ІНФОГРАФІКА:
Як військовим отримати пільги на комуналку?
Хто має звернутися за субсидією на наступний період?
Як працює державна програма єОселя
Опалювальний сезон у Євросоюзі
Як Україна пройшла найважчий в історії опалювальний сезон
Яка мінімальна температура у приміщеннях у країнах Європи
Роз'яснення, як оплачувати комуналку під час війни
Що робити, якщо вдома холодні батареї
Перелік пільг на ЖКП, що передбачені для учасників бойових дій
Які нормативи використовуються при розрахунку субсидії
Як розраховується житлова субсидія та кому призначається
Скільки років має служити будинок, ліфт чи літак
Проблеми з комуналкою? Запитуйте – ми пояснимо. Випуск 90

Як вирішувати комунальні проблеми?
Як вирішувати комунальні проблеми?
Як вирішувати комунальні проблеми?
У сфері житлово-комунального господарства немає ні вихідного, ні прохідного – це надскладна система, яка дає можливість компаративіського повернення у вчора і впорядковує не лише наше сьогодення, але й прийдешнє, тому досить важливо не загубитися у таких, здавалося б на перший погляд, простих побутових речах. Не знаєте, як бути, до кого звернутися? - «У.К.» продовжує освітлювати ваш шлях житлово-комунальними просторами.
На запитання відповідає експерт «У.К.», юрист Андрій Осадчий.
Питання 1:
У моїй квартирі (проживаю на 11 поверсі) постійні проблеми з тиском води. Так, нещодавно, лопнула колба фільтра і залила сусідів знизу. Які вимоги до тиску на верхніх поверхах житлового будинку? Як правильно скласти акт і оформити інцидент?
Відповідь експерта:
Як правило, останню крапку в таких ситуаціях ставить суд. Тому по перше, Вам необхідно скласти акт обстеження житлово- експлуатаційною організацією Вашої квартири, далі замовити у ліцензованої будівельної фірми кошторис відновного ремонту квартири, надіслати запит на водоканал з приводу випробувань системи та заміру тиску і звертатися до суду. Ви обов’язково виграєте, але лише за тієї умови, що колба фільтру виготовлена сертифікованим виробником і відповідає вимогам ДБН та СНіП щодо запірної арматури на внутрішньобудинкових та квартирних мережах.
Питання 2:
Під час передачі гуртожитків місту, в деяких з них, квартиронаймачам поставили лічильники на електроенергію. У нашому гуртожитку не поставили, а на даний момент взагалі не дозволяють. Як нам поставити лічильники на електроенергію і за чий рахунок?
Відповідь експерта:
Для переводу мешканців гуртожитку на прямі розрахунки за спожиту електроенергію з обленерго необхідно вжити наступні заходи:
- отримати у місцевому РЕСі технічні умови на електропостачання житлового будинку;
- замовити у проектній організації робочий проект на переобладнання внутрішніх електричних мереж будинку для переведення мешканців (власників квартир) на прямі розрахунки за спожиту електроенергію з електропостачальною організацією;
- виконати вимоги технічних умов та проекту на переобладнання внутрішніх електричних мереж житлового будинку. При цьому зазначу, що проектні та електромонтажні роботи повинні виконуватись організацією, яка має відповідний дозвіл та відповідну ліцензію на проведення таких робіт;
- визначитись, хто буде розраховуватись за місця загального користування (освітлення сходових клітин і т.п.).
Питання 3:
У 2009 році я відключилася від централізованого опалення і встановила електричні інфрачервоні конвектори. Після цього намагаюся узаконити відключення. Є акт ЖЕКу про відключення. У техпаспорті БТІ на квартиру замість ЦО вказані електричні конвектори. У 2012 році отримано дозвіл виконавчого комітету міської ради на переобладнання квартири з подальшою установкою електроопалення. На багаторазові листи в теплокомуненерго отримую відповіді, що самовільне відключення заборонено. Звернення до прокуратури було переадресовано до виконкому. Виконком, який сам же видав дозвіл, відповідає, що відключення є самовільним. Борг з оплати за послуги ЦО, які не надаються, вже досяг 9 тис. грн. Як діяти далі?
Відповідь експерта:
Питання врегульоване нормами наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ 22.11.2005 №4 «Про затвердження Порядку відключення окремих житлових будинків від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води при відмові споживачів від централізованого теплопостачання».
Згідно цього порядку відключення приміщень від внутрішньобудинкових мереж ЦО і ГВП виконується монтажною організацією, яка реалізує проект, за участю представника власника житлового будинку або уповноваженої ним особи, представника виконавця послуг з ЦО і ГВП та власника, наймача (орендаря) квартири (нежитлового приміщення) або уповноваженої особи. По закінченні робіт складається акт про відключення будинку від мереж ЦО і ГВП (додаток 4) і в десятиденний термін подається заявником до міжвідомчої Комісії на затвердження. Після затвердження акта на черговому засіданні Комісії сторони переглядають умови договору про надання послуг з централізованого теплопостачання.
Отже, Вам необхідно оформити та затвердити в установленому порядку акт про відключення Вашої квартири від ЦО, до того моменту Ваше відключення буде вважатися самовільним. Окрім цього, ризикну передбачити, що міжвідомча комісія не давала згоди на відключення Вашої квартири від ЦО, а лише дозвіл на перепланування квартири, крім цього відсутній перспективний план розвитку теплопостачання Вашого району. Крапку у Вашій ситуації однозначно поставить лише суд.
Питання 4:
Чи можна відмовитися від встановлення лічильника на холодну воду? Труба, на яку мають чіпляти лічильник, утеплена і закопана. Однак, голова комунального підприємства погрожував відключенням від мережі, якщо не встановити лічильник. Чи має він на це право?
Відповідь експерта:
Згідно п. 20 постанови КМУ № 630 від 21.07.2005 року плата за надані послуги вноситься споживачем відповідно до показань засобів обліку води і теплової енергії або затверджених нормативів (норм) споживання на підставі платіжного документа (розрахункової книжки, платіжної квитанції тощо) або відповідно до умов договору на встановлення засобів обліку. Тобто споживачеві законодавством надано право вибору – чи встановлювати лічильник, чи сплачувати за нормативами. Будь-який примус зі сторони водоканалу є неприпустимим.
Питання 5:
Лічильник на воду встановлений на відведеній трубі у вуличному колодязі за межами моєї ділянки. У цьому колодязі знаходяться різні магістральні засувки водоканалу і, зокрема, труба з моїм лічильником. Колодязь стоїть без кришки вже довгий час. Зараз водоканал у письмовому вигляді зобов'язав мене встановити кришку колодязя. Чи правомірно це?
Відповідь експерта:
Правила користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України визначають порядок користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення населених пунктів України.
Ці Правила є обов'язковими для всіх юридичних осіб незалежно від форм власності і підпорядкування та фізичних осіб-підприємців, що мають у власності, господарському віданні або оперативному управлінні об'єкти, системи водопостачання та водовідведення, які безпосередньо приєднані до систем централізованого комунального водопостачання та водовідведення і з якими виробником укладено договір на отримання питної води, скидання стічних вод. Оскільки Ви не є і не можете бути юридичною особою та не є фізичною особою–підприємцем, п. 5.13 цих правил на Вас не поширюється.
Питання 6:
Через скільки років експлуатації лічильника холодної води потрібно проводити його заміну?
Відповідь експерта:
Це залежить від конкретного типу лічильника. Наприклад, для лічильника води крильчастого НІК-7011М середній повний термін служби, згідно технічного паспорту, становить не менше 12 років при міжповірочному інтервалі для лічильників такого типу 4 роки.
Від редакції:
Шановні користувачі порталу «У.К.»! Якщо на ваші запитання, які ви ставили нашим експертам раніше, не були надані відповіді, обов'язково нагадуйте нам про них, та нагадуючи, не забувайте перечитувати усі публікації з циклу «Запитуйте – ми пояснимо», адже відповідь на ваше питання могла вже бути раніше.
Усі публікації циклу «Запитуйте – ми пояснимо» читайте тут.