ГоловнаПублікаціїАналітика Від ремонту доріг до Президента - ЖКГ дало тріщину?

Від ремонту доріг до Президента - ЖКГ дало тріщину?

Народні звинувачення, урядові «розбори польотів» та обіцянки, старі та нові «покращення», - «Україна Комунальна» пропонує бліц-огляд найгарячіших подієвих страв поточного тижня у галузі ЖКГ.

Весна покаже хто і де…

Минулий тиждень для галузі житлово-комунального господарства розпочався з дорожньо-транспортного вибуху народної агресії.

Передісторія конфлікту досить проста: як тільки з українських доріг зійшов сніг, зійшов і асфальт, і стало точно зрозуміло, хто і де недопрацював. Як наслідок, кількість дорожньо-транспортних пригод та фактів пошкодження автівок через ями на дорогах зросла в рази. Це, безумовно, спровокувало хвилю громадського обурення, адже напередодні Євро-2012 українцям обіцяли, перш за все, покращення дорожньо-транспортної інфраструктури, а зокрема, доріг. Як так сталося і хто винний у тому, що ці покращення перетворилися на погіршення, влада розводить руками, роблячи «крайньою» погоду, більше того, не може зійтися у відповіді, коли «на горі рак свисне», і ситуація суттєво зміниться.

Судний день для «Укравтодору»

Терпець українських автомобілістів та перевізників увірвався, небажаючи миритися з такою невизначеністю і безвихіддю, у понеділок, 18 лютого, люди озброїлися гострими гаслами та уламками власних машин і пішли шукати виходи з глибоких ям українських автошляхів до дверей «Укравтодору». Хоча ця установа не може домовитися з погодою і прямозалежна від рішень вищих інстанцій, «судний день» настав саме для неї.

Читайте також: Як змусити владу думати про дороги

«У термін до 15 березня оприлюднити план ліквідації аварійного стану доріг і невідкладно розпочати такі роботи по всій країні за рахунок вже акумульованих коштів», - основна вимога українських автомобілістів та перевізників.

Безумовно, у перший день протесту, люди не отримали обіцянки задоволення своїх вимог, тому наступним ударом на тижні став транспортний флешмоб. Понад 20 автомобілів одночасно «поламалися» на вул. Грушевського, заблокувавши в’їзд до будинку Кабінету Міністрів і, таким чином, паралізували серце столиці. Всі вони ввімкнули аварійну сигналізацію, водії міняли колеса і перебирали щось у багажниках, а по приїзді співробітників ДАІ, автомобілісти сказали, що у всьому винні погані дороги.

Усі слова та до Бога

Навіть такий недовготривалий протест все ж зрушив питання усунення ямковості доріг з «мертвої точки». Не до 15 березня – орієнтовно до 1 травня, але керівництво «Укравтодору» заприсяглося звести ямковість доріг на ні.

За словами Віце-прем’єр-міністра Олександра Вілкула, держава повною мірою забезпечила фінансовими ресурсами Державне агентство автомобільних доріг України для відновлення автошляхів і надалі триматиме цю ситуацію під жорстким контролем, тому гальмуватися дорожньо-ремонтний процес не буде. Більше того, ймовірне прискорення, адже наразі, запевняє посадовець, щодня на автошляхах країни працює більше 300 дорожніх бригад, а як потеплішає, їх чисельність збільшиться щонайменше втричі.

Між тим Президент України Віктор Янукович наголосив, що до питання ремонту автошляхів в Україні надалі треба підходити системно та на загальнодержавному рівні, адже його не може вирішувати самостійно жодна мерія, жодна місцева адміністрація.

«Нам треба змінювати технології. Нам потрібен зовсім інший підхід, зовсім інші фінанси - не ті, які ми зараз маємо для будівництва доріг. Це питання буде найближчим часом розглянуто, буде запропоновано систему підходу до вирішення цих проблем», - сказав Голова держави.

То ж маємо надію, що ці слова дійдуть не лише до обурених українців, але й до Бога у вуха, і таки на травневі свята «хороший асфальт» на українських дорогах не валятиметься, а буде доладно покладений і закатаний.

Несподіванки влади

Доки очі українців пилило питання якості дорожнього покриття, у Верховній Раді відбулися деякі зміни, зокрема фракція «Батьківщина» переглянула свою позицію і вирішила відкликати, поданий раніше на розгляд народних депутатів, проект закону про тимчасову заборону видобутку сланцевого газу.

Читайте також: Сланцевий газ: путівник безпеки

«Цей законопроект відкликаний нами тому, що ми вважаємо, що Україна має бути енергетично незалежною і енергетично безпечною», - пояснив лідер фракції Арсеній Яценюк. При цьому посадовець зауважив, що екологічна складова видобутку сланцевого газу є предметом окремого правового регулювання.

Тим часом Кабмін дозволив приватизацію шести обленерго (Харкова, Запоріжжя, Черкас, Миколаєва, Хмельницького та Тернополя). Таким чином, у Фонді держмайна очікують, що передача енергопостачальних підприємств приватному інвестору принесе бюджету країни додаткових 2 млрд грн, а аналітики у свою чергу попереджають, - це призведе до підвищення тарифів на електроенергію.

А у Мінрегіоні розробили проект постанови Кабінету Міністрів, яким пропонується щорічно проводити індексацію тарифів на користування громадськими вбиральнями.

Згідно з документом тарифи, які встановлюються на рівні повної планованої собівартості послуг, фіксуються щорічно і визначаються окремо для стаціонарних громадських туалетів і мобільних санітарно-технічних приладів.

Передбачається, що в розрахунок тарифів по користуванню громадськими вбиральнями буде включатися повна планована собівартість послуг з користування громадськими туалетами; планований прибуток; податки та збори, річний обсяг надання послуг.

Крім того, наголошується, що тариф збільшується на суму податку на додану вартість.

«Монологи» з країною

Президент України Віктор Янукович також не пас задніх: наприкінці тижня Глава держави відповів на запитання телеглядачів та журналістів у рамках нового телевізійного проекту «Діалог з країною» з нагоди третьої річниці інавгурації, яка відбулась 25 лютого 2010 року.

Президентський спіч тривав близько чотирьох годин. Всього Віктор Янукович відповів на на 25 запитань громадян України під час 17 включень із різних регіонів держави.

Основними прокоментованими питаннями у галузі житлово-комунального господарства стали питання газопостачання та підвищення тарифів на газ, а також реалізація держпрограми «Доступне житло».

І блакитний вогник...

Голова Держави заявив, що Україна не планує продавати українську ГТС, а розглядає можливість передачі її в оренду для забезпечення необхідних засобів її модернізації, утримання в належному технічному стані та одержання гарантій обсягів транзиту.

Читайте також: Мрія розіграти українську ГТС на трьох ще жевріє

Тарифи ж на газ, за словами Президента, не підвищуватимуться ні для населення, ні для промисловості. «Ми не будемо заганяти наших товаровиробників в собівартість, яка буде вище рентабельності. А що стосується населення, ми також розуміємо добре, що сьогодні наше населення платить реальні ціни, які склалися на нашому ринку і ми не збиралися, і не будемо підвищувати ціни для населення» - наголосив Віктор Янукович.

І ключ від квартири...

Реалізація програми «Доступне житло», на думку Голови Держави, і надалі стимулюватиме розвиток будівельної галузі та створення нових робочих місць та триватиме 5 років. За його словами, ця житлова програма опрацьована на сто відсотків та на сто відсотків забезпечена фінансуванням.

Окрім того, Президент запевнив, що найближчим часом буде започатковано нову програму щодо забезпечення дітей-сиріт житлом опісля досягнення повноліття.

Віктор Янукович стверджує, що ніхто, крім держави, не може забезпечити умови для життя, можливості для отримання професії, житла для дітей-сиріт.

Поряд з цим, нагадаємо, як повідомляла «Україна Комунальна», пересічному українцю потрібно 65 років на те, щоб зібрати необхідну суму грошей для купівлі власного житла. Відповідні висновки були зроблені під час апробації данних Незалежної асоціації банків України, які стверджують, що, загалом, середньостатистичний українець може відкласти на місяць лише 488 гривень, а також інформації щодо вартості купівлі житла у різних регіонах країни аналітиків порталу Slando, за якими середня вартість однокімнатки - 46,5 тис. дол.; двокімнатки - 74,1 тис. дол.; трикімнатки - 109,2 тис. дол.

Ось такий він подієвий тиждень з 18 по 24 лютого. Що чекає на нас у наступному? – тримаємо руку на пульсі!

 
Коментарі (0)