ГоловнаПублікаціїПитання експертуПроблеми з комуналкою? Запитуйте – ми пояснимо. Випуск 91

Проблеми з комуналкою? Запитуйте – ми пояснимо. Випуск 91

Кожен з нас щодня ризикує потрапити у проблемну житлово-комунальну ситуацію. Як не залишитися з носом? - роз'яснить «Україна Комунальна».
питання
Новини по темі

У сфері житлово-комунального господарства немає ні вихідного, ні прохідного – це надскладна система, яка дає можливість компаративіського повернення у вчора і впорядковує не лише наше сьогодення, але й прийдешнє, тому досить важливо не загубитися у таких, здавалося б на перший погляд, простих побутових речах. Не знаєте, як бути, до кого звернутися? - «У.К.» продовжує освітлювати ваш шлях житлово-комунальними просторами.

На запитання відповідає експерт «У.К.», юрист Андрій Осадчий.

Питання 1:

Чи є порушенням підключення водопроводу літньої кухні на лічильник (після лічильника) води у житловому будинку? Якщо так, то які санкції водоканалу?

Відповідь експерта:

У разі відсутності або розміщення Споживачем водомірних пристроїв з порушенням діючих Правил технічної експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених пунктів, СНиП 2.04.01-85, паспорта водолічильника, цих Правил та умов встановлення водолічильників, водопостачання Споживача вважається безобліковим і витрата води визначається  на термін з моменту виявлення Водоканалом перелічених порушень і до моменту їх усунення, про яке Споживач зобов’язаний повідомити Водоканал.

Питання 2:

Порекомендуйте, будь ласка, як правильно вчинити у такій ситуації: водоканал виставив рахунок на велику суму, це штрафні нарахування, з якими ми не погоджуємося та вважаємо незаконими. Тепер підприєммство вимагає оплатити рахунок в десятидений термін і погрожує відрізати воду. Порекомендуйте, як правильно діяти?

Відповідь експерта:

Якщо Ви маєте на руках всі належні і допустимі письмові докази неправомірності нарахування Вам за спожити послуги водоканалу, то Вам просто необхідну звернутися до міського (районного) суду за місцем Вашого проживання з позовом про зобов’язання здійснити перерахунок за неякісно надані послуги, переписка з чиновникам в цьому випадку малоефективна.

Питання 3:

Потрібно замінити стару газову колонку на нову без зміни проекту. Які є нормативні акти з цього приводу? І скільки приблизно може це коштувати?

Відповідь експерта:

Перед тим, як міняти у квартирі якийсь газовий прилад, потрібно звернутися в управління з газопостачання і газифікації з письмовою заявою, бо перш за все необхідно внести відповідні зміни в проекті. Також треба знати, що, за правилами, розробка проекту передбачає обов’язкове встановлення газового лічильника, якщо у квартирі його немає.

Питання 4:

Підкажіть, будь ласка, які тарифи на технічну воду діють у сільській місцевості, як вони формуються?

Відповідь експерта:

Чинне законодавство України не містить поняття «технічна вода».  Згідно ДСанПіН 2.2.4-171-10 «Гігієнічні вимоги до води питної,  призначеної для споживання людиною» вода питна, призначена для споживання людиною (питна вода), - вода,   склад якої   за   органолептичними,    фізико-хімічними, мікробіологічними,  паразитологічними  та радіаційними показниками відповідає  вимогам   державних   стандартів    та    санітарного законодавства (з водопроводу - водопровідна,  фасована, з бюветів, пунктів розливу, шахтних колодязів та каптажів джерел), призначена для забезпечення фізіологічних,  санітарно-гігієнічних,  побутових та господарських  потреб  населення,  а  також  для   виробництва продукції, що потребує використання питної води. Єдиний порядок формування тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення затверджений постановою КМУ №869 від 01.06.2011 року.

Питання 5:

Які мінімальні послуги з утримання багатоквартирного будинку зобов’язаний виконувати ЖП?

Відповідь експерта:

Згідно п. 2 Порядку формування тарифів на утримання будинків, споруд та прибудинкової території, затвердженими постановою КМУ №869 від 01.06.2011 року, тариф на послуги розраховується  окремо  за  кожним  будинком залежно від запланованих кількісних показників послуг, що фактично повинні      надаватися      для      забезпечення       належного санітарно-гігієнічного,  протипожежного, технічного стану будинків і споруд та прибудинкових територій з урахуванням переліку  послуг згідно з додатком до цього Порядку. Послуги надаються з урахуванням встановленого рішенням органу місцевого самоврядування тарифу,  його структури, періодичності та строків   надання  послуг.  Копія  такого  рішення  є  невід'ємною частиною договору про надання послуг. В разі якщо Ви вважаєте, що рішення про встановлення тарифів незаконне та містить не той перелік послуг, який би Вам хотілося – Ви маєте право оскаржити таке рішення в окружному адміністративному суді.

Питання 6:

Підкажіть, будь ласка, якщо я хочу встановити за власний кошт сміттєву урну на ігровому майданчику біля свого будинку, чи маю я право це зробити? Чи має право ЖКГ демонтувати її? Чи можу я включити цю урну в перелік об'єктів, обов'язкових для прибирання, як таку, що належить до прибудинкової території? Яка взагалі існує нормативно-правова база по обслуговуванню прибудинкових територій, а саме встановленню сміттєвих урн та їх прибиранні?

Відповідь експерта:

Якщо Ви встановите самостійно урну на ігровому майданчику для сміття це буде трактуватися як самоуправство з Вашого боку, адже встановлення такої урни не передбачено планом забудови Вашого двору. Раджу Вами укласти договір про спільну діяльність з Виконавцем послуг по утриманню будинку та прибудинкової території, згідно якого Ви придбаєте та передасте в комунальну власність міста урну, а Виконавець встановить її, оскільки буде мати її на балансі.

Питання 7:

З 2013 року, хоч процедура нарахування і утримання пені КМУ не затверджена, виникло право у комунальних підприємств утримувати пеню за несвоєчасну оплату послуг ЖКГ. А чим регулюється нарахування пені отримувачем послуг на комунальні підприємства за неякісне надання чи не надання послуг ЖКГ? Чи можна використовувати норму за договором з держпідприємствами?

Відповідь експерта:

Згідно Закону України «Про житлово-комунальні послуги» та постанови Кабінету Міністрів України №151 від 17.02.2010 року «Про затвердження Порядку проведення перерахунків розміру плати за надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення  в разі ненадання їх або надання не в повному обсязі, зниження якості» передбачено лише єдиний спосіб захисту прав споживача в разі надання неякісних послуг – це зменшення плати, про пеню жодним чином не йдеться.

Питання 8:

У м. Стаханові Луганської області в липні 2012 року створили громадське комунальне підприємство «Відродження». Договір з мешканцями не заключили, чи правомірне нарахування боргу за період без договору? Якщо ні, як цей борг опротестувати?

Відповідь експерта:

Судова практика вирішує такі спори наступним чином: згідно ст. 67 ЖК України плата за комунальні послуги береться крім квартирної плати за затвердженнями в установленому порядку тарифами. Відповідно до ст. 68 ЖК України споживачі зобов'язані своєчасно вносити плату за комунальні послуги. Згідно ст. 162 ЖК України плата за комунальні послуги у жилому приміщенні, що належить громадянинові береться крім квартирної плати за затвердженими в установленому порядку тарифами, у строки визначені угодою сторін. Наймач зобов’язаний своєчасно вносити плату за комунальні послуги. Відповідно до ст. 525 ЦК України одностороння відмова від зобов’язання або зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом. Суд вважає, що договір між позивачем та відповідачами є укладеним незважаючи на відсутність письмового договору, так як сторони тривалий час виконують конклюдентні дії: позивач надає послуги по водовідведенню, а відповідач отримує ці послуги.

Від редакції:

Шановні користувачі порталу «У.К.»! Якщо на ваші запитання, які ви ставили нашим експертам раніше, не були надані відповіді, обов'язково нагадуйте нам про них, та нагадуючи, не забувайте перечитувати усі публікації з циклу «Запитуйте – ми пояснимо», адже відповідь на ваше питання могла вже бути раніше.

Усі публікації циклу «Запитуйте – ми пояснимо» читайте тут.

 
Коментарі (0)