ГоловнаПублікаціїПитання експертуПроблеми з комуналкою? Запитуйте – ми пояснимо. Випуск 86

Проблеми з комуналкою? Запитуйте – ми пояснимо. Випуск 86

Кожен з нас щодня ризикує потрапити у проблемну житлово-комунальну ситуацію. Як не залишитися з носом? - роз'яснить «Україна Комунальна».
питання відповіді випуск 86
Новини по темі

У сфері житлово-комунального господарства немає ні вихідного, ні прохідного – це надскладна система, яка дає можливість компаративіського повернення у вчора і впорядковує не лише наше сьогодення, але й прийдешнє, тому досить важливо не загубитися у таких, здавалося б на перший погляд, простих побутових речах. Не знаєте, як бути, до кого звернутися? - «У.К.» продовжує освітлювати ваш шлях житлово-комунальними просторами.

На запитання відповідає експерт «У.К.», юрист Андрій Осадчий.

Питання 1:

На межі нашої та сусідньої ділянки проходить дренажна канава, по якій рухається тала і дощова вода з усіх сусідніх дворів. Свою частину ми чистимо регулярно, глибина канави становить близько 50 см, проте далі за нашими дворами вона запущена до глибини не більше 10-15 см. Відповідно у нас вийшов своєрідний відстійник. Чи є норми на глибину та ширину такої канави? Крім того, у випадку, якщо всі ділянки приватизовані, то у чиї обов'язки входить очищення таких канав. На сам кінець, куди можна звернутись, щоб припинити користування канавою?

Відповідь експерта:

Згідно ст. 322 Цивільного кодексу власник несе тягар утримання майна, зобов’язаний його утримувати в належному стані. Тому чистка канав, які є приватною власністю є обов’язком власника такого майна (земельної ділянки). Що стосується органів, куди Ви можете поскаржитися на бездіяльність Ваших сусідів, то такими можуть бути відділи благоустрою виконавчих комітетів місцевих органів самоврядування, відділи архітектури та будівництва, державна архітектурно-будівельна інспекція.

Питання 2:

До кого можуть звернутися мешканці багатоповерхового будинку щодо повернення у користування пасажирським ліфтом. Наразі ліфт експлуатується телевізійною організацією, яка знаходиться на 14 поверсі. Жителі користуються грузовим ліфтом за картковою системою, однак він постійно виходить з ладу.

Відповідь експерта:


Щоб відповісти на це запитання докладно, потрібно знати, на якій підставі телевізійна організація присвоїла собі право користування пасажирським ліфтом. Можливо між балансоутримувачем та нею є договір оренди, або купівлі-продажу цього ліфта. Ви маєте право звернутися із письмовим запитом до виконавця послуг з утримання будинку для отримання такої інформації.

Питання 3:


Що робити, якщо ЖКК ПП Імпульс змушує у примусовому порядку підключатися до системи централізованого опалення? У нас своє парове опалення. Два роки тому нас змусили провести обратку, а також врізали нам три стояка, мотивувавши це тим, що потрібно закільцювати будинок. Наразі вимагають мої ж батареї врізати в їхні стояки та обратку.

Відповідь експерта:

Якщо вимога ЖКК ЧП Імпульс про врізку ваших опалювальних приладів до централізованої мережі опалення носить усний характер – Ви не повинні на неї реагувати. Якщо ж у Вас на руках є мотивований письмовий припис про необхідність усунення порушень законодавства України про теплопостачання і Ваше парове опалення є порушенням технологічного циклу централізованого опалення – справа вже інша. Втім, такий припис Ви можете оскаржити в суді.

Питання 4:

Чи має право ЖЕК відмовити боржникові у видачі довідки про склад сім'ї?

Відповідь експерта:


Законодавство України не містить прямої заборони на видачу довідки про  склад родини у випадку заборгованості за послуги з утримання прибудинкової території. Однак, слід пам’ятати, що по-перше, своєчасна оплата комунальних послуг є законним обов’язком споживача, а по-друге, у Виконавця послуг згідно ст. 594 Цивільного кодексу є право притримання у випадку порушення Споживачем своїх зобов’язань.

Питання 5:


При здачі будинку в експлуатацію компанія-забудовник нав'язала обов'язкове підписання договорів на обслуговування зі своєю управляючою компанією. Три роки ми платили за електроенергію комерційний тариф по лічильнику. Забудовник продовжує будівництво на даній території і з минулого року став виставляти компенсацію за електроенергію в електромережах. Більше того, коли мені зламали лічильник, я протягом трьох місяців я не можу користуватися своєю власністю. Як оцінити завдані мені збитки?

Відповідь експерта:


По-перше, якщо ще не минуло три роки з моменту укладання договорів на утримання будинку та прибудинкової території з управляючою компанією – Ви маєте право через Антимонопольний комітет України в суді довести, що умови цього договору були нав’язані Вам управляючою компанією. Крім цього, Ви маєте право в суді також довести неправомірність дій по нарахуванню за спожиту електричну енергію, спираючись на Правила користування електричною енергією.

Питання 6:

Підкажіть будь ласка, куди мені звертатися з приводу ремонту даху? Щоразу під час танення снігу або сильного дощу дах протікає через сусідів на верхньому поверсі. ЖЕК не хоче приймати мою заяву.

Відповідь експерта:

Ви маєте право згідно Закону «Про звернення громадян» направити скаргу на бездіяльність Вашого ЖЕКу до органів місцевого самоврядування або районної державної адміністрації за місцем Вашого проживання.

Питання 7:

Підкажіть, які саме потрібні документи, для того щоб офіційно зробити стоянку біля багатоквартирного будинку?

Відповідь експерта:

  1. Зверніться до відділу місцевої адміністрації, що займається земельними ресурсами у вашому населеному пункті. Напишіть заяву на надання вам ділянки на правах довгострокової оренди або у власність. Якщо ви представник компанії, яка бажає організувати стоянку, вам необхідно подати виписку з «Єдиного реєстру юридичних осіб» та «Свідоцтво про реєстрацію юр. Особи». Якщо ж ви мешканець багатоповерхового будинку і плануєте разом з сусідами організувати місця для паркування, візьміть з собою паспорт і рішення колективного зборів про необхідність організувати автостоянку.
  2. В процесі зборів мешканців, необхідно відразу вирішити, як будуть розподілятися витрати, куди витратять гроші, якщо стоянка буде платна , і т.д. Такі організаційні питання бажано підняти до того, як вам виділять ділянку.
  3. Зробіть план майбутньої стоянки і викличте фахівців, які проведуть межові роботи. З проектом, в якому визначені межі, звертайтеся до реєстраційного відділ адміністрації. Тепер ділянку повинні поставити на кадастровий облік. Юридичній особі необхідно скласти бізнес-план.
  4. Погодьте з адміністрацією всі проектні роботи і проведення комунікацій, якщо вони необхідні. Спорудження капітальних споруд потрібно узгодити з архітектурним відділом.
  5. Після оформлення документів займіться придбанням матеріалів для спорудження огорож. Заплануйте витрати на будівельні та оздоблювальні роботи. Навіть якщо стоянка буде відкритою, як мінімум потрібно побудувати будку для охоронця.
  6. Знайдіть персонал для охорони і прибирання території. Довірити охорону краще спеціалізованої організації, уклавши договір, з докладним розбором пункту про відповідальність за схоронність транспорту.

Від редакції:

Шановні користувачі порталу «У.К.»! Якщо на ваші запитання, які ви ставили нашим експертам раніше, не були надані відповіді, обов'язково нагадуйте нам про них, та нагадуючи, не забувайте перечитувати усі публікації з циклу «Запитуйте – ми пояснимо», адже відповідь на ваше питання могла вже бути раніше.

Усі публікації циклу «Запитуйте – ми пояснимо» читайте тут.

 
Коментарі (0)