Нагальні проблеми у галузі житлово-комунального господарства потребують конструктивного вирішення. Так, редакція «України Комунальної» взяла активну участь у пошуку відповідей на найбільш проблемні питання галузі. Зокрема, «Україна Комунальна» спільно з партнерами - організаторами міжнародної виставки «Аква-Терм Київ 2014» - зібрали за круглим столом керівників українських тепло - і водопостачальних підприємств, представників нацрегулятора - Нацкомісії, що здійснює держрегулювання у сфері комунальних послуг, чиновників Міністерства регіонального розвитку, будівництва і ЖКГ, експертів і журналістів. Так, у ході експертної дискусії на тему «Механізми забезпечення стабільного тепло - і водопостачання» учасники круглого столу окреслили цілий спектр проблемних питань і запропонували своє бачення їх вирішення. Детальніше читайте за посиланням.
Окрім того, проблеми галузі продовжують вирішувати на державному рівні. Відтепер, на ринку української електричної енергії встановиться прозора система підтримки пільгових категорій споживачів через Фонд врегулювання вартісного дисбалансу. Так, Президент Віктор Янукович підписав закон №663-VII «Про засади функціонування ринку електричної енергії України». Закон має вирішити проблему перехресного субсидування, коли за дешеву електроенергію для населення платить промисловість. Новий закон запроваджує прозору систему підтримки пільгових категорій споживачів. Нагадаємо, цей закон був прийнятий парламентом 24 жовтня 2013 року.
На поприщі газової енергетики також відбуваються зміни. Зокрема, НАК «Нафтогаз України» і російський «Газпром» домовилися про перенесення плати за спожитий Україною в жовтні-грудні 2013 року газ на весну 2014 року. Голова правління «Нафтогазу» Євген Бакулін пояснив, що Україні такий перенос знадобився для того, щоб проблемні питання в регіонах не обтяжувати платежами за газ. Він також підкреслив, що у цьому питанні з «Газпромом» досягнута домовленість і розроблено попередню угоду.
Втім, не у всіх «газових» питаннях сторонам вдається дійти до спільної згоди. Нагадаємо, однією з причин скорочення закупівлі й споживання Україною російського газу стала вкрай невигідна ціна на паливо. Так, Президент Віктор Янукович днями заявив, на сьогодні між державами ведуть переговори, щодо відновлення українського споживацького ринку для Росії. За словами Президента, Україна готова піти на це за умови перегляду ціни на російське блакитне паливо.
Водночас, Росія запевняє, що українська сторона не проводила нових переговорів щодо зниження ціни на газ. Зі слів заступника міністра енергетики РФ Анатолія Яновського, профільне міністерство не отримувало пропозиції від України щодо зниження ціни на газ.
«Ми на цю тему взагалі навіть і розмов з нашими українськими колегами не вели. Більше того, в протоколах нашого останнього засідання, яке було не так давно, нашої підкомісії, наші українські колеги питання не піднімали. Там зазначено, що потрібно дотримуватися укладеного контракту», - повідомив Анатолій Яновський.
Уряд України, у свою чергу, намагаючись позбутися енергетичної залежності з боку Росії, вже неодноразово заявляв про необхідність розробляти маршрути реверсної поставки газу з Європи. Однак, на цей раз Україна знехтувала черговою можливістю. За інформацією іноземних ЗМІ, українські чиновники не з'явилися в середу на підписання угоди, яка могла б відкрити маршрут транспортування природного газу на Україну через Словаччину.
За повідомленнями трьох джерел, підписання меморандуму про взаєморозуміння між словацькою газотранспортною компанією Eustream і «Укртрансгазом», транспортним підрозділом «Нафтогазу», повинно було відбутися в середу в Братиславі.
«Українські партнери просто не з'явилися», - сказав високопоставлений представник словацької сторони. За його словами, українська компанія пізніше надіслала електронною поштою нову версію тексту меморандуму, хоча угода вже була готова до підписання.
Нагадаємо, закупівля газу в Словаччині є частиною стратегії України щодо диверсифікації імпорту блакитного палива. Раніше Міністр енергетики та вугільної промисловості Едуард Ставицький заявив, що Україна одержала проект договору, який дозволить отримувати реверс газу в обсязі не менше 10 млрд куб. м через територію Словаччини.
Тим часом, поки уряд стоїть на роздоріжжі вибору, в Україні
продовжують масові акції протесту, які почалися 21 листопада 2013 року, як реакція на рішення Кабінету Міністрів про зупинення процесу підготовки до підписання Угоди про асоціацію між Україною та Євросоюзом. Наймасовіший мітинг проходить у столиці, на Майдані Незалежності.
Втім, робота комунальних служб не припиняється навіть при таких обставинах – мешканці столиці борються за чистий Майдан спільними зусиллями. Зокрема, столичні чиновники переконують, що ситуація знаходиться під контролем, мовляв проблеми із вивозом сміття на території Євромайдану відсутні, адже робота комунальних служб із представниками мітингуючи налагоджена.
Наразі, на площі перебувають тисячі громадян, унаслідок чого, уже понад тиждень рух транспорту вздовж вулиці Хрещатик перекрито. Окрім того, проїзд автомобілістів унеможливлюють загони правоохоронних органів, які час від часу блокують вулиці , на яких розташовані адміністративні будівлі, зокрема, Кабінет Міністрів та Верховна Рада.
Однак, проїзд вулицями міст ускладнюють не лише масові заворушення, а й стан самих доріг. Проблема щодо становища автомобільних доріг в Україні залишається актуальною і невирішеною упродовж багатьох років. Водночас, влада вкотре відкладає вирішення проблеми на майбутнє.
Так, наступного року уряд має намір значно збільшиться фінансування будівництва доріг. На цьому наголошує Президент, визначаючи, що з кожним роком українські автошляхи не покращуються, а погіршуються. На цьому наголошує і Прем’єр-міністр Микола Азаров, мовляв бюджет 2014 року стане бюджетом розвитку регіонів, зокрема, наступного року обіцяють значно збільшити обсяги фінансування ремонту і будівництва місцевих доріг. Надзвичайно важливим завданням на майбутній рік Прем'єр відзначив будівництво регіональних автомобільних доріг.
До оновлення у майбутньому році готуються і залізничні дороги. У 2014 році працівники колійного господарства «Укрзалізниці» планують виконати різні види ремонту та модернізувати більше 1,1 тис. км колії.
Бюджетні витрати на рік уперед розраховують також у Міністерстві регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ. У 2014 році пропонують спрямувати на реалізацію програм по забезпеченню громадян доступним житлом 3 млрд грн, що, за розрахунками міністерства, дозволить забезпечити житлом ще 16,6 тис. українських сімей.
«Усього для
реалізації програм ми пропонуємо направити 3 млрд грн, що дозволить забезпечити житлом 16,6 тис. сімей та додатково залучити 2 млрд грн кредитних ресурсів банків і власних коштів громадян», - заявив очільник Мінрегіону
Геннадій Темник.