ГоловнаПублікаціїПитання експертуПроблеми з комуналкою? Запитуйте – ми пояснимо. Випуск 85

Проблеми з комуналкою? Запитуйте – ми пояснимо. Випуск 85

Кожен з нас щодня ризикує потрапити у проблемну житлово-комунальну ситуацію. Як не залишитися з носом? - роз'яснить «Україна Комунальна».
питання
Новини по темі

У сфері житлово-комунального господарства немає ні вихідного, ні прохідного – це надскладна система, яка дає можливість компаративіського повернення у вчора і впорядковує не лише наше сьогодення, але й прийдешнє, тому досить важливо не загубитися у таких, здавалося б на перший погляд, простих побутових речах. Не знаєте, як бути, до кого звернутися? - «У.К.» продовжує освітлювати ваш шлях житлово-комунальними просторами.

На запитання відповідає експерт «У.К.», юрист Андрій Осадчий.

Питання 1:

У які терміни підрозділ міськводоканалу має видати технічні умови, проект на розміщення водопровідного вузла? Через тяганину міськводоканалу не можу оформити опломбування лічильника обліку води.

Відповідь експерта:

Згідно п. 4.1.  Правил  користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення  в населених пунктах України (наказ Мінжитлокомунгоспу 27.06.2008  №190) виробник послуг   з   централізованого   водопостачання  та водовідведення  видає  замовнику  технічні  умови згідно з поданою заявою протягом десяти робочих днів з дня  реєстрації  відповідної заяви  з урахуванням потужностей споруд та пропускної спроможності мереж систем централізованого водопостачання та водовідведення, із зазначенням умов для проектування вводу:  місця приєднання,  місця розташування водомірного вузла,  умов для  влаштування  проміжного резервуара і насосів - підвищувачів тиску.

Питання 2:

Тариф на послуги з обслуговування прибудинкової території в новобудові, представлені ЖЕКом до утвердження в договорі, в 2 рази вище таких послуг, оплачуваних мною наразі в такому ж новому будинку в тому ж районі в м.Києві. Що могло вплинути на збільшення тарифу в новобудові, якщо формула розрахунку тарифу одна і та ж? Яка з складових тарифу задається ЖЕКом і може впливати на розмір тарифу?

Відповідь експерта:

Згідно п. 2 Порядку формування тарифів на послуги  з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій (постанова КМУ №869 від 01.06.2011 року) тариф  на  послуги  з  утримання  будинків  і  споруд   та прибудинкових  територій  (далі  -  тариф  на  послуги) - вартість надання   таких   послуг,   розрахована   на   основі   економічно обґрунтованих   планованих   (нормативних)  витрат  з  урахуванням планового прибутку та податку на додану вартість.  Тариф на послуги розраховується  окремо  за  кожним  будинком  залежно від запланованих кількісних показників послуг, що фактично повинні      надаватися      для      забезпечення       належного санітарно-гігієнічного,  протипожежного, технічного стану будинків і споруд та прибудинкових територій з урахуванням переліку  послуг згідно з додатком до цього Порядку. Послуги надаються з урахуванням встановленого рішенням органу місцевого самоврядування тарифу,  його структури, періодичності та строків   надання  послуг.  Копія  такого  рішення  є  невід'ємною частиною договору про надання послуг.

Питання 3:

Чи мають право площу прибудови до багатоквартирного будинку, яка належить мені по праву особистої власності, приєднати до площі моєї квартири в зазначеному будинку і враховувати її у розрахунках за оплату послуг з утримання будинку? (Прибудова побудована на орендованій землі з урахуванням чинного законодавства) Чи може вона входити без моєї згоди в загальну площу будинку? (У відповіді прошу дати посилання на Законодавчі акти або Судову практику).

Відповідь експерта:

Згідно п. 5 Порядку формування тарифів на послуги  з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій (постанова КМУ №869 від 01.06.2011 року) калькуляційною одиницею є 1 кв.  метр загальної площі,  що перебуває у власності або наймі фізичної чи юридичної особи, тож площа Вашої прибудови входить до загальної площі будинку при обрахуванні витрат на його утримання.  

Питання 4:

Я  мешкаю у багатоповерховому будинку. Хотіла б взяти цей будинок під своє «підпорядкування», тобто завідувати ремонтом і т.д. т.к. Наш ЖКГ протягом декількох років абсолютно припинив проводити ремонти, будинок у жахливому стані, у зв'язку з цим ми разом з мешканцями вирішили відмовитися від послуг ЖКГ і самостійно облаштовувати будинок. Можу я здійснити такі дії? У 2х квартир мається заборгованість за квартплату.

Відповідь експерта:

Заборгованість мешканців по квартирній платі не є перешкодою для створення ОСББ. Згідно Закону України «Про об’єднання співвласників багатоквартирних будинків» об'єднання може  бути  створене  в  будинку  будь-якої  форми власності з числа тих,  хто приватизував або придбав  квартиру,  а також  власника  будинку  або його уповноваженої особи,  власників жилих приміщень, а також власників нежилих приміщень. Для створення об'єднання скликаються установчі збори.  Скликання установчих зборів  здійснюється  власником  будинку або  ініціативною  групою,  яка  складається  не  менш  як з трьох власників квартир або нежилих приміщень.

Питання 5:

Доброго дня, мене цікавить, чи існує закріплення меж прибирання багатоповерхових будинків, наприклад, тільки 1-2 метри від будинку, а інше прибирають спеціальні служби або ж прибиральник зобов'язаний прибирати всю прилеглу до багатоповерхового будинку територію?

Відповідь експерта:

Згідно п. 7 Порядку формування тарифів на послуги  з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій (постанова КМУ №869 від 01.06.2011 року)  сумарна загальна площа прибудинкової території  має бути зазначена   у   технічному   паспорті  житлового  будинку  (гуртожитку), тож у кожного будинку своя окрема площа прибудинкової території.

Питання 6:

За нормативами, в який термін ЖЕК повинен ліквідувати протікання стояка холодної води, якщо протікання викликає руйнування конструкцій будинку?

Відповідь експерта:

Згідно п. 2.3.6. Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій (наказ Держжитлокомунгоспу від 17.05.2005 року №76) Заявки  на  несправність  інженерного  обладнання  або конструкцій  повинні  розглядатися  в  день їх надходження.  У тих випадках, коли для усунення несправностей необхідний тривалий час, потрібно  письмово  повідомити  заявника  про  прийняті рішення із зазначенням строку виконання робіт.  При  цьому  термін  виконання робіт   повторно  не  продовжується.  Не усунення  несправностей  в установлений термін є  невиконанням  робіт.  Заявки,  пов'язані  з забезпеченням   безпеки   проживання,   усуваються  в  терміновому порядку.

Питання 7:

На моєму лічильнику на оплення зафіксовано показник станом на 05.04.2013 00345,645. В квитанціях вписано показник «Різниця (витрати)» за січень - 2,25071, за лютий - 1,07020, березень - 0,86217. Як можна перевірити показник лічильника з даними вказаними в квитанціях?

Відповідь експерта:

Згідно п. 16 постанови КМУ №630 від 21.07.2005 року «Про затвердження правил надання послуг з централізованого опалення, гарячого та холодного водопостачання, водовідведення» у  разі  виникнення  сумнівів  щодо правильності показань засобів обліку споживач в  установленому  порядку  може проводити їх позачергову повірку за власні кошти,  про що інформує виконавця.  Якщо виявлена у показаннях помилка виходить  за  межі, передбачені  у  паспорті  квартирного  засобу  обліку,  виконавець повинен здійснити перерахунок  плати  за  споживання  води  та/або теплової  енергії  з дня останньої повірки або встановлення засобу обліку,  якщо його повірка не проводилась,  шляхом зменшення плати на  відсоток,  який  перевищує встановлені межі точності для цього типу засобу обліку, до моменту виявлення помилки.

Від редакції:

Шановні користувачі порталу «У.К.»! Якщо на ваші запитання, які ви ставили нашим експертам раніше, не були надані відповіді, обов'язково нагадуйте нам про них, та нагадуючи, не забувайте перечитувати усі публікації з циклу «Запитуйте – ми пояснимо», адже відповідь на ваше питання могла вже бути раніше.

Усі публікації циклу «Запитуйте – ми пояснимо» читайте тут.

 
Коментарі (0)