ГоловнаПублікаціїПитання експертуПроблеми з комуналкою? Запитуйте – ми пояснимо. Випуск 75

Проблеми з комуналкою? Запитуйте – ми пояснимо. Випуск 75

Кожен з нас щодня ризикує потрапити у проблемну житлово-комунальну ситуацію. Як не залишитися з носом? - роз'яснить «Україна Комунальна».
запитання
Новини по темі

У сфері житлово-комунального господарства немає ні вихідного, ні прохідного – це надскладна система, яка дає можливість компаративіського повернення у вчора і впорядковує не лише наше сьогодення, але й прийдешнє, тому досить важливо не загубитися у таких, здавалося б на перший погляд, простих побутових речах. Не знаєте, як бути, до кого звернутися? - «У.К.» продовжує освітлювати ваш шлях житлово-комунальними просторами.

На запитання відповідає експерт «У.К.», юрист Андрій Осадчий.

Питання 1:

Скажіть, будь-ласка, що мені робити та куди звертатися: вже 6 днів у моїй квартирі протікає стеля, вологі стіни, зверталася до ОСББ, але вони сказали, що немає коштів, і ніхто дах ремонтувати не буде?

Відповідь експерта:

Якщо Ви є членом Вашого ОСББ, і правління відмовляється від свого прямого обов’язку – утримання місць загального користування, Ви маєте право вимагати на загальних зборах ОСББ здійснити ремонт даху, відзвітуватися правління про фінансові витрати. Також Ви може звернутися до суду та в судовому порядку зобов’язати ОСББ вчинити ці дії.

Питання 2:

Чи правомірні вимоги ВУВКГ (водоканалу) щодо заміни лічильника води на новий на підставі того, що вік діючого лічильника понад 12 років?

Відповідь експерта:

Згідно постанови КМУ №630 від 21.07.2005 року та наказу МінЖКГ України №190 від 27.06.2008 року водопостачальна організацію здійснює контроль за використанням приладів обліку води та має право видавати технічні умови, в яких вказувати який саме лічильник необхідно встановити. Тому вимога про заміну старого лічильника на новий видається правомірною.

Питання 3:

Живемо у Вишгороді. З 7 січня 2013 року водоканал підвищив тарифи. Тепер 1 м3 холодної води коштує 7,04 грн, а 1 м3 водовідведення - 7,56 грн. Підкажіть, будь ласка, наскільки правомірним є підняття тарифів?

Відповідь експерта:

Правомірність чи не правомірність затвердження тарифів на комунальні послуги перевіряється спеціальними компетентними органами державної влади: територіальним відділенням Антимонопольного комітету України, територіальною інспекцією з контролю за цінами і тарифами.

Питання 4:

Мої сусіди по тамбуру змінили напрямок відкривання вхідних дверей (раніше відкривалися всередину) тобто тепер вони відкриваються назовні, на мої двері, тим самим повністю перекриваючи мені вихід. Що у такій ситуації передбачено в нормах і правилах?

Відповідь експерта:

Цивільним кодексом України (ст. 16) надано право кожному власнику захищати свою приватну власність від незаконних посягань та вимагати від інших осіб усунення перешкод в користуванні об’єктом права власності. Користуючись цією нормою Ви можете подати позовну заяву до суду в вимогою зобов’язати сусідів усунути перешкоди в користуванні майном та відновити вільний прохід у тамбурі.

Питання 5:

Як самостійно скласти Акт про нереестрованих членів сім'ї?

Відповідь експерта:

Складання такого акту чинним законодавством не передбачено, цих членів сім’ї потрібно зареєструвати у порядку, визначеному Законом України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні».

Питання 6:

Чи повинен ЖЕК платно проводити заміну (мною куплений змішувач) в державній квартирі, де проживаю я з дітьми?

Відповідь експерта:

Порядком формування тарифів на послуги з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій до структури тарифу на послуги, які надає ЖЕК, включено витрати лише на утримання внутрішньобудинкових мереж, а не внутрішньо квартирних. Тому за встановлення змішувача Вам доведеться як наймачу сплатити із власної кишені. Наявність дітей на цю обставину не впливає.

Питання 7:

Батареї ледь теплі, а рахунок виставляють по-повній. У тепломережі сказали, що перерахунок робити не будуть - нема такого закону. Чи правомірно це?

Відповідь експерта:

Згідно ст. 18 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» у  разі  порушення  виконавцем  умов договору споживач має право викликати його  представника  для  складення  та  підписання акта-претензії  споживача,  в  якому  зазначаються  строки,  види, показники порушень тощо. Представник  виконавця   повинен   з'явитися   на   виклик споживача не пізніше строку, визначеного договором.  Акт-претензія   складається  споживачем  та  представником виконавця і  скріплюється  їхніми  підписами.  У  разі  неприбуття представника  виконавця  в  погоджений  умовами договору строк або необґрунтованої  відмови   від   підписання   акта-претензії   він вважається дійсним, якщо його підписали не менш як два споживачі. Акт-претензія споживача подається виконавцю, який протягом трьох робочих днів вирішує питання про  перерахунок  платежів  або видає   письмово   споживачу   обґрунтовану   письмову  відмову  в задоволенні його претензій.  Спори щодо задоволення претензій споживачів вирішуються  в
суді.  Споживач  має  право  на  досудове  вирішення  спору шляхом задоволення пред'явленої претензії.

Питання 8:

Два роки тому моя родина придбала у міста квартиру за програмою 50х50. Після підписання договору з'ясувалося, що міськадміністрація не оплачувала компослуги і цей борг перенесли на нас. Підкажіть як позбавитися від чужих боргів?

Відповідь експерта:

Обов’язок по оплаті за спожиті комунальні послуги виникає з моменту оформлення права власності на квартиру належним чином, тобто після підписання договору та оформлення технічного паспорту квартири в БТІ в незалежності від того, проживали Ви в цій квартирі чи ні, Ви зобов’язані сплачувати за надані послуги. Якщо ж борг виник до цього моменту – Ви його можете скасувати в судовому порядку.

Питання 9:

Скажіть, будь-ласка, чи потрібно власникам приватизованих гаражів, кладовок, колясочних, які знаходяться в багатоквартирному житловому будинку укладати типовий договір про надання послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій з виконавцями таких послуг, як з власниками нежитлових приміщень. І чи це буде той самий перелік послуг (які складають тариф) наданий виконавцем як і для житлових приміщень?

Відповідь експерта:

Якщо гараж, колясочна, інші допоміжні приміщення мають конкретного власника з відповідними підтверджуючими документами – то такі власники зобов’язані укласти окремі договори на утримання прибудинкових територій із виконавцем відповідної послуги.

Від редакції:

Шановні користувачі порталу «У.К.»! Якщо на ваші запитання, які ви ставили нашим експертам раніше, не були надані відповіді, обов'язково нагадуйте нам про них, та нагадуючи, не забувайте перечитувати усі публікації з циклу «Запитуйте – ми пояснимо», адже відповідь на ваше питання могла вже бути раніше.

Усі публікації циклу «Запитуйте – ми пояснимо» читайте тут.

 
Коментарі (1)
Sergiy1
11 Березня 2013 p. 08:33
Даючи відповідь на питання 7 експерт переконаний що підприємство теплопостачальне є виконавцем послуг з опалення?