ГоловнаПублікаціїЖитлоЯк спілкуватися з ЖЕКом?

Як спілкуватися з ЖЕКом?

Хто хоч раз звертався до ЖЕКу з проханням про проведення ремонтів в багатоповерховому будинку, вже знає, що найчастіше комунальні служби від них відмовляються, посилаючись на брак коштів.

Однак громадяни, які йшли в ЖЕКи, озброївшись законодавчою базою, найчастіше вигравали і отримували такий довгоочікуваний ремонт і навіть із заміною всіх комунікацій.

Відповідно до Правил утримання будинків та прибудинкових територій, організація і планування поточного ремонту повинні проводитись з періодичністю, яка забезпечує ефективну експлуатацію будівлі з моменту завершення його будівництва (капітального ремонту чи реконструкції) до наступного ремонту. Періодичність проведення поточного ремонту, враховуючи технічний стан будинків, в середньому кожні 3-5 років.

Згідно ст. 2 ч. 5 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» всі громадяни України мають право на рівні можливості доступу до отримання мінімальних норм житлово-комунальних послуг незалежно від соціального і майнового стану, віку, місцеперебування та форми власності юридичних осіб. А ст. 15 цього закону свідчить, що мінімальні норми житлово-комунальних послуг встановлюються з метою забезпечення санітарно-гігієнічних вимог проживання людей та їх перебування в приміщеннях, забезпечення технічних вимог до експлуатації будинку, підтримання несучої спроможності конструкцій та експлуатаційних характеристик внутрішньобудинкових мереж і систем. Ці норми затверджуються Кабінетом Міністрів України, проте в них не можуть бути включені послуги, ціни та тарифи, які визначаються виключно за договором.

Громадянам також слід враховувати, що в Законі України «Про приватизацію державного житлового фонду» передбачено, що утримання приватизованих квартир (будинків) здійснюється за рахунок коштів їх власників згідно з Правилами користування будинків і прибудинкових територій, затверджених Кабінетом Міністрів. Власники квартир у багатоповерхівках є співвласниками допоміжних приміщень будинку, технічного обладнання і тому зобов'язані брати участь у загальних витратах, пов'язаних з утриманням будинку і прибудинкової території відповідно до своєї частки у майні будинку.

Читайте також: Українці воюють з ЖЕКами - опитування

А от комунальні підприємства по обслуговуванню та ремонту житла повинні здійснювати обслуговування та ремонт приватизованого житла, надавати громадянам комунальні та інші послуги за державними тарифами.

Хоча, коли справа доходить до ремонтів у будинках, то, згідно з п. 7 ст. 10 Закону України «Про приватизацію державного житлового фонду» виконкоми, державні адміністрації у містах Києві та Севастополі, підприємства, організації, установи (у господарському віданні чиєму будинку раніше перебували) зобов'язані брати участь у роботах по їх ремонту. Обсяг цих робіт визначається кількістю приватизованих квартир будинку та строком його експлуатації від закінчення будівництва або реконструкції до проведення першого ремонту після приватизації. Зроблений ремонт підлягає прийманню комісією у складі: представників власника будинку (об'єднання співвласників багатоквартирного будинку, житлово-будівельного кооперативу, будинкового комітету) та виконавця послуг.

Якщо в будинку приватизовано декілька квартир і їхні власники не виявили бажання створити товариство власників квартир (ОСББ), то кожний власник квартири укладає з комунальним підприємством договір про участь у витратах на обслуговування та ремонт будинку та прибудинкової території. Договором визначається розмір щомісячних внесків власником квартири на розрахунковий рахунок власника будинку на майбутні ремонти. У такому випадку перший після приватизації та наступні ремонти будинку здійснюються власником будинку незалежно від строку його експлуатації.

Щоб комунальні структури таки звернули увагу на стан тієї чи іншої багатоповерхівки і все ж провели в ній поточний або капітальний ремонт, слід звернутися до районного чи головного управління житлового господарства з вимогою про його проведення.

Якщо будівля не підлягає капітальному ремонту, комплекс робіт поточного ремонту може враховувати окремі роботи, які класифікуються як такі, що належать до капітального ремонту (крім робіт, які передбачають заміну та модернізацію конструктивних елементів будівлі).

Поточний ремонт виконується виконавцем послуг (у більшості випадків комунальними структурами) власними силами або із залученням підрядних організацій. Тривалість поточного ремонту визначається за нормами і обумовлюється у договорі. Тому тим громадянам, які хочуть здійснити ремонт у багатоповерхівці, в якій проживають, слід звернутися з письмовою заявою до жеку з вимогою провести обстеження стану будинку. Після повинен бути складений акт про стан допоміжних приміщень та приміщень загального користування. На підставі даного акту приймається рішення про проведення або відмову в проведенні ремонтних робіт. У разі відмови у проведенні ремонту ЖЕК також складає акт, копію якого має видати на руки ініціативній групі. А громадяни вже потім вирішують, як далі бути: вони можуть не погодитися з висновками, зазначеними в наданому акті, а тому мають право звернутися зі скаргою на бездіяльність представників Ж
ЕКу.

Читайте також: Що зобов'язані робити українські ЖЕКи?

Щоб розраховувати на повне обслуговування будинку, у мешканців повинен бути договір про обслуговування будинку з ЖЕКом.

Проведення ремонтів висоток покладається на ЖЕКи. Згідно з розділом 3 «Порядку утримання та експлуатації житлового фонду, інженерних систем і обладнання р. в Києві», ремонт будівлі - це комплекс робіт та організаційно-технічних заходів щодо усунення деяких недоліків, не пов'язаних зі зміною техніко-економічних показників.

Капітальний ремонт будівлі передбачає відновлення справності об'єкта, конструктивних елементів та інженерного обладнання, а також може передбачати їх заміну. Житлово-експлуатаційні організації, як правило, складають перспективні (на 3-5 років) і поточні (за місяць до початку планового року) плани ремонту будинків, які знаходяться на територіях, що обслуговуються ними.

Перелік ремонтних робіт на будинки, внесені в річний план, розробляється виконавцем послуг або власником будинку (найчастіше ЖЕКии подають у вищестоящі інстанції список адрес будинків, в яких планується проведення будь-якого ремонту). Якщо громадяни звернулися в ЖЕК з письмовою зареєстрованим заявою про проведення ремонту в їхній багатоповерхівці, то у відповідності зі ст. 20 Закону України «Про звернення громадян» воно розглядається і вирішується у термін не більше одного місяця з дня його реєстрації. При отриманні негативної відповіді або залишення питання без розгляду громадяни мають право оскаржити дії представників ЖЕК у в районному Управлінні житлово-комунального господарства або у районній держадміністрації.

З використанням матеріалів "Портал споживача"

 
Коментарі (0)