ГоловнаПублікаціїПитання експертуПроблеми з комуналкою? Запитуйте – ми пояснимо. Випуск 32

Проблеми з комуналкою? Запитуйте – ми пояснимо. Випуск 32

«У.К.» продовжує цикл щотижневих публікацій в форматі запитання-відповідь, в рамках яких наші експерти дають кваліфіковані відповіді на запити читачів щодо актуальних проблем у сфері житлово-комунального господарства.
Проблеми з комуналкою? Запитуйте – ми пояснимо. Випуск 32
Новини по темі

«У.К.» продовжує цикл щотижневих публікацій в форматі запитання-відповідь, в рамках яких наші експерти дають кваліфіковані відповіді на запити читачів щодо актуальних проблем у сфері житлово-комунального господарства. Цього тижня на запитання відповідає експерт «У.К.», юрист Андрій Осадчий.

Запитання 1. Гість
 
Компанії, що надають послуги з газо-, водозабезпечення і послуги водовідведення  найчастіше «приписують» борги своїм клієнтам. Наприклад, інспектор газової служби перевірив показники лічильника, а в районному відділенні виставлений зовсім інший рахунок. Таким чином, є підстава говорити заборгованість, але замість того, щоб розібратися в ситуації, чуємо: «Ви оплачуйте, а потім перерахуємо». Скажіть, будь ласка, як з цим боротися? Як бути, якщо не встановлені засоби обліку споживання (води, тепла тощо)?
 
Відповідь експерта
 
Перш за все, необхідно встановити лічильники холодної та гарячої води. Це дасть змогу об’єктивно сплачувати за послуги, які спожиті фактично, а також суттєво зменшити витрати на оплату за комірне. 
 
 
Друге, відповідно до Конституції України (ст. 55) права і свободи людини і громадянина захищаються судом. Якщо у Вас є всі належні та допустимі докази неправомірності дій представників газових, комунальних, інших служб – потрібно подавати позов до суду. Однак, пам’ятайте, що відповідно до ст. 10 ЦПК України кожна сторона повинна довести свої позовні вимоги певними доказами (в наявності повинні бути акти перевірки лічильників минулих років, акт який оскаржується, показання свідків, платіжні квитанції про сплату комунальних послуг, копії договорів з комунальними підприємствами).
 
Запитання 2. Гість
 
Чи є закон, який зобов’язує громадян, котрі живуть в приватному секторі, встановлювати лічильники на холодну воду? Якщо так, ким фінансується закупка та встановлення такого лічильника?
 
Відповідь експерта
 
Відповідно до п. 4.1. розділу IV Правил користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України (наказ МінЖКГ від 27.06.2008 року №190) для приєднання до систем централізованого водопостачання та  водовідведення  замовнику необхідно отримати технічні умови відповідно до Порядку надання архітектурно-планувального  завдання та   технічних   умов   щодо   інженерного   забезпечення  об'єкта архітектури і визначення розміру плати за їх видачу, затвердженого постановою Кабінету   Міністрів   України   від  20.12.99  №2328.
 
 
Технічні умови виготовляються на підставі опитувального листа на приєднання об'єкта  замовника  до  систем  централізованого водопостачання та водовідведення  з  урахуванням  потужностей   споруд,   пропускної спроможності  мереж,  із  зазначенням умов для проектування вводу: місця підключення,  місця розташування водомірного вузла, умов для влаштування  проміжного  резервуара і насосів - підвищувачів тиску тощо. 
 
Таким чином, обов’язковість встановлення водомірного вузла прописана на законодавчому рівні, а тому, якщо Вам видали технічні умови з обов’язковим встановлення лічильника – це не можна трактувати як примус з боку водопостачального підприємства.
 
Відповідно до п. 5.3. цих це  Правил обладнання   вузла   обліку здійснюється   за  рахунок споживачів. 
 
Запитання 3. Гість
 
Наш будинок опалюється від квартальної котельні і має лічильник тепла, проте далеко не у всіх квартирах будинку зберігається належна температура, хоча кількість тепла, що подається в 2 рази більше ніж необхідно для опалення. Причина в роботі елеваторних вузлів. Діаметри сопел елеваторів завищені і подається надмірна кількість прямої води з системи. В той час елеватори працюють практично без підмішування зворотної води. В результаті кількість води в системі опалення будинку недостатня, для розподілу тепла по всіх приладах, а її температура значно завищена. Подача надмірного тепла втрачається, крім відкритих вікон, також на неізольованих трубопроводах. Ми звертались до всіх, але ніхто «не може» і не хоче нічого міняти. Ми пропонували самостійно виконати налагоджувальні та теплоізоляційні роботи системи опалення будинку за свій кошт, але нам не дозволяють. Такий «технічний рекет» в більшості будинків нашого кварталу. Як нам діяти?
 
Відповідь експерта
 
З аналогічними проблемами стикаєтеся, на жаль, не лише Ви, а й більшість мешканців багатоквартирних будинків по всій Україні. Дійсно, мешканці будинку не мають права виконувати будь-які роботи на внутрішніх інженерних мережах будинків, оскільки ці мережі знаходяться на балансі обслуговуючої організації (ЖЕКу, управляючої компанії тощо), яка має виконувати  роботи по належному утриманню мереж, втому числі і їх ізоляції та регулювання подачі теплоносія.
 
Якщо Ваша керівна компанія не справляється зі своїми обов’язками, а мешканці Вашого будинку мають бажання замовити та оплатити всі необхідні ремонтні та налагоджувальні роботи – то, на мою думку, у Вас є один вихід – відмовитися від послуг управляючої компанії та створити  у своєму будинку ОСББ, тоді Ви почнете самостійно вирішувати проблему будинку незалежно від ЖЕКів та виконкомів.
 
Що ж до питання про неналежне теплопостачання – ті квартири, де холодно, і де температура менша за +18°, відповідно до ст. 18 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» мають право викликати представника виконавця послуги і скласти акт про неналежну якість теплопостачання та вимагати пропорційного зменшення ціни. 
 
Запитання 4. Гість
 
Скажіть, будь ласка, які законодавчі акти врегульовують порядок видачі довідок про склад сім'ї. Мене цікавлять положення, які стосуються ЖЕКу, оскільки я – його співробітник.
 
Відповідь експерта
 
Довідку про місце проживання та склад сім'ї (затверджено постановою КМУ від 23.07.2008 р. № 682);
 
Довідку про склад сім'ї або зареєстрованих у житловому приміщенні/будинку осіб (затверджено наказом Мінпраці від 22.07.2003 р. № 204);
 
Довідку з місця проживання про склад сім'ї та прописку (Додаток № 2 до Правил обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, і надання їм жилих приміщень в Українській РСР, які затверджено постановою Ради Міністрів УРСР і Укрпрофради від 11.12.1984 р. № 470). 
 
Від редакції:
 
Шановні користувачі порталу «У.К.»! Якщо на ваші запитання, які ви ставили нашим експертам раніше, не були надані відповіді, обов'язково нагадуйте нам про них.  
 
Усі публікації циклу «Запитуйте – ми пояснимо» читайте тут.
 
Коментарі (0)