ГоловнаПублікаціїПитання експертуПроблеми з комуналкою? Запитуйте – ми пояснимо. Випуск 82

Проблеми з комуналкою? Запитуйте – ми пояснимо. Випуск 82

Кожен з нас щодня ризикує потрапити у проблемну житлово-комунальну ситуацію. Як не залишитися з носом? - роз'яснить «Україна Комунальна».
питання
Новини по темі

У сфері житлово-комунального господарства немає ні вихідного, ні прохідного – це надскладна система, яка дає можливість компаративіського повернення у вчора і впорядковує не лише наше сьогодення, але й прийдешнє, тому досить важливо не загубитися у таких, здавалося б на перший погляд, простих побутових речах. Не знаєте, як бути, до кого звернутися? - «У.К.» продовжує освітлювати ваш шлях житлово-комунальними просторами.

На запитання відповідає експерт «У.К.», юрист Андрій Осадчий.

Питання 1:

Допоможіть, будь ласка, у вирішенні питання. Приблизно десять років тому без дозволів та документів було зроблено розширення площі балкону близько 7м.кв. в двокімнатній квартирі «хрущівки». Тиждень тому від працівників ЖЕУ надійшов припис з «проханням» пред’явити документи (тех.паспорт та свідоцтво про право власності) з приводу проведення інвентарізаціі прибудов по району міста. Якщо припис не буде виконаний, то будуть прийняті заходи щодо ст. 150 КУПАП та документи будут направлені в облю ДАБК та райсуд міста! Чи має право ЖЄО м. Одеси повноваження видавати такі приписи та здійснювати заходи в передачі документів за вищезазначеними інстанціями?

Відповідь експерта:

Як балансоутримувач Вашого житлового будинку ЖЕО м. Одеси має право надавати такі приписи та запити. Тому раджу Вам негайно звернутися до міського (районного) суду та визнати право власності на самочинну переплановану квартиру.

Питання 2:

Як правильно встановити лічильник в приватному секторі? Я проживаю в приватному будинку у місті Дніпропетровськ. Нещодавно отримала повідомлення, що як не заключу договір про сплату грошей за полив території на відповідний сезон, мені відімкнуть воду. Вирішила поставити лічильник. Міські чиновники стверджують, що якби я звернулася раніше - я б могла встановити лічильник у хаті, а тепер вийшла якась постанова, за якою я можу встановити його лише у колодязі нашого двору. Чи це дійсно так? Мої сусіди торік встановили лічильники у будинках. Варіант, що мені пропонують зараз дуже не зручний. Що це за постанова, чи можливо написати заяву?

Відповідь експерта:

Відповідно до пунктів 1.9. та 1.10. Правил користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України, затверджених наказом Мінжитлокомунгоспу України №190 від 27.06.2008 року,  межею  вуличної  мережі  водовідведення,  яку обслуговує виробник,  є контрольний колодязь на ній включно, а межею дворової  мережі водовідведення - перший від будинку колодязь включно. У  випадку відсутності контрольного колодязя на випуску  водовідведення межею будинкової мережі є її приєднання до вуличної мережі. Виробник послуг   з   централізованого   водопостачання    та водовідведення  видає  замовнику  технічні  умови згідно з поданою
заявою протягом десяти робочих днів з дня  реєстрації  відповідної заяви  з урахуванням потужностей споруд та пропускної спроможності мереж систем централізованого водопостачання та водовідведення, із зазначенням умов для проектування вводу:  місця приєднання,  місця розташування водомірного вузла,  умов для  влаштування  проміжного резервуара і насосів - підвищувачів тиску.

Питання 3:

Хто контролює ОСББ? У нас новий будинок, ОСББ існує вже більше двох років. Змін особливих немає, різниця тільки в тому, що тарифи стали більшими. На останніх зборах знову підвищили комунальну плату, за 1 кв. м платили 3.80 тепер 4.57 плюс 0.50 коп. за кв.м. до резервного фонду разом: 5 грн.07 коп. за 1 кв.м. Що робити? Я не згодна з такими тарифами, а договір зобов'язана підписати? Хто має контролювати тарифи?

Відповідь експерта:

Згідно ст. 10 Закону України «Про об’єднання співвласників багатоквартирних будинків»  для здійснення контролю за фінансово-господарською діяльністю правління об'єднання на загальних зборах обирається з числа членів  об'єднання ревізійна комісія (ревізор) або приймається рішення про залучення аудитора. Порядок діяльності ревізійної комісії та її кількісний  склад  затверджуються загальними зборами.

Питання 4:

Проживаю на 9 поверсі 9 поверхового будинку, квартира приватизована. За весь час існування будинку покрівля балкона не ремонтувалася залишився один бетон і балкон став протікати. Балкон входить в загальну площу квартири, заборгованості по оплаті комунальних послуг та утриманню дама немає. Мною було написано заяву в ЖЕК на ремонт, прийшов майстер ЖЕКу і склав акт про те, що ремонт необхідний (копія акта у мене). Прийшла офіційна відповідь, що я поставлений в чергу на ремонт і питання тримається на контролі. Підкажіть, будь ласка, скільки часу мені потрібно чекати і куди мені звернутися для прискорення цього питання?

Відповідь експерта:

Як юрист, я можу Вам порадити лише ті шляхи вирішення ситуації, які визначені чинними законодавчими актами. Ви можете звернутися до управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету міської ради за місцем Вашого проживання або безпосередньо до міського (районного) суду із позовною заявою про зобов’язання ЖЕКу здійснити ремонт покрівлі балкону.

Питання 5:

Чи зобов'язана я, мешканець першого поверху кооперативного дев'ятиповерхового будинку, оплачувати ремонт ліфта?

Відповідь експерта:

Згідно п. 11 Порядку формування тарифів на утримання будинків, споруд та прибудинкової території, затвердженого постановою КМУ №869 від 01.11.2011 року до формули, за якою розраховуються накладні витрати з технічного обслуговування ліфтів не враховується площа квартир перших поверхів та нежитлових приміщень у житловому будинку (гуртожитку), що не мають окремих виходів безпосередньо на сходові клітки.

Питання 6:

Маю заборгованість за водопостачання вже давно. Але мої родичі померли, а водоканал рахував усіх, хто був на той момент прописаний у квартирі. Тепер подають до суду. Що робити?

Відповідь експерта:

Найкращим виходом для Вас буде скласти договір реструктуризації заборгованості та поставити лічильники води, адже згідно ст. 64 Житлового кодексу України наймач (власник) квартири відповідає разом із членами своєї родини солідарно за своїми зобов’язаннями по сплаті за комунальні послуги.

Питання 7:

Чи потрібно якийсь дозвіл ЖЕКу на заміну батарей (радіаторів)?

Відповідь експерта:

Правилами утримання  жилих будинків та прибудинкових територій, затверджених наказом Держжитлокомунгоспу від 17.05.2005 року №76 та Типовим договором про надання послуг з централізованого опалення, гарячого та холодного водопостачання, водовідведення, затвердженого постановою КМУ №630 від 21.07.2005 року, передбачено обов’язок попередити теплопостачальну організацію та ЖЕК про такі роботи.

Питання 8:

Прошу проконсультувати з такої ситуації: при ремонті квартири була зірвана одна з 2-х пломб на датчику подачі теплової енергії, спеціаліст «Облтеплокомуненерго» без моєї присутності (власниці), у присутності будівельників, зробив висновок про злісне порушення і без повідомлення почали приходити квитанції на суму 9 тис. грн. Це був лише початок опалювального сезону. Я не оплатила ці рахунки і зараз вже загрожують мені, пенсіонерці, судом. Прошу допомогти знайти правильну відповідь. Я сама готова йти до суду і вимагати моральне відшкодування за порушення моїх прав і спокою. На неодноразові письмові звернення йдуть стандартні відписки, небезпідставно.

Відповідь експерта:

Ви маєте право оскаржити в міському (районному) суді як в суді першої інстанції по адміністративним справам складений представником теплопостачальної організації акт про зрив пломб, який став підставою для нарахування Вам штрафних санкцій. Якщо Ви в судовому порядку доведете незаконність цього акту і відсутність факту навмисного пошкодження пломб, а також надасте до суду докази про те, що Ви попереджали теплопостачальну організацію про ремонтні роботи – Ви знову ж таки в судовому порядку матимете право скасувати нараховані штрафні санкції.

Від редакції:

Шановні користувачі порталу «У.К.»! Якщо на ваші запитання, які ви ставили нашим експертам раніше, не були надані відповіді, обов'язково нагадуйте нам про них, та нагадуючи, не забувайте перечитувати усі публікації з циклу «Запитуйте – ми пояснимо», адже відповідь на ваше питання могла вже бути раніше.

Усі публікації циклу «Запитуйте – ми пояснимо» читайте тут.

 
Коментарі (1)
Иван Смольный
29 Квітня 2013 p. 23:27
До питання № 1 - Якщо у Вас не укладено з ЖЕО договір балансоутримування (даю 99,9999% що ні), чи якщо у договорі відсутні зобов'язання щодо виконання приписів та запитів ЖЕУ можете спокійно ігнорувати приписи ЖЕУ - вони нікчемні і ВИ нічого не зобов'язані їм надавати. Більш того, інформація яку вони від Вас зажадали, відповідно ЗУ "Про інформацію" є конфіденційною, і може бути Вами надана виключно добровільно, якщо це не стосується державної безпеки :-). Щодо ДАБІ, то для складання протоколу про самовільне перепланування (порушення), їм як мінімум треба війти до приміщення. А впускати чи не впускати - ваша воля. Може Вас ніколи дома немає! Навіть, якщо попри норм законів, ЖЕО разом з ДАБІ сляпають папірці, то максимум що Вам загрожує в адміністративному порядку - штраф у 51 грн. Тому спіть спокійно шановний запитувач. До питання № 6 - Солідарно згідно ЖКУ відповідають члени родини наймача ,та й то тільки якщо у договорі найму це вказано. Власник не є наймачем. Експерт вводить Вас в оману. Якщо Ви власник, а не наймач, то про солідарну відповідальність мова не йде. Якщо нарахування Вам здійснювалися з урахуванням зареєстрованих осіб, а факти ці особи з Вами не проживали (з різних причин) то Ви маєте подати до Водоканалу заяву про перерахунок вартості послуг, додавши до неї документи що офіційно підтверджують фактичне не-проживання інших осіб з Вами. Такі ж документи Ви маєте подати в якості доказів Вашої правової позиції і до суду, якщо до цього дійде. Правда водоканали дуже неохоче здійснюють такі перерахунки. Тому будьте готові поборотися. До питання № 7 - Так згідно НПА маєте попередити. Але воно Вам треба? Робіть собі собі заміну, як всі роблять, тихенько. Бо якщо підете до ЖЕКу чи теплоенерго - гарантую, вони спершу здивуються, а потім спробують з Вас грошенят отримати. До питання № 8 - Щось не дуже зрозуміла ситуація. Що у пенсіонерки в квартирі встановлений квартирний прилад обліку теплової енергії? Якщо так, то при зриві пломб на датчику нарахування мають здійснювати за нормативом протягом усього терміну порушення. Про який адміністративний штраф чи адмінсуд може йти мова, якщо тепловики не наділені повноваженнями складання адмінпротоколів? Мають місце виключно цивільні відносини! Або обленерго щось намутило, або пенсіонерка щось не те написала. Тут треба прояснювати ситуацію.