ГоловнаПублікаціїПитання експертуПроблеми з комуналкою? Запитуйте – ми пояснимо. Випуск 84

Проблеми з комуналкою? Запитуйте – ми пояснимо. Випуск 84

Кожен з нас щодня ризикує потрапити у проблемну житлово-комунальну ситуацію. Як не залишитися з носом? - роз'яснить «Україна Комунальна».
запитання відповідь
Новини по темі

У сфері житлово-комунального господарства немає ні вихідного, ні прохідного – це надскладна система, яка дає можливість компаративіського повернення у вчора і впорядковує не лише наше сьогодення, але й прийдешнє, тому досить важливо не загубитися у таких, здавалося б на перший погляд, простих побутових речах. Не знаєте, як бути, до кого звернутися? - «У.К.» продовжує освітлювати ваш шлях житлово-комунальними просторами.

На запитання відповідає експерт «У.К.», юрист Андрій Осадчий.

Питання 1:

У мене руйнується балконний козирок останнього поверху. Чи входить його ремонт в обов'язки ЖЕКу?

Відповідь експерта: 

Якщо у Вас квартира приватизована, то балкон разом із дахом, козирком, є Вашою приватною власністю. Тому обов’язок по його утриманню лежить саме на Вас. 

Питання 2:

Проживаємо на другому поверсі. Під нами розташований банк, тому наш поверх прирівняли до першого. Незважаючи на це, нам у квартплату включили оплату за ліфт. Чи правомірне таке рішення?

Відповідь експерта: 

Якщо Ви вважаєте, що зарахування до накладних витрат тарифу на утримання будинку та прибудинкової території плату за технічне обслуговування ліфту неправомірне, Ви маєте право оскаржити таке рішення про встановлення тарифів в суді, але при цьому Ви повинні мати на увазі, що згідно з Порядком формування тарифів на утримання будинків, споруд та прибудинкової території, затвердженого постановою КМУ № 869 від 01.16.11 р., такий тариф формується для кожного будинку окремо, а не для кожної квартири. 

Питання 3:

Чи повинні погоджуватись нові тарифи на вивіз відходів з Антимонопольним комітетом та інспекцією по цінах для містечка з населенням 10 тис. чол.?

Відповідь експерта: 

Згідно з п. 41 Порядку формування тарифів на вивіз відходів висновок щодо розрахунків економічно обґрунтованих планованих витрат, пов'язаних з наданням послуг з вивезення побутових відходів, надається Державною інспекцією з контролю за цінами або її територіальними органами в порядку, встановленому Мінекономрозвитку. На даний час такий порядок не розроблено. 

Питання 4:

Чи повинне комунальне підприємство нараховувати оплату за обслуговування житлових будинків, якщо зі споживачем не було укладено договір? Послуги фактично надавались. Чи регулюється це питання іншими нормативно-правовими актами, окрім ч. 1 ст. 32 закону «Про житлово-комунальні послуги»?

Відповідь експерта: 

Судова практика українських судів визнає правомірним нарахування плати за житлово-комунальні послуги за відсутності укладеного договору, ось одне з таких мотивувань: «Згідно ст. 67 ЖК плата за комунальні послуги береться, крім квартирної плати, за затвердженими в установленому порядку тарифами.

Відповідно до ст. 68 ЖК споживачі зобов'язані своєчасно вносити плату за комунальні послуги.

Згідно ст. 162 ЖК плата за комунальні послуги у жилому приміщенні, що належить громадянинові, береться, крім квартирної плати, за затвердженими в установленому порядку тарифами, у строки, визначені угодою сторін. Наймач зобов’язаний своєчасно вносити плату за комунальні послуги.

Відповідно до ст. 525 ЦК одностороння відмова від зобов’язання або зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.

Суд вважає, що договір між позивачем та відповідачами є укладеним незважаючи на відсутність письмового договору, так як сторони тривалий час виконують конклюдентні дії: позивач надає послуги по водовідведенню, а відповідач отримує ці послуги та частково їх оплачує».  

Питання 5:

З вересня минулого року наш гуртожиток передано у комунальну власність міста і, відповідно, на баланс ЖЕКу. Відомча організація, до котрої раніше належав гуртожиток, підняла мешканцям тариф на утримання будинку та прибудинкової території на значну суму. Однак після процедури приватизації квартир, тарифи залишилися такими ж. Відповідно до закону, ЖЕК має право протягом трьох місяців не змінювати тарифи. Після настання відповідного терміну я звернулася до ЖЕКу щодо розрахунку за видами послуг , проте відповіді не отримала. Куди в такому випадку потрібно звертатися за чітким роз'ясненням? 

Відповідь експерта: 

Якщо Ви вважаєте тарифи на утримання будинку та прибудинкової території надто високими, необґрунтованими, Ви маєте право звернутися до територіального відділення Антимонопольного комітету України із скаргою, або до територіального відділення Інспекції у справах захисту прав споживачів. Ці контролюючі органи мають право у позаплановому порядку здійснити перевірку діяльності виконавця послуг та в разі виявлення порушень зобов’язати зменшити тариф. 

Питання 6:

У підвалі нашого будинку часто відбуваються пориви труб, які відповідно призводять до затоплень підвалу. На прохання провести ремонт комунікацій ЖЕК не реагує. Як правильно розпочати судовий процес із ЖЕКом?

Відповідь експерта: 

Згідно зі ст. 18 закону «Про житлово-комунальні послуги» у разі порушення виконавцем умов договору споживач має право викликати його представника для складення та підписання акта-претензії споживача, в якому зазначаються строки, види, показники порушень тощо. Спори щодо задоволення претензій споживачів вирішуються в суді. Споживач має право на досудове вирішення спору шляхом задоволення пред'явленої претензії.

Питання 7:

Проживаю у Київській області. Місцевий кооператив виставив мені рахунок за воду у розмірі 11 грн/куб м води (холодна вода) та 15 грн/куб м (гаряча вода). Однак, якість надання цих послуг бажає кращого. Аналогічна ситуація з якістю надання ряду інших комунальних послуг. Де можна дізнатись хто саме встановлює тарифи по області? 

Відповідь експерта: 

Кожним виконавцем встановлюються свої тарифи. Якщо Ви вважаєте тарифи на утримання будинку та прибудинкової території надто високими, необґрунтованими, Ви маєте право звернутися до територіального відділення Антимонопольного комітету України із скаргою, або до територіального відділення Інспекції у справах захисту прав споживачів. Ці контролюючі органи мають право у позаплановому порядку здійснити перевірку діяльності виконавця послуг та в разі виявлення порушень зобов’язати зменшити тариф.

Питання 8:

ЖЕК не видає довідку про склад сім’ї (форма 204), необхідну для отримання виплат при народженні дитини. ЖЕК аргументує це тим, що ми маємо борги за житлово-комунальні послуги. Що робити у такій ситуації?

Відповідь експерта: 

Погасити або реструктуризувати заборгованість та взяти довідку, яка Вам потрібна. Своєчасна оплата за надані житлово-комунальні послуги – один з основних обов’язків споживача згідно зі ст. 20 закону «Про житлово-комунальні послуги».

Від редакції:

Шановні користувачі порталу «У.К.»! Якщо на ваші запитання, які ви ставили нашим експертам раніше, не були надані відповіді, обов'язково нагадуйте нам про них, та нагадуючи, не забувайте перечитувати усі публікації з циклу «Запитуйте – ми пояснимо», адже відповідь на ваше питання могла вже бути раніше.

Усі публікації циклу «Запитуйте – ми пояснимо» читайте тут

 
Коментарі (3)
Иван Смольный
11 Травня 2013 p. 15:08
Ну вот. Ну не хотел влазить. Однако не выдержал. Учитывая что уважаемый эксперт всегда несколько тенденциозен в своих ответах и более благоволит к предприятиям ЖКХ, чем рядовым потребителям услуг вынужден прокомментировать ответ на вопрос №8. К сожалению, вопрос выдачи ЖЕКами справок о составе семьи на данный момент не урегулирован. Т.е. с одной стороны они их выдавать не не уполномочены, а с другой вроде как и должны. Но моя практика принуждения коммунальщиков к тем либо иным действиям в пользу потребителя показывает, что в вашем случае обращение в райпрокуратуру (желательно личное) быстро приводит к положительному результату. Что касается мотивировки невыдачи справки - заложенность, то она ничтожна и не имеет законных оснований. Вывод - вперед в прокуратуру.
Андрій Осадчий
11 Травня 2013 p. 21:59
Иван,дорогой Вы наш помощник, что бы мы без Вас делали, голубчик, как Ваши советы то помогают читателям Украины Коммунальной ориентироваться в океане коммунальных проблем, а главное - их решать реально!!! Только уважаемый Иван, просим наших читателей не учить плохому, потребитель обязан согласно ст. 20 Закона Украины "О жилищно-коммунальных услугах" в полном объеме и в указанный срок оплатить за предоставленные жилищно-коммунальные услуги. Если потребителя не устраивает качество услуг - есть законный механизм составления акта претензии. Если таки по каким-то причинам задолженность образовалась, то ее нужно гасить хотя бы частями, и тогда не жаловаться, что ЖЭК не выдает справок. И еще, уважаемый Иван, стыдно не знать, что с 01.12.2012 года действует новая редакция ст. 21 Закона Украины "О прокуратуре", согласно которой проверки по заявлениям физических или юридических лиц, обращениям и запросам депутатов всех уровней, кроме заявлений и сообщений об уголовном правонарушении, проводятся только в случае их предварительного рассмотрения компетентными органами исполнительной власти, органами местного самоуправления, их должностными или служебными лицами или непринятия ими в установленные сроки решений по этим вопросам. Зачем вводить читателя в заблуждение????? Я считаю, что на этом сайте наша задача с Вами, уважаемый Иван, воспитывать потребителя который не только знает свои права, но и точно выполняет свои обязанности.
Иван Смольный
14 Травня 2013 p. 02:29
Ух. Чуть не захлебнулся в волне иронии, цунами просто какое-то! Однако позиция уважаемого эксперта вызывает вопросы. 1. Что плохого в том, что потребитель получил практический совет как противостоять беспределу ЖЭУ?! 2. Разве в моем комментарии есть посыл о неоплате за услуги?! Платите Господа, платите и не жадничайте, да только за то, что фактически получили, а не за то что вам соизволили начислить! 3. Может ув. эксперт подскажет мне пристыженному, в какой регуляторный орган должен обратиться потребитель с жалобой на невыдачу документа, выдача которого не урегулирована НПА, собственно до обращения в надзорную инстанцию коей является прокуратура?! Коллизия однако! Я даю потребителю практический, проверенный на собственном опыте совет, который реально работал до внесения изменений в ЗУ "О Прокуратуре" и продолжает работать после. А то что прокурорские стараются отписаться, так это и до того и после того имеет место, поэтому и настаиваю на личном приеме. Посему мне не стыдно давать реальные советы, отличные от теоретических измышлений, на скорую руку сляпаных для проформы. 4. С чего ув. эксперт решил, что я должен воспитывать потребителя. Я не Макаренко. Пусть потребителя мама и папа воспитывают, школа, социум, партия в конце концов. Подсказать - да, высказать мнение - да, но увольте меня от наставничества. А теперь, что касается предвзятости. Я не скрываю того, что ставлю интересы потребителя перед интересами исполнителя услуг и всегда стараюсь в своих комментариях помочь именно потребителю. О чем неоднократно упоминал. Позиция же ув. эксперта иная, явно благоволящая к интересам исполнителей услуг. Убедиться в этом может любой желающий, который не сочтет за труд проанализировать историю ответов эксперта на вопросы потребителей, блоги и статьи.