У сфері житлово-комунального господарства немає ні вихідного, ні прохідного – це надскладна система, яка дає можливість компаративіського повернення у вчорашній день і впорядковує не лише наше сьогодення, але й прийдешнє, тому досить важливо не загубитися у таких, здавалося б на перший погляд, простих побутових речах. Не знаєте, як бути, до кого звернутися? - «У.К.» продовжує освітлювати ваш шлях житлово-комунальними просторами.
На запитання відповідає експерт «У.К.», юрист Андрій Осадчий.
Питання 1:
2 місяці тому купили квартиру в кооперативному будинку. На момент купівлі квартири знали, що ніяких боргів немає, про що також свідчили довідки, так як до моменту купівлі проживали в квартирі як орендарі протягом 2 років. Отже, після купівлі, я звернулася до голови правління ОЖБК, вона, в свою чергу, оглянувши технічний паспорт, згадала, що при
нарахуванні комунальних послуг, з моменту приватизації (більше 12 років тому) вони не порахували в квитанції площу лоджії. Таким чином, вона нарахувала більше 2500 грн за 12 років, ці гроші вимагає з мене. Чи є дії голови правління правомірними і куди безпосередньо звертатись для вирішення цього спірного питання?
Відповідь експерта:
Якщо вимоги голови правління Вашого ОЖБК носять виключно усний характер – на них взагалі реагувати необов’язково. Якщо ж вони матимуть письмовий характер, Ви повинні знати, що: по-перше, згідно ст. 257 Цивільного кодексу України строк позовної давності встановлюється в три роки, по-друге, згідно ст. 330 Цивільного кодексу України Ви є добросовісним набувачем, відтак претензії потрібно пред’являти до продавця.
Питання 2:
Я є власником квартири в 9-поверховому будинку, в якій не зареєстрований і не проживаю. Чи повинен я сплачувати рахунки за
користування ліфтом, яким не користуюся.
Відповідь експерта:
Згідно ст. 322 Цивільного кодексу України тягар утримання майна несе його власник, відтак Ви, як власник зобов’язані брати участь у витратах на утримання будинку і прибудинкової території. Оскільки плата за технічне обслуговування ліфта входить до структури тарифу на послуги з утримання будинків, Ви зобов’язанні її сплачувати.
Питання 3:
Я живу в купленій квартирі у відомчому будинку. Щомісяця
зростає оплата за тепло. Дійшло до того, що мешканці повинні платити по 15 грн. за кв м. Платимо безпосередньо в бухгалтерію Одеського іподрому. КП «Теплопостачання м. Одеси» виставляючи іподрому рахунки на опалення щомісячно вказує все більші й більші витрата тепла в ГКал, мотивуючи це тим, що на наш будинок списуються тепловтрати. У будинку всього 11 квартир. Куди нам звернутися для перевірки законності нарахування КП «Теплопостачання м. Одеси» сум до оплати, тому що іподром подає позови до суду на боржників. Страждають люди, які не мають можливості платити по 750 грн. в місяць тільки за опалення при опалювальної площі квартири 50 кв.м.
Відповідь експерта:
Наскільки можна зрозуміти з Вашого запитання, КП «Теплопостачання» в цьому випадку є виробником послуг і надає послугу з теплопостачання Одеському іподрому як юридичній особі за встановленим для цієї категорії
споживачів тарифом. Одеський іподром є балансоутримувачем житлового будинку, де Ви мешкаєте, та є виконавцем послуги. Згідно ст. 18 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» спори щодо задоволення претензій споживачів до виконавців вирішуються в суді. Споживач має право на досудове вирішення суперечки шляхом задоволення пред'явленої претензії. Раджу Вам направити письмову претензію до Одеського іподрому, в іншому випадку звертатися до суду.
Питання 4:
Я живу в 2-х поверховому будинку, на другому поверсі. Будинок не від ЖЕКу. Я хочу
підвести собі воду в квартиру. Чи можливо отримати техумови на підведення води через вулицю на другий поверх?
Відповідь експерта:
Згідно п. 4.1. Правил користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України, для приєднання до систем централізованого водопостачання та водовідведення замовнику таких послуг надаються технічні умови. Для одержання технічних умов замовник послуг з централізованого водопостачання та водовідведення подає до виробника таких послуг:
- заяву;
- опитувальний лист за формою згідно з додатком 2;
- ситуаційний план з визначенням місця розташування земельної
ділянки на відповідній території.
Виробник послуг з централізованого водопостачання та водовідведення видає замовнику технічні умови згідно з поданою заявою протягом десяти робочих днів з дня реєстрації відповідної заяви, з урахуванням потужностей споруд та пропускної спроможності мереж систем централізованого водопостачання та водовідведення із зазначенням умов для проектування вводу: місця приєднання, місця розташування водомірного вузла, умов для влаштування проміжного резервуара і насосів - підвищувачів тиску.
Питання 5:
Чи може комунальне підприємство, на балансі якого мережі водопроводу, до яких я під'єднаний (приватний сектор), зобов'язати мене переставити прилад обліку на межу балансової належності мереж, тобто в колодязь, в якому я підключений до магістральної труби. Якщо цей колодязь знаходиться не на моїй дільниці, як я можу нести відповідальність за збереження пломб?
Відповідь експерта:
Для того, щоб встановити так званий «мокроход» необхідно, по-перше, укласти з Водоканалом договір про розмежування меж відповідальності згідно із балансовою належністю трубопроводів, по друге, встановити Водоканалу земельний сервітут (для того, щоб при виконанні аварійно-відновлювальних робіт вони не пошкодили Ваш паркан).
Питання 6:
Постійно стрибає тиск води в квартирі,через що вже двічі рвалися колби фільтрів і заливав сусідів знизу. Неможливо встановити постійну комфортну температуру води під час прийняття душу - йде
то гаряча, то холодна вода (мешкаю на Оболоні). ЖЕК каже, що це питання не до них, а до водоканалу. Як треба зафіксувати стрибки тиску води, та до якого органу звертатися зі скаргою з цих питань?
Відповідь експерта:
Якщо Ви отримуєте неякісні послуги холодного та гарячого водопостачання, то Ви маєте право у порядку, визначеному ст. 18 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», скласти з представником виконавця акт-претензію, який буде підставою для здійснення перерахування за неякісно надані послуги.
Від редакції:
Шановні користувачі порталу «У.К.»! Якщо на ваші запитання, які ви ставили нашим експертам раніше, не були надані відповіді, обов'язково
нагадуйте нам про них, та нагадуючи, не забувайте перечитувати усі публікації з циклу «Запитуйте – ми пояснимо», адже відповідь на ваше питання могла вже бути раніше.
Усі публікації циклу «Запитуйте – ми пояснимо»
читайте тут.