ІНФОГРАФІКА:
Опалювальний сезон у Євросоюзі
Як Україна пройшла найважчий в історії опалювальний сезон
Яка мінімальна температура у приміщеннях у країнах Європи
Роз'яснення, як оплачувати комуналку під час війни
Що робити, якщо вдома холодні батареї
Стан інфраструктури «Укрзалізниці»
Перелік пільг на ЖКП, що передбачені для учасників бойових дій
Які нормативи використовуються при розрахунку субсидії
Як розраховується житлова субсидія та кому призначається
Скільки років має служити будинок, ліфт чи літак
Виробництво електроенергії з ВДЕ
Проблеми з комуналкою? Запитуйте – ми пояснимо. Випуск 75
Як вирішувати комунальні проблеми?
Як вирішувати комунальні проблеми?
Як вирішувати комунальні проблеми?
У сфері житлово-комунального господарства немає ні вихідного, ні прохідного – це надскладна система, яка дає можливість компаративіського повернення у вчора і впорядковує не лише наше сьогодення, але й прийдешнє, тому досить важливо не загубитися у таких, здавалося б на перший погляд, простих побутових речах. Не знаєте, як бути, до кого звернутися? - «У.К.» продовжує освітлювати ваш шлях житлово-комунальними просторами.
На запитання відповідає експерт «У.К.», юрист Андрій Осадчий.
Питання 1:
Скажіть, будь-ласка, що мені робити та куди звертатися: вже 6 днів у моїй квартирі протікає стеля, вологі стіни, зверталася до ОСББ, але вони сказали, що немає коштів, і ніхто дах ремонтувати не буде?
Відповідь експерта:
Якщо Ви є членом Вашого ОСББ, і правління відмовляється від свого прямого обов’язку – утримання місць загального користування, Ви маєте право вимагати на загальних зборах ОСББ здійснити ремонт даху, відзвітуватися правління про фінансові витрати. Також Ви може звернутися до суду та в судовому порядку зобов’язати ОСББ вчинити ці дії.
Питання 2:
Чи правомірні вимоги ВУВКГ (водоканалу) щодо заміни лічильника води на новий на підставі того, що вік діючого лічильника понад 12 років?
Відповідь експерта:
Згідно постанови КМУ №630 від 21.07.2005 року та наказу МінЖКГ України №190 від 27.06.2008 року водопостачальна організацію здійснює контроль за використанням приладів обліку води та має право видавати технічні умови, в яких вказувати який саме лічильник необхідно встановити. Тому вимога про заміну старого лічильника на новий видається правомірною.
Питання 3:
Живемо у Вишгороді. З 7 січня 2013 року водоканал підвищив тарифи. Тепер 1 м3 холодної води коштує 7,04 грн, а 1 м3 водовідведення - 7,56 грн. Підкажіть, будь ласка, наскільки правомірним є підняття тарифів?
Відповідь експерта:
Правомірність чи не правомірність затвердження тарифів на комунальні послуги перевіряється спеціальними компетентними органами державної влади: територіальним відділенням Антимонопольного комітету України, територіальною інспекцією з контролю за цінами і тарифами.
Питання 4:
Мої сусіди по тамбуру змінили напрямок відкривання вхідних дверей (раніше відкривалися всередину) тобто тепер вони відкриваються назовні, на мої двері, тим самим повністю перекриваючи мені вихід. Що у такій ситуації передбачено в нормах і правилах?
Відповідь експерта:
Цивільним кодексом України (ст. 16) надано право кожному власнику захищати свою приватну власність від незаконних посягань та вимагати від інших осіб усунення перешкод в користуванні об’єктом права власності. Користуючись цією нормою Ви можете подати позовну заяву до суду в вимогою зобов’язати сусідів усунути перешкоди в користуванні майном та відновити вільний прохід у тамбурі.
Питання 5:
Як самостійно скласти Акт про нереестрованих членів сім'ї?
Відповідь експерта:
Складання такого акту чинним законодавством не передбачено, цих членів сім’ї потрібно зареєструвати у порядку, визначеному Законом України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні».
Питання 6:
Чи повинен ЖЕК платно проводити заміну (мною куплений змішувач) в державній квартирі, де проживаю я з дітьми?
Відповідь експерта:
Порядком формування тарифів на послуги з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій до структури тарифу на послуги, які надає ЖЕК, включено витрати лише на утримання внутрішньобудинкових мереж, а не внутрішньо квартирних. Тому за встановлення змішувача Вам доведеться як наймачу сплатити із власної кишені. Наявність дітей на цю обставину не впливає.
Питання 7:
Батареї ледь теплі, а рахунок виставляють по-повній. У тепломережі сказали, що перерахунок робити не будуть - нема такого закону. Чи правомірно це?
Відповідь експерта:
Згідно ст. 18 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» у разі порушення виконавцем умов договору споживач має право викликати його представника для складення та підписання акта-претензії споживача, в якому зазначаються строки, види, показники порушень тощо. Представник виконавця повинен з'явитися на виклик споживача не пізніше строку, визначеного договором. Акт-претензія складається споживачем та представником виконавця і скріплюється їхніми підписами. У разі неприбуття представника виконавця в погоджений умовами договору строк або необґрунтованої відмови від підписання акта-претензії він вважається дійсним, якщо його підписали не менш як два споживачі. Акт-претензія споживача подається виконавцю, який протягом трьох робочих днів вирішує питання про перерахунок платежів або видає письмово споживачу обґрунтовану письмову відмову в задоволенні його претензій. Спори щодо задоволення претензій споживачів вирішуються в
суді. Споживач має право на досудове вирішення спору шляхом задоволення пред'явленої претензії.
Питання 8:
Два роки тому моя родина придбала у міста квартиру за програмою 50х50. Після підписання договору з'ясувалося, що міськадміністрація не оплачувала компослуги і цей борг перенесли на нас. Підкажіть як позбавитися від чужих боргів?
Відповідь експерта:
Обов’язок по оплаті за спожиті комунальні послуги виникає з моменту оформлення права власності на квартиру належним чином, тобто після підписання договору та оформлення технічного паспорту квартири в БТІ в незалежності від того, проживали Ви в цій квартирі чи ні, Ви зобов’язані сплачувати за надані послуги. Якщо ж борг виник до цього моменту – Ви його можете скасувати в судовому порядку.
Питання 9:
Скажіть, будь-ласка, чи потрібно власникам приватизованих гаражів, кладовок, колясочних, які знаходяться в багатоквартирному житловому будинку укладати типовий договір про надання послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій з виконавцями таких послуг, як з власниками нежитлових приміщень. І чи це буде той самий перелік послуг (які складають тариф) наданий виконавцем як і для житлових приміщень?
Відповідь експерта:
Якщо гараж, колясочна, інші допоміжні приміщення мають конкретного власника з відповідними підтверджуючими документами – то такі власники зобов’язані укласти окремі договори на утримання прибудинкових територій із виконавцем відповідної послуги.
Шановні користувачі порталу «У.К.»! Якщо на ваші запитання, які ви ставили нашим експертам раніше, не були надані відповіді, обов'язково нагадуйте нам про них, та нагадуючи, не забувайте перечитувати усі публікації з циклу «Запитуйте – ми пояснимо», адже відповідь на ваше питання могла вже бути раніше.
Усі публікації циклу «Запитуйте – ми пояснимо» читайте тут.