ГоловнаПублікаціїАналітика Підсумки тижня: ціна двох питань

Підсумки тижня: ціна двох питань

На минулому тижні в кулуарах владних будівель та на шпальтах різноманітних ЗМІ з помітною регулярністю лунало запитання, що всім зрозуміло навіть англійською: How much…?

І стосувалося воно двох аспектів – вартості української ГТС та обсягу інвестицій, необхідних для відродження Києва.

 

Отже, у понеділок, 26 березня, всі очікували, що Національна акціонерна компанія «Нафтогаз України» має обрати оцінювача вартості активів газотранспортної системи України. Як повідомлялося раніше, на участь у тендері з визначення оцінювача української ГТС подали заявки чотири компанії

При цьому на зустрічі Міністра енергетики та вугільної промисловості України Юрія Бойка з Єврокомісаром з питань енергетики Гюнтером Оттінгером, що відбулася 22 березня 2012 року у Брюсселі, йшлося про те, що Україна розраховує на підтримку ЄС у збереженні ролі газотранспортної системи нашої держави як основної транзитної магістралі для постачання російського газу європейським споживачам. Міністр наголосив, що питання максимального комерційного використання ГТС України та гарантування її завантаження транзитним російським газом є надзвичайно важливим і актуальним з огляду на плани Росії прискорити початок реалізації проекту «Південний потік».

Читайте також: Українська ГТС: продати не можна зберегти

У вівторок, 27 березня, стало відомо, що Європа зацікавлена в реконструкції української газотранспортної системи, тому що без цього можливі перебої з постачанням газу до європейських країн. Саме тому міжнародні структури виділятимуть кошти на реконструкцію нашої ГТС. Таку думку висловив енергетичний експерт Валерій Боровик. Експерт повідомив, що для реконструкції української ГТС, що дозволить підтримувати її працездатність, необхідно близько 2,5 млрд євро.

А от для ремонту всіх непрацюючих у Києві ліфтів необхідно витратити понад 3  млрд грн, а на проведення капітальних ремонтів у будинках, де має створюватися ОСББ – більше 10 млрд грн. Про це під час засідання комітету економічних реформ міста Києва заявив перший заступник голови КМДА Олександр Мазурчак.

Одночасно з цим, готуючись до Першого Київського інвестиційного форуму, КП «Київтранспарксервіс» розробило інвестиційний проект розвитку паркінгової інфраструктури. Він включає три складові: будівництво багатоповерхових наземних перехоплюючих паркінгів на в'їзді в столицю, будівництво підземних паркінгів у центральній частині міста та у «спальних» районах. Очікується, що це дозволить значно розвантажити центральні магістралі та прибрати автомобілі з вулиць. На сьогоднішній день розроблено проект будівництва першої черги – 6 паркінгів на 2,5 тис. машиномісць вартістю близько 350 млн грн.

У середу, 28 березня, стало остаточно відомо, що оцінювач для української газотранспортної системи обраний. Переможцем конкурсу на закупівлю послуг з оцінки вартості активів української ГТС стало ТОВ «Бейкер Тіллі Україна ЕК» (м. Київ, Україна).

Також надійшла інформація, що на перший Київський інвестиційний форум буде винесено інвестпроект будівництва четвертої лінії столичного метрополітену. Вартість будівництва орієнтовно складає 11,2 млрд грн, із яких на зведення першої дільниці потрібно майже 7 млрд грн, другої – 4,2 млрд грн. Схемою співпраці передбачено, що інвестор відповідатиме за фінансування, будівництво, закупівлю обладнання та оперативне управління процесом, а міська влада – за вирішення земельних питань, надання активів, регулювання тарифів та контроль за виконанням інвестором своїх обов’язків перед громадою Києва.

Окрім цього, до уваги учасників Київського інвестиційного форуму готові запропонувати проект будівництва першого сміттєпереробного комплексу в столиці. Будівництво такого комплексу передбачене Стратегією розвитку Києва до 2025 року та Національним проектом «Чисте місто». Зазначеним інвестиційним проектом передбачено створення сучасного комплексу з переробки твердих побутових відходів та впровадження інноваційних технологій потужністю 300 тис. тонн. Комплекс планується розмістити в Обухівському районі на території, прилеглій до полігону №5. Попередньо визначена сума інвестицій складає близько 1 млрд грн. Фінансування будівництва буде розподілено між державним, місцевим бюджетами та коштами інвесторів. Частка приватних коштів у фінансуванні будівництва комплексу складатиме не менше 70%.

Читайте також: Кабмін шукає інвесторів!

У четвер, 29 березня, стало відомо, що Україна продовжуватиме працювати з Міжнародним валютним фондом за нинішньою програмою stand-by, але тарифи на газ не підвищуватиме. Про це заявив Президент України Віктор Янукович в інтерв'ю виданню Wall Street Journal, відповідаючи на запитання про відносини Києва з МВФ та повідомлення у ЗМІ про можливу реструктуризацію боргу. Разом з тим він висловив сподівання на те, що сторони «в довгостроковій перспективі досягнуть домовленості.

А от на заміну діючої в Україні інфраструктури необхідно витратити як мінімум 600 млрд дол. Таку думку на Першому Київському інвестиційному форумі висловив директор компанії Investme Capital Ukraine Володимир Демчишин. «Весь металофонд в Україні, який використовується в інфраструктурі, тобто – транспортна (інфраструктура), мости, аеропорти, трубопроводи, складає 700 млн тонн сталі. Приблизно 60% з них зношені до «нуля». Це означає, що 350 млн тонн сталі треба відновити для того, щоб підняти рівень інфраструктури, не додаючи її, а просто відновити», - пояснив В.Демчишин.

В останній робочій день тижня, 30 березня, відгомоном столичного інвестфоруму стала інформація про те, що для будівництва міжнародного ділового центру «Київ-Сіті», можливо, потрібно буде знести близько 200 будинків. Про це під час форуму заявив головний архітектор Києва Сергій Целовальник. За його словами, «найбільш вдалий майданчик для такого громадського центру – це Осокорки-Північні, які розташовані на лівому березі Києва». Він спрогнозував, що будівництво комплексу може початися в жовтні-грудні 2014 року, та зазначив, що цей проект визначений у форумі як один з пріоритетних. Його вартість оцінюється у 1-2 млрд дол. 

Отже, від заманливих цифр аж в очах мерехтить. Але це ще – лише квіточки. А які плоди вони у свою чергу принесуть – побачимо згодом.

 

Ольга Гальчинська

 
Коментарі (0)