ГоловнаПублікаціїПитання експертуПроблеми з комуналкою? Запитуйте – ми пояснимо. Випуск 76

Проблеми з комуналкою? Запитуйте – ми пояснимо. Випуск 76

Кожен з нас щодня ризикує потрапити у проблемну житлово-комунальну ситуацію. Як не залишитися з носом? - роз'яснить «Україна Комунальна».
Випуск 76
Новини по темі

У сфері житлово-комунального господарства немає ні вихідного, ні прохідного – це надскладна система, яка дає можливість компаративіського повернення у вчора і впорядковує не лише наше сьогодення, але й прийдешнє, тому досить важливо не загубитися у таких, здавалося б на перший погляд, простих побутових речах. Не знаєте, як бути, до кого звернутися? - «У.К.» продовжує освітлювати ваш шлях житлово-комунальними просторами.

На запитання відповідає експерт «У.К.», юрист Андрій Осадчий.

Питання 1:

Робітник ЖЕКу під приводом демонтажу антен зняв загальну антену, на котрій був громовідвід. При цьому документів на виконання відповідних робіт він не мав.

Відповідь експерта:

Оскільки громовідвід є частиною будинку, а балансоутримувачем будинку є ЖЕК, ОСББ або керуюча компанія, Ви можете звернутися до неї та письмово повідомити про факт викрадення громовідводу. А вже вони, як особи, які зобов’язані зберігати майно в належному стані, мають право застосувати певних санкцій до працівника, в тому числі, заявити про здійснення кримінального правопорушення.  

Питання 2:

У мене 4 лічильника, проте 2 з них на гарячу воду мають 6 кубів за 3 роки. Стоїть бойлер, користуємося холодною водою. Навіщо на непрацюючі лічильники робити повірку?

Відповідь експерта:

Взагалі норма п. 15 Постанови КМУ № 630 від 21.07.2005 року, згідно якої засоби обліку води  і  теплової  енергії,  встановлені  у квартирі  (будинку  садибного типу) та на вводі у багатоквартирний будинок, підлягають періодичній повірці, є загальною та обов’язковою для всіх лічильників, в незалежності від того, чи користується послугою споживач. Ви можете письмово відмовитись від лічильника гарячої води, обґрунтувавши відмову непотрібністю Вам лічильника.  

Питання 3:

Виконавчою службою з мене щомісяця стягується заборгованість. Є також довідка виконавчої служби, що станом на серпень 2012 року заборгованість становить 3 тис. грн, проте у квитанціях про оплату стоїть повна сума заборгованості 16 тис. грн. Прохання привести суму заборгованості у квитанції відповідно до суми виконавчої служби начальником КП ігнорується. Що робити у таких випадках?

Відповідь експерта:

Для того, щоб правильно та кваліфіковано відповісти на запитання, необхідно окрім слів, ще й документи додати. Заборгованість рішенням суду стягується, як правило, на дату подачі позову кредитором. І виконавчий лист також виписується на суму, яку суд задовольнив та стягнув. Тобто виконавча служба утримує лише борг станом на дату подачі позову до суду. Тому в разі, якщо Ви після рішення суду не сплачуєте поточні платежі, а виконавча служба стягує лише борги минулих періодів – сальдо ваших розрахунків з комунальниками буде явно не на Вашу користь. У випадку, якщо ж суд частково задовольняє позов комунальників, а в задоволенні іншої частини позову відмовляє в зв’язку із пропуском строку позовної давності, невизнана сума боргу підлягає списанню, можливо навіть за окремим роз’ясненням чи рішенням суду.

Питання 4:

Якщо я отримав дозвіл на встановлення автономного опалення ще у 2005 році, та маю всю проектну документацію, однак опалення так і не зробив. Чи можу я на основі цих документів зробити автономне опалення зараз?

Відповідь експерта:

Якщо не має спеціального рішення виконавчого комітету про те, що Ваш дозвіл на встановлення автономного опалення анульований в зв’язку із прийняттям наказу Мінрегіону N 169, який фактично заморозив процедуру видачі дозволів, якщо Ваш проект погоджений з усіма інстанціями і Ви не маєте від них письмового відзиву погодження проекту – формально юридично Вам нічого не заважає здійснити монтаж системи автономного опалення.

Питання 5:

Я проживаю у комунальній квартирі. На кухні відключили газ від газової плити, спочатку в мене, згодом у сусіда. Працівники газової служби аргументують це тим, що на комунальній кухні згідно нормативів повинно бути лише дві газові плити. Як врегулювати це питання, аби кожна сім'я мала свою плиту?

Відповідь експерта:

Для вирішення Вашого питання необхідно звернутися із письмовою заявою від всіх мешканців приватизованих квартир комунальної квартири до балансоутримувача будинку та газопостачального підприємства про надання згоди на реконструкцію внутрішньобудинкових мереж газопостачання, надання технічних умов та погодження та проекту реконструкції із усіма підтвердними документами щодо приватизації квартири.

Питання 6:

Проживаю в селі, в двоповерховому 16-ти квартирному будинку. Хочу встановити прилад обліку холодної води. Комунальні служби вимагають оплатити техумови в сумі 152грн. У той же час, в районом ЖЕКу техумови коштують 42 грн. Чи може відрізнятися оплата за техумови в 3,6 рази?

Відповідь експерта:

В Україні не існує єдиного тарифу на видачу технічних умов на встановлення приладу обліку води. Оскільки монтаж та демонтаж, видача технічних умов на встановлення приладів обліку не є власне ліцензійною діяльністю водопостачальних підприємств, то кожне підприємство самостійно складає калькуляції на цей вид робіт. Якщо Ви вважаєте таку ціну несправедливою, Ви можете звернутися із скаргою до територіального відділення Антимонопольного комітету України. Комітет здійснить перевірку на предмет зловживання водопостачальним підприємством своїм монопольним становищем на ринку таких послуг.

Питання 7:

Чи реальна ціна на водопостачання у розмірі 7,38 грн за куб м, та, хто повинен покривати втрати води внаслідок поривів трубопроводу, який не ремонтуються місяцями?

Відповідь експерта:

Перевірити обгрунтованість тарифів на послуги з водопостачання в Україні уповноважені наступні контролюючі органи: Антимонопольний комітет України, Державна інспекція по контролю за цінам та тарифами, Державна інспекція з питань захисту прав споживачів. Щодо втрат води, то згідно постанови КМУ № 869 від 01.11.2011 року, якою затверджено Порядок формування тарифів на послуги централізованого водопостачання та водовідведення, то до загальновиробничих витрат державою дозволено включати нормативні втрати води в певних межах. Такі витрати встановлюються Держенергозбереження. На сьогодні це не більше 30% від обсягу поставленої води.

Питання 8:

Я хочу відмовитися від колективної антени. Куди мені звертатися?

Відповідь експерта:

З'ясуйте в керуючої компанії, ЖЕКу, ОСББ, або ЄРЦ найменування, адресу і телефон організації, яка обслуговує антену. Оплатіть наявні борги за обслуговування колективної антени. Бажано здійснити оплату через банк, на пошті або в самій обслуговуючої антену компанії, оскільки вам буде потрібно документ на папері. Візьміть в ЄРЦ довідку про відсутність боргів з оплати обслуговування колективної антени. Можливо, така довідка і не знадобиться, якщо обслуговуючої організації буде достатньо останньої оплаченої квитанції. Крім того, іноді колективна антена оплачується в складі загального рахунку за комунальні послуги. В такому випадку можна оплатити цю квитанцію, щоб пред'явити її як доказ погашення боргу за обслуговування антени. Далі зверніться в організацію, яка обслуговує телевізійну антену, із заявою про розірвання договору та відключення абонентської точки. Надайте документи про сплату заборгованості та отримайте в обслуговуючій компанії довідку про відключення вашої квартири або будинку від колективної антени. Залежно від порядку, встановленого в організації, можливо, доведеться поступити таким чином: зателефонуйте в компанію-постачальника послуг і залиште заявку на відключення телевізійної антени. Протягом певного часу прийде майстер, виконає відключення абонентської точки і видасть відповідний документ. Отриману довідку передайте в свою керуючу компанію, ЖЕК, ОСББ,  або ЄРЦ. Після цього вам повинні перестати нараховувати плату за обслуговування колективної антени.

Від редакції:

Шановні користувачі порталу «У.К.»! Якщо на ваші запитання, які ви ставили нашим експертам раніше, не були надані відповіді, обов'язково нагадуйте нам про них, та нагадуючи, не забувайте перечитувати усі публікації з циклу «Запитуйте – ми пояснимо», адже відповідь на ваше питання могла вже бути раніше.

Усі публікації циклу «Запитуйте – ми пояснимо» читайте тут.

 
Коментарі (0)