ГоловнаПублікаціїПитання експертуПроблеми з комуналкою? Запитуйте – ми пояснимо. Випуск 47

Проблеми з комуналкою? Запитуйте – ми пояснимо. Випуск 47

Не знаєте, як бути, до кого звернутися? - «У.К.» продовжує освітлювати ваш шлях житлово-комунальними просторами.
запитання
Новини по темі

У сфері житлово-комунального господарства немає ні вихідного, ні прохідного – це надскладна система, яка дає можливість компаративіського повернення у вчора і впорядковує не лише наше сьогодення, але й прийдешнє, тому досить важливо не загубитися у таких, здавалося б на перший погляд, простих побутових речах. Не знаєте, як бути, до кого звернутися? - «У.К.» продовжує освітлювати ваш шлях житлово-комунальними просторами.

На запитання відповідає експерт «У.К.», юрист Андрій Осадчий.

Запитання 1. Гість

Підкажіть будь-ласка, що робити: у нас немає води в будинках вже місяць. Писали листи в водоканал і в виконком. Ідуть відписки, а води так і немає.

Відповідь експерта

Згідно зі ст. 20 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» споживач серед іншого має право  одержувати вчасно та відповідної якості житлово-комунальні послуги  згідно  із  законодавством та умовами договору на надання житлово-комунальних послуг. У випадку, якщо споживач такої послуги не отримує, або отримує неналежної якості послугу, то він має право на перерахунок плати за такі послуги. Якщо Ви не отримуєте послугу з водопостачання досить довгий час, Ви маєте право звернутися до суду з позов про усунення перешкод в користуванні комунальними послугами та зобов’язання водоканалу відновити водопостачання.

Запитання 2. Гість

У нас ЖЕК нічого не робить, але в тарифи закладена вартість усіх послуг. Немає двірників, під'їзди не прибираються..., але рахунки виставляються регулярно, а хто не згоден і сплачує неповністю, на того подають до суду. Як ЖЕК повинен підтверджувати обсяг виконаних робіт?

Відповідь експерта

Згідно з п. 10 Типового договору про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 травня 2009 р. № 529 споживач серед іншого має право на зменшення розміру плати  за  надані послуги у разі їх ненадання або надання не в повному обсязі,  зниження їх якості у визначеному законодавством порядку. згідно п. 16 цього ж таки Типового Договору у разі порушення виконавцем умов цього договору споживачем та представником виконавця складається акт-претензія із зазначенням у ньому строків,  виду порушення, кількісних і якісних показників послуг тощо.

Представник виконавця повинен з'явитися за викликом споживача для підписання акта-претензії не пізніше ніж протягом двох робочих днів. У разі неприбуття  представника  виконавця у визначений цим договором строк або необґрунтованої відмови від підписання акт-претензія вважається дійсним, якщо його підписали не менш як два інших споживачі. Акт-претензія подається виконавцеві, який вирішує протягом трьох робочих днів питання щодо проведення перерахунку платежів або надає споживачеві обґрунтовану письмову відмову в задоволенні його претензій.

Діючим законодавством не передбачено складання акту-приймання виконаних робіт (наданих послуг) між споживачем та виконавцем послуги (ЖЕКом тощо), у випадку якщо рівень якості послуг не задовольняє споживача, він має право скласти претензію, а и випадку її відхилення та нездійснення перерахунку – може звернутися з позовною заявою до суду про захист своїх порушених прав.

Запитання 3. Гість

Зважаючи на відсутність коштів (бажання) в ЖКГ, за свій рахунок відремонтувала дах, який протікав в кімнату. В якому розмірі ЖКГ повинне відшкодувати мої витрати за ремонт даху?

Відповідь експерта

Діючим законодавством, зокрема Законом України «Про житлово-комунальні послуги» та постановою Кабінету Міністрів України від 20 травня 2009 року № 529 «Про затвердження Типового договору про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій», не передбачена можливість відшкодування або зарахування наперед в якості оплати наданих ЖЕКом послуг коштів, які Ви самі витратили добровільно на ремонт даху. Якщо Ви перед тим як самотужки полагодити дах зверталися з відповідними претензіями до ЖЕКу, і вони не були задоволені, не було зроблено перерахунок плати за фактично не надані послуги, то Ви маєте право звернутися з позовною заявою до суду з вимогою відшкодувати понесені витрати.

Запитання 4. Гість

Чи правомірні вимоги адміністрації ЖЕКу про додаткову оплату послуг (по квитанції) з відключення стояків холодного та гарячого водопостачання, опалювальної системи для виконання ремонтних робіт квартиронаймачем в квартирі у м.Маріуполі?

Відповідь експерта

Якщо здійснення ремонту є плановим, виконується ЖЕКом у відповідності з планом попереджувально-ремонтних робіт з відновлення та ремонту внутрішніх мереж – то така вимога не є правомірною, витрати на ці роботи є в складі тарифу на надання послуг. Якщо відключення здійснюється на індивідуальне замовлення споживача, який проводить ремонт у власній квартирі, замінює стояк – то це вже позатарифна діяльність ЖЕКу, госпрозрахункова, тому вимога плати за виконані роботи є правомірною, адже діяльність здійснюється на договірних засадах на замовлення споживача.

Запитання 5. Гість

Добрий день! Поясніть, будь-ласка, як я маю сплачувати за водопостачання, якщо в квартирі стоїть лічильник води і проживають 2 людини діти війни.

Відповідь експерта

Законом України «Про соціальний захист дітей війни» передбачена 25-відсоткова знижка при оплаті за користування комунальними послугами у межах середніх норм споживання. Відповідно до статті 13 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» до комунальних послуг відносяться: централізоване постачання холодної та гарячої води, водовідведення, газо- та електропостачання, централізоване опалення, вивезення побутових відходів. Пунктом 22 Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджених постановою Кабінету Міністрів від 21.07.2005 року №630, визначено, що в разі встановлення квартирних засобів обліку води їх показання розподіляються пропорційно кількості мешканців квартири.

Пільги споживачам з оплати послуг надаються на частку, отриману після такого розподілу, за фактичними витратами, але не вище від нормативів (норм) споживання, визначених законодавством. Гаряча та холодна вода на відміну від електричної енергії та газу використовується кожним з мешканців переважно для особистого вжитку.

Оскільки в житловому приміщенні встановлено лічильник, а кожна особа споживає приблизно однакову кількість води (норми затверджуються в розрахунку на одну особу), визначається об’єм води, використаний саме пільговиками. Для цього потрібно розділити зафіксований лічильником об’єм спожитої води на число осіб, які проживають у приміщенні. Виходячи з цього, пільга повинна надаватися на частку, отриману після розподілу за фактичними витратами, але не вище від норм споживання. Таким чином, пільги поширюються на ту кількість спожитої води, що припадає на пільговиків. Решта повинна оплачуватися на загальних підставах, адже використали її особи, які права на пільгу не мають.

Від редакції:

Шановні користувачі порталу «У.К.»! Якщо на ваші запитання, які ви ставили нашим експертам раніше, не були надані відповіді, обов'язково нагадуйте нам про них.
 
Усі публікації циклу «Запитуйте – ми пояснимо» читайте тут.

 
Коментарі (0)