ГоловнаПублікаціїПитання експертуПроблеми з комуналкою? Запитуйте – ми пояснимо. Випуск 77

Проблеми з комуналкою? Запитуйте – ми пояснимо. Випуск 77

Кожен з нас щодня ризикує потрапити у проблемну житлово-комунальну ситуацію. Як не залишитися з носом? - роз'яснить «Україна Комунальна».
запитання
Новини по темі

У сфері житлово-комунального господарства немає ні вихідного, ні прохідного – це надскладна система, яка дає можливість компаративіського повернення у вчора і впорядковує не лише наше сьогодення, але й прийдешнє, тому досить важливо не загубитися у таких, здавалося б на перший погляд, простих побутових речах. Не знаєте, як бути, до кого звернутися? - «У.К.» продовжує освітлювати ваш шлях житлово-комунальними просторами.

На запитання відповідає експерт «У.К.», юрист Андрій Осадчий.

Питання 1:

Новобудова, багатоповерхівка, 2-а частина будинку. До будинку підведені електроенергія, газ, вода холодна (автономне опалення). Квартири передані забудовником за актом прийому-передачі мешканцям. Щодо електроенергії та газу укладені договори з відповідними організаціями, облік опломбований. Вода підведена, але не подається. Міськводоканал відмовляє в укладенні договору, мотивують законом про ЖКГ, що вони зобов'язані укладати договори тільки з приватним сектором і відправляють до ЖЕКу. ЖЕК, з яким укладено договір на обслуговування комунікацій водозабезпечення та водовідведення так само відмовляє в укладенні договору, пояснюючи тим, що вони не торгують водою, а також - не є балансоутримувачами будинку. Балансоутримувач будинку - забудовник також відмовляє, так як не торгує водою і пропонує єдиний вихід - розбити наметове містечко біля ЖЕКу. Міська влада підтримують ЖЕК і пропонують організувати таке ж містечко, але біля міськводоканалу. Замкнуте коло, не можемо вселитися у придбані квартири.  Варто зазначити, що у першу частину 9-ти поверхівки воду подає міськводоканал.

Відповідь експерта:

Якщо Ви вважаєте відмову в укладанні договору з боку міськводоканалу незаконною, Ви можете її оскаржити в суді, звичайно, якщо Вами дотримана процедура укладання проектів договорів.

Питання 2:

З лютого 2012 року почали приходити платіжки на технічне обслуговування ліфта. Живемо на першому поверсі. Наскільки це правомірно, і як відмовитися від цієї послуги?

Відповідь експерта:

Згідно п. 11 Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій, затверджених постановою КМУ №869 від 01.06.2011 року, плата за технічне обслуговування ліфту не розраховується по відношенню до квартир  першого  поверху  та нежитлових приміщень у житловому будинку (гуртожитку), що не мають окремих виходів безпосередньо на сходові клітки. Однак, згідно листа - роз’яснення за підписом заступника Міністра Міністерства з питань житлово-комунального господарства пана Ласікова С.А., якщо квартира мешканця знаходиться на першому поверсі та має вихід безпосередньо на сходові клітки,то він повинен брати участь у покритті витрат на технічне обслуговування ліфтів та систем диспетчеризації разом з іншими мешканцями будинку. Тобто, тариф на послуги з утримання будинкові споруд та прибудинкових територій для таких споживачів включає витрати технічного обслуговування ліфтів та систем диспетчеризації. Але роз’яснення не є нормативним документом, тому якщо ви досі оплачуєте ліфт, проживаючи на першому поверсі, ви повинні офіційно звернутися в ЖЕК, який обслуговує будинок та відмовитися від непотрібної послуги. За Законом вас не можуть змусити платити за непотрібний вам ліфт.

Питання 3:

Я здійснив самовільне відключення від мережі ценралізованого опалення, про що написав заяву в теплокомуненерго. У заяві теж вказав прохання засвідчити представником теплокомуненерго акт про сам факт відключення. Вже протягом тижня ніхто не приходить з перевіркою. Як змусити все таки прийти і скласти відповідний акт? Чи потрібний представник ЖЕКу при складанні акту?

Відповідь експерта:

Згідно п. 25 Правил надання послуг, затверджених постановою КМУ №630 від 21.07.2005 року самовільне відключення від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води забороняється. Ви вчинили неправомірно, тому з ЖЕКу до Вас йти ніхто не збирається. Вам прийдеться відповідати за свій вчинок, адже самовільний демонтаж труб централізованого опалення може призвести до розбалансування всієї системи у будинку.  Найменше – Вам доведеться відшкодувати збитки ЖЕКу та теплопостачальному підприємству.

Питання 4:

Як правильно розрахувати накладні витрати для розрахунку калькуляції на опломбування водяного лічильника?

Відповідь експерта:

Згідно ч. 2 п. 24 Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затвердженого постановою КМУ №869 від 01.06.2011 року, розмір плати    за    проведення     періодичної     повірки, обслуговування  і  ремонт  одного  засобу  обліку води та теплової енергії,  у тому числі його демонтаж,  транспортування  та  монтаж після  повірки,  визначається згідно з кошторисом,  затверджується (погоджується) органами місцевого самоврядування і  розподіляється за    місяцями   міжповірочного   інтервалу,   що   встановлюється Держспоживстандартом  для  відповідного  засобу  обліку  води   та теплової енергії.

Відповідь експерта:

Для повноти економічного розрахунку пропоную до калькуляції  включити такі витрати: зняття водоміра, повірка лічильника, встановлення водоміра (включно встановлення перемички, виготовлення перемички), роботи з опломбування лічильника, нарахування на заробітну плату 37,06%, вартість матеріалів: пломба, проволока для опломбування, адміністративні витрати 5%, рентабельність 12%, послуги держповірителя, повірка установки повірочної витрато мірної.

Питання 5:

Живу в багатоквартирному будинку. Будинок за формою власності - ЖБК. 16 років тому в будинку були встановлені лічильники на теплову енергію, гаряче і холодне водопостачання. Договір з ПАТ «Київенерго» укладений у 1999 році. До теперішнього часу нарахування за теплову енергію (опалення) виробляються за тарифами, встановленими КМДА за відсутності лічильника. Різниця нарахованих і фактично витрачених коштів (приблизно 140 тис. гривень на рік) залишається на рахунку ЖБК і надалі зникає за надуманими приводами. Голова оформляє фіктивні рішення загальних зборів, яких не було більше 15 років. Ревізійної комісії немає. Документи нікому не показуються. Будинки ЖБК в напівзруйнованому стані. Як з цим боротися? Хто може втрутитися і змусити функціонувати ЖБК за встановленими законами правилам?

Відповідь експерта:

За даними фактами Ви можете, по-перше, поставити питання про переобрання голови правління Вашого ЖБК та проведення незалежного аудиту діяльності, по-друге, звернутися до правоохоронних органів із заявою про вчинення кримінального правопорушення за ознаками фінансового шахрайства.

Питання 6:

Проживаю в селі в квартирі багатоквартирного будинку, хочу встановити прилад обліку холодної води. Яка вартість техумов? У районом комунальному господарстві вартість техумов - 42 грн,  а у нашому комунальному господарстві – 170 грн. Чи можлива така різниця?

Відповідь експерта:

В Україні не існує єдиного тарифу на видачу технічних умов на встановлення приладу обліку води. Оскільки монтаж та демонтаж, видача технічних умов на встановлення приладів обліку не є власне ліцензійною діяльністю водопостачальних підприємств, то кожне підприємство самостійно складає калькуляції на це вид робіт. Якщо Ви вважаєте таку ціну несправедливою – Ви можете звернутися із скаргою до територіального відділення Антимонопольного комітету України, який здійснить перевірку на предмет зловживання водопостачальним підприємством своїм монопольним становищем на ринку таких послуг.

Питання 7:

Протягом якого терміну ЖЕК зобов’заний дати відповідь на лист, до якого додається акт-претензія?

Відповідь експерта:

Згідно п. 29 Типового договору на надання послуг, затвердженого постановою КМУ №630 від 21.07.2005 року Акт-претензія    реєструється    уповноваженими   особами виконавця у журналі реєстрації актів-претензій згідно з додатком 3 до   Правил.   Виконавець  зобов'язаний  розглянути  такий  акт  і повідомити  протягом  трьох  робочих   днів   споживача   про   її задоволення  або про відмову у задоволенні з обґрунтуванням причин такої відмови.  У разі  ненадання  протягом  установленого  строку виконавцем   відповіді  вважається,  що  він  визнав  викладені  в акті-претензії факти неналежного  надання  або  ненадання  послуг. Спори  щодо задоволення претензій споживачів розв'язуються у суді.

Питання 8:

Чи потрібна згода співвласника квартири на мою прописку, якщо я володію іншою часткою житла?

Відповідь експерта:

Згідно ст. 150 Житлового кодексу УРСР (чинного на цей час) громадяни, які мають у приватній власності  будинок  (частину будинку),  квартиру,  користуються  ним   (нею)   для   особистого проживання,  мають   право розпоряджатися  цією  власністю   на   свій   розсуд:   продавати, дарувати, заповідати, здавати  в  оренду,  обмінювати,  закладати, укладати інші не заборонені законом угоди. Таким чином, згода на Вашу реєстрацію від співвласника іншої частини квартири не потрібна.

Від редакції:

Шановні користувачі порталу «У.К.»! Якщо на ваші запитання, які ви ставили нашим експертам раніше, не були надані відповіді, обов'язково нагадуйте нам про них, та нагадуючи, не забувайте перечитувати усі публікації з циклу «Запитуйте – ми пояснимо», адже відповідь на ваше питання могла вже бути раніше.

Усі публікації циклу «Запитуйте – ми пояснимо» читайте тут.

 
Коментарі (1)
Иван Смольный
24 Березня 2013 p. 01:06
Щодо питання №3 Шановний "відключенець", так Ваші дії незаконні, але шановний експерт Вас банально залякує. Не так страшний чорт, як його малюють. По перше, максимум що Вам реально світить на сьогодні, це невеличкий штраф, та й його накласти на Вас ціла проблема, якою ніхто займатися не буде. Головна проблема у тому, що тепловики продовжать Вам нараховувати плату за ЦО навіть при наявності акту про відсутність приладів опалення в квартирі. Нараховувати незаконно. І понудити їх до припинення таких протиправних дій буде дуже нелегко. Але можливо. Тому, якщо Ви готові до війни з тепловиками - вперед. Ні, вертайте все взад. Кажу це Вам як практикуючий юрист, який кожного дня стикається з подібними проблемами. Да, на додаток. Щодо розбалансування системи. Не можна розбалансувати те, що не збалансоване. В 99% будинків отримуючих ЦО, внутришньо-будинкові мережі опалення РОЗБАЛАНСОВАНІ ВЩЕНТ!!! Основні причини: Тепловикористальне обладнання будинків давно не відповідає проектним умовам, тепловики не дотримуються вимог щодо технічних характеристик теплоносія. Тому розбалансування системи - не більш ніж лукава брехня.