
Усі публікації циклу «Запитуйте – ми пояснимо» читайте тут.
 
Коментарі (0)