ГоловнаПублікаціїАналітика ЖКГ на газових конфорках

ЖКГ на газових конфорках

Конфлікт урядової статистики та громадської думки; ремонт доріг позастроками та невидимими латками; створення трьохстороннього консорціуму та інших страв на газових конфорках, - «Україна Комунальна» пропонує бліц-огляд найактуальніших подій минулого тижня

У галузі житлово-комунального господарства немає ні будніх, ні вихідних, тому перший травневий тиждень пройшов досить динамічно і яскраво, зокрема в епіцентр найактуальніших подій потрапили навкологазові питання. Втім, не можна стверджувати, що лише вони творили подієву картину, - не стихали також повідомлення щодо ремонту доріг та упорядкування населених пунктів опісля зими.

Так, напочатку тижня Мінрегіоном було підведено підсумки хвиль загальнодержавних суботників, які мають місце в Україні з середини квітня і триватимуть до закінчення травня.

За словами Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства Геннадія Темника, участь у прибиранні територій, ліквідації несанкціонованих сміттєзвалищ в регіонах взяли майже всі населені пункти, понад 7 млн осіб.

Прибрано майже 535 млн кв. м (93% від запланованих обсягів) прибудинкових територій, понад 12 тис. (96% від запланованих обсягів) парків та скверів, понад 234 тис. км (96% від запланованих обсягів) вулиць і доріг, понад 30 тис. (94% від запланованих обсягів) кладовищ та близько 23 тис. (93% від запланованих обсягів)  братських могил, меморіальних комплексів та місць почесних поховань, очищено від сміття понад 51 тис. кв. м (93% від запланованих обсягів)  берегів водойм.

Крім того, ліквідовано понад 30 тис. несанкціонованих сміттєзвалищ, з яких вивезено близько 800 тис. куб. м побутових відходів. Протягом проходження акції висаджено 4,1 млн дерев, близько 1 млн кущів, прибрано майже 8 тис. кв. м газонів та впорядковано близько 18 млн кв. м квітників.

У АР Крим, Вінницькій, Дніпропетровській, Закарпатській, Київській, Миколаївській, Полтавській, Рівненській, Тернопільській, Харківській, Херсонській, Черкаській, Чернівецькій, Чернігівській областях та у місті Києві показники виконання заходів, передбачених акцією становлять 100%.

Читайте також: ЖКГ потребує глобального прибирання

Втім, за результатами опитування «України Комунальної», більшість населення (73%)  не брала участь у весняній толоці. Серед них: 29% - пояснюють таку громадську позицію невірою у щирість подібних заходів, мовляв, це лише привід для піару тих чи інших посадовців; 22% - не прийшли, бо не вважають, що мають виконувати роботу комунальників чи їм допомагати; ще 22% - стверджують, що мають достатньо роботи на своїх ділянках. Решта (26%) опитаних підтримують ініціативу влади. Втім, на ділі ця підтримка досить часто двозначна. Так, 12% - відповіло, що з радістю допомагають владі прибирати міста; 8% - були на толоці, проте не з власної волі; 6% - мають бажання долучитися до толоки, проте не мають на це часу.

До етапу формування висновків підійшли і у питанні ремонту доріг, адже варто нагадати, що керівництво «Укравтодору» напочатку березня обуреним незадовільним станом українських шляхів обіцяло закінчити ремонтні роботи на основних магістралях орієнтовно саме до 1 травня.

Так, станом на 29 квітня було ліквідовано ями на 32 тис. км автодоріг. Відтак, за словами начальника Управління експлуатаційного утримання доріг та безпеки руху Державної служби автомобільних доріг Олександра Сухоносова, ремонту потребує приблизно 28 тис. км автодоріг, або 1,9 кв. м дорожнього покриття.

Посадовець також наголосив, що ЗМІ поширює «трохи некоректну інформацію» щодо тих доріг, на яких ліквідовано ямковість, адже обіцянка стосувалася лише 23 основних маршрутів, на яких здійснюються близько 80% всіх транспортних перевезень в країні. І саме по цих дорогах було вжито заходів першочергового виконання робіт.

Окрім цього варто зауважити, що Уряду було представлено Концепцію стратегії розвитку автодорожнього господарства. За словами Віце-прем'єр-міністра Олександра Вілкула, головний акцент в ній робиться на впровадження європейської системи контролю за ваговими нормами і оплати за користування дорогами для вантажного транспорту з навантаженням на вісь 11,5 тонн, а також посилення відповідальності та штрафів за перевищення вагових норм.

Та найгостріші страви цього тижня були приготовані на газових конфорках. Нагадаємо, на 3 травня ц. р. був запланований круглий стіл у Брюсселі щодо управління українською ГТС. Напередодні стало відомо, що російська сторона не братиме участь в обговоренні, мотивуючи, передсвятковістю дня переговорів. Це поставило під сумнів зацікавленність Москви у створенні трьохсторонього консорціуму на базі української ГТС, а також стало підставою для нових заяв опонентів.

Так, українська сторона в обличчі Віце-прем’єр-міністра Юрія Бойко наголосила, що створення консорціуму з управління українською газотранспортною системою може допомогти зберегти транзитний потенціал України, проте переговори триватимуть, доки не буде знайдено варіант, який би відповідав національним інтересам країни.
Окрім того посадовцем було заявлено, що при створенні консорціуму Україна буде наполягати на гарантованих обсягах газу, які прокачуватимуться через українську ГТС, а також на визначальній ролі українського менеджменту в управлінні консорціумом.

Читайте також: Українська ГТС: на Схід чи на Захід?

Колишній посол Німеччини в Україні (2000–2006 роки) Дітмар Штюдеманн ствердив, що круглий стіл у Брюсселі, присвячений обговоренню майбутнього української газотранспортної системи, має важливе значення, навіть попри відмову Москви від участі у заході.

За його словами, Москва не готова йти на тристоронній консорціум, вона була б не проти, щоб європейці фінансували модернізацію, але насправді хоче мати контроль. А Захід опинився у складному становищі.

У свою чергу європейський комісар з питань енергетики Гюнтер Оттінгер продовжив наполягати та тому, що ЄС вбачає подальшу перспективу у трьохстороньому консорціумі, адже такий формат буде оптимальним для усіх сторін: Києва, Москви і Брюсселя.

Втім, самі результати круглого столу мало потішили, оскільки відповіді на ключові питання так і не були знайдені: Україна спільно з міжнародними партнерами не домовилася про формат та кількість учасників консорціуму з управління українською газотранспортною системою. За словами єврокомісара з питань енергетики Гюнтера Оттінгера доля української ГТС вирішиться до кінця цього року.

Щодо інших новин у газовій сфері. На цьому тижні Кабінет Міністрів затвердив прогнозний баланс надходження і розподілу природного газу на 2013 рік. За словами Міністра енергетики та вугільної промисловості Едуарда Ставицького, загальний баланс газу на 2013 рік складе 60,06 млрд куб.м. У той же час Міністр не уточнив параметри балансу, пославшись на те, що вони ще уточнюються в робочому порядку.

Господарський суд Києва задовольнив позов компанії «Укртрансгаз» і зобов'язав НАК «Нафтогаз України» повернути в газотранспортну систему країни 4,75 млрд куб. м природного газу, реалізованого без законних підстав в IV кварталі 2007 року - I півріччі 2008 року.

Також цього тижня стало відомо, що з 15 травня Україна буде отримувати європейський газ ще за одним реверсним потоком – через територію Словаччини. Нагадаємо, у ЄС стверджують, що реверсні поставки газу з Європейського Союзу в Україну повністю законні.

Як розвиватимуться події в подальшому? – спостерігатимемо вже сьогодні.

 
Коментарі (0)