ГоловнаПублікаціїПитання експертуПроблеми з комуналкою? Запитуйте – ми пояснимо. Випуск 98

Проблеми з комуналкою? Запитуйте – ми пояснимо. Випуск 98

Кожен з нас щодня ризикує потрапити у проблемну житлово-комунальну ситуацію. Як не залишитися з носом? - роз'яснить «Україна Комунальна».
Питання та відповіді
Новини по темі

 У сфері житлово-комунального господарства немає ні вихідного, ні прохідного – це надскладна система, яка дає можливість компаративіського повернення у вчорашній день і впорядковує не лише наше сьогодення, але й прийдешнє, тому досить важливо не загубитися у таких, здавалося б на перший погляд, простих побутових речах. Не знаєте, як бути, до кого звернутися? - «У.К.» продовжує освітлювати ваш шлях житлово-комунальними просторами.

На запитання відповідає експерт «У.К.», юрист Андрій Осадчий.

Питання 1:
 
Хто вирішує питання усунення шумів у будинку та квартирах? ЖЕК причину знайти не може, але гомін у квартирі стоїть нестерпний і цілодобовий. Спати неможливо. Як можна впилинути на ЖЕК? У яку ще інстанцію, чи відомство можна звернутись для вирішення цього питання?
 
Відповідь експерта:
 
Запитання не конкретне, тобто не вказано який саме гул відчуваєте. Наприклад, гул може відбуватися через несправний змішувач води. Щоб визначити причину, необхідно виконати ряд маніпуляцій зі змішувачами, під час яких відсікають кранами у всіх квартирах по стояку. Почати можна зі своєї квартири, а там поступово перевірити і всіх сусідів.
 
Перекриваємо у квартирі крани гарячого та холодного водопостачання та слухаємо, чи не гудуть труби - цю операцію доведеться проробляти у всіх квартирах доти, поки гул не зникне. Припинення шуму явно вкаже на квартиру, у якій відбуваються неполадки. Однак такі пошуки можуть ні до чого не привести. Справа у тому, що крім відсікаючих від стояка кранів, у підвалі є вентиль, який перекриває весь стояк - він також може стати причиною неприємного шуму. Якщо шум у трубах припинився при закритті всіх відсікаючих кранів на стояку, то це явна ознака того, що причиною неприємного звуку є кран, який перекриває весь стояк – і тоді вже  це справа ЖЕКу. 
 
Питання 2:
 
Чи законні вимоги РЕС про перенесення лічильника з квартири у коридор загального користування?
 
Відповідь експерта:
 
Конкретної норми, яка б зобов’язувала Вас переносити лічильник з квартири до коридору,  в законодавстві України, зокрема, у ПКЕ для населення, не має. РЕС та обленерго мотивує такі вимоги економічною доцільністю та попередженням крадіжок електричної енергії.
 
Питання 3:
 
Чи правомірно те, що у квитанціях з нарахування квартплати не друкують ПІБ особи, на яку оформлено особовий рахунок? Яким законодавством регулюється це питання?
 
Відповідь експерта:
 
Згідно Закону України «Про персональні дані», до персональних даних фізичної особи, обробка яких без її згоди не можлива, відносяться підписані фізичною особою документи та відомості, які особа надає про себе. Відтак, без спеціальної згоди фізичної особи-споживача на обробку його персональних даних, що містяться у базі даних «Абоненти» комунального підприємства, друк її ПІБ у рахунку є незаконним. 
 
Питання 4:
 
У нас квартира на першому поверсі 9-поверхового будинку. Підлога прогнила (спочатку підлога була покладена за експериментальною технологією). З цієї причини з підвалу тягне холодом та неприємними запахами. Чи повинен ЖЕК відремонтувати або змінити підлогу?
 
Відповідь експерта:
 
Згідно ст. 322 Цивільного кодексу України, тягар утримання майна несе його власник. Відтак, ви як власник зобов’язані здійснювати ремонт у Вашій власній квартирі за власний кошт. Лише після того, як Ви виконаєте ремонт підлоги та проведете її утеплення, а також після того, як якась будівельна організація дасть Вам висновок про те, що підлога була непридатною для користування через бездіяльність ЖЕКу, Ви маєте право стягнути у судовому порядку суму витрат на відновлення підлоги, яка є Вашою приватною власністю. 
 
Питання 5:
 
Повірка водоміра холодної води прострочена, у зв’язку з чим компанія «Вода Донбассу» стала проводити розрахунок оплати за воду на загальних підставах. Чи правомірні дії водопостачальної компанії  у м. Макіївка? На підставі яких законодавчих актів грунтуються їхні дії? Чи можу я проводити оплату за показаннями водоміра або потрібно сплачувати за рахунками компанії?
 
Відповідь експерта:
 
Згідно п. 15 Правил надання послуг з централізованого теплопостачання, постачання гарячої та холодної води, водовідведення, затверджених постановою КМУ № 630 від 21.07.2005 року, засоби обліку води  і  теплової  енергії,  встановлені  у квартирі  (будинку  садибного типу) та на вводі у багатоквартирний будинок, підлягають періодичній повірці. 
 
У разі  пропуску строку повірки або несправності  засобів обліку води і теплової енергії, що не підлягає усуненню,  плата за послуги з моменту її  виявлення  вноситься згідно з нормативами (нормами) споживання. Відтак, дії КП «Вода Донбасса» м. Макіївка, якщо Ви правильно описали ситуацію, правомірні. 
 
Питання 6:
 
Я мешкаю у будинку, який був переданий в експлуатацію у 1986 році у неприватизованій квартирі. У травні я звернувся до ЖЕКу з проханням замінити газову плиту, кухонну мийку і кухонний змішувач, що відслужили свій термін, посилаючись на наказу Державного комітету України з питань ЖКГ № 76 від 17.05.2005 року. У червні ЖЕК відповів мені, що моя заява спрямована на розгляд УЖКГ міської ради. Наприкінці того ж місяця УЖКГ відмовили мені, мотивуючи тим, що я не маю статус пільговика. Як мені чинити далі? Невже це питання можна вирішити лише у судовому порядку? 
 
Відповідь експерта:
 
Згідно ст. 18 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» спори щодо задоволення претензій споживачів до виконавців вирішуються  у суді.  Споживач  має  право  на  досудове  вирішення  спору шляхом задоволення пред'явленої претензії.
 
Від редакції:

Шановні користувачі порталу «У.К.»! Якщо на ваші запитання, які ви ставили нашим експертам раніше, не були надані відповіді, обов'язково нагадуйте нам про них, та нагадуючи, не забувайте перечитувати усі публікації з циклу «Запитуйте – ми пояснимо», адже відповідь на ваше питання могла вже бути раніше.
 
Усі публікації циклу «Запитуйте – ми пояснимо» читайте тут.
 
Коментарі (0)