ІНФОГРАФІКА:
Як військовим отримати пільги на комуналку?
Хто має звернутися за субсидією на наступний період?
Як працює державна програма єОселя
Опалювальний сезон у Євросоюзі
Як Україна пройшла найважчий в історії опалювальний сезон
Яка мінімальна температура у приміщеннях у країнах Європи
Роз'яснення, як оплачувати комуналку під час війни
Що робити, якщо вдома холодні батареї
Перелік пільг на ЖКП, що передбачені для учасників бойових дій
Які нормативи використовуються при розрахунку субсидії
Як розраховується житлова субсидія та кому призначається
Скільки років має служити будинок, ліфт чи літак
Проблеми з комуналкою? Запитуйте – ми пояснимо. Випуск 103

Як вирішувати комунальні проблеми?
Як вирішувати комунальні проблеми?
Як вирішувати комунальні проблеми?
У сфері житлово-комунального господарства немає ні вихідного, ні прохідного – це надскладна система, яка дає можливість компаративіського повернення у вчорашній день і впорядковує не лише наше сьогодення, але й прийдешнє, тому досить важливо не загубитися у таких, здавалося б на перший погляд, простих побутових речах. Не знаєте, як бути, до кого звернутися? - «У.К.» продовжує освітлювати ваш шлях житлово-комунальними просторами.
На запитання відповідає експерт «У.К.», юрист Андрій Осадчий.
Питання 1:
У квитанції з'явився пункт «витрати ЖБК 84 грн», чи можу я відмовитись їх сплачувати? Зауважу, що утримання будинків та ремонт будинку в квитанції ідуть окремими пунктами.
Відповідь експерта:
Рішення правління ЖБК є обов’язковими для виконання, відмовитися Ви не можете. Маєте право оскаржити таке рішення в суді.
Питання 2:
Чи зобов'язаний я, житель 2-го поверху 9-ти поверхового будинку, оплачувати витрати з технічного обслуговування ліфта, якщо квартира знаходиться нижче другого зупиночного майданчика ліфта (початок руху ліфта з майданчика між 1-м та 2-м поверхом)? І які є нормативні документи з цього приводу?
Відповідь експерта:
Згідно п. 11 Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків, споруд та прибудинкової території, затвердженої постановою КМУ №869 від 01.06.2011 року до витрат на технічне обслуговування ліфтів не включаються площі квартир лише першого поверху та нежитлових приміщень у житловому будинку (гуртожитку), що не мають окремих виходів безпосередньо на сходові клітки. Разом з тим, тарифи повинні встановлюватися для кожного будинку індивідуально. Поцікавтеся у виконавця послуги, чому не врахували особливості розташування ліфта у Вашому будинку.
Питання 3:
На якій підставі комунальними службами стягується оплата без наявності договору між постачальниками і споживачами, який повинен бути складений в обов'язковому порядку згідно з чинним законодавством України?
Відповідь експерта:
Згідно ст. 19 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» житлово-комунальні відносини між споживачами, виробниками та виконавцями послуг регулюються виключно на договірній основі. Згідно Цивільного кодексу України договір може бути укладений усно, письмово, або вчиненням конклюдентних дій, в тому числі і мовчазної згоди. Судова практика в України стоїть на тих позиціях, що якщо споживач відкрив холодний кран змішувача і звідти потекла холодна вода, при цьому він не відмовлявся від наданої послуги, договір про надання послуг є фактично укладеним конклюдентними діями.
Питання 4:
РК виключила з типового договору послуги, які повинні надавати ЖЕКи, а саме: прибирання сходових клітин. Я написал протокол розбіжності, але вони відмовилися підписувати. На які Законодавчі акти посилатися, щоб доповнити договір?
Відповідь експерта:
Згідно ст. 26 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» процедура погодження договору відбувається протягом одного місяця з дня внесення проекту договору однією із сторін. Якщо Ви виклали письмово протокол розбіжностей до договору, але ЖЕК його Вам не погодив, Ви маєте право звернутися до суду з позовом про спонукання ЖЕКу до укладання договору із Вами на умовах протоколу розбіжностей.
Питання 5:
У квартирі встановлений лічильник гарячої води, оплату здійснюємо згідно з показаннями лічильника, але вночі і приблизно до 7 ранку з крана йде холодна вода. Представники ЖЕКу знають про цю ситуацію, але розводять руками. У сусідньому будинку у друзів майже постійно йде окріп. Підкажіть, будь ласка, як вийти з такої ситуації?
Відповідь експерта:
Насправді, можу порадити два шляхи виходу із ситуації. Перший шлях – зібрати кошти із сусідів та встановити у підвалі будинку насос, який буде підвищувати тиск у мережі, адже зрозуміло, що циркуляція води в трубах у Вас відсутня. Другий шлях – викликати із ЖЕКа представника, заміряти температуру води і скласти акт-претензію. Після його складення вимагати перерахунку за неякісно надані послуги.
Питання 6:
У нас 3-поверховий будинок 50 років будови, Київ, Печерськ, жеківський. Зясувалося, що не було зроблено заземлення. Хто тепер повинен це робити? Можемо ми - мешканці - вимагати цього від ЖЕУ?
Відповідь експерта:
За ГОСТами тих часів заземлення відсутні. Якщо мова про облаштування заземленням цілого будинку – балансоутримувач цього будинку повинен звернутися до РЕСу, отримати технічні умови на під єднання, замовити у проектній організації виготовлення проекту, потім укласти договір з ліцензованою будівельною організацією на монтаж громовідводу та заземлення. Якщо окремої квартири, то:
1. Спробуйте знайти близько сходової площадки електрощит. Можливо, він закритий. У такому разі зверніться до відповідальних за щиток мешканцям або електрикам ЖЕКу і візьміть ключ.
2. У разі якщо в щитку є заземлення, дотягніться до нього з квартири. Візьміть товстий багатожильний кабель і протягніть його від приладу (або розетки) до електрощита. Відкрийте щит і знайдіть місце, де до корпусу прикручено безліч проводів.
3. Зачистите кінець кабелю на 2-3 см, розділіть оплетку на дві частини, вставте між ними саморіз (для більш щільного контакту можете надіти на нього шайбу). За допомогою пасатижів скрутіть кінці обплетення, створивши щільне кільце. Вкрутіть саморіз в отвір, розташований в електрощиті так, щоб він сів досить щільно.
4. Інший кінець кабелю також зачистите. У комп’ютері, пральній машині, електроплиті або іншій техніці знайдіть місце для заземлення ззаду, на металевому шасі, і прикрутіть до нього провід за допомогою самореза. Зазвичай місце заземлення позначається значком у вигляді переверненої літери «Т» з додатковою штрихуванням внизу або словом Ground (GND). Можливо, поруч із позначкою ви побачите затискач або спеціальний кріпить болт.
5. Для того щоб заземлити розетку, підключіть провід до спеціального третього контакту, призначеному для цієї мети (він є у всіх європейських розетках).
6. Якщо ви не знайшли в під’їзді електрощита з можливістю заземлення, зійдіть в підвал. Часто заземлення в хрущовках розташовується на ввідному розподільчому щиті, розташованому саме в підвалі. В такому випадку простягніть кабель від своєї квартири прямо до цього щиту (ключі від підвалу і щита попросите в ЖЕКу).
7. Для жителів перших поверхів є ще один варіант — виведіть дріт заземлення через вікно. Візьміть металевий стержень довжиною 1,5-2 метра, наприклад, лом, з одного боку просвердлите отвір під саморіз. Вбийте стрижень в землю за допомогою кувалди, а в решту прикрутіть саморіз з закрученим проводом. Щоб поліпшити провідні якості землі, розведіть у відрі води півкіло солі і вилийте в місце, де закопали штир.
