Початок 2012 року в Україні фактично можна поділити на три періоди: Україна до ЄВРО, Україна під час ЄВРО, Україна опісля ЄВРО. Якщо хтось наївно розраховував, що з відходом футбольної гарячки і вгамування погодніх істерик, прийде, так званне, покращення чи поліпшення, то не так сталося, як гадалося.
Єврофани поїхали, а концерти на Майдані продовжилися, як наслідок, - тиждень в сфері ЖКГ видався, як завжди, спекотним.
Пітніли достатньо, загалом від традиційної та альтернативної енергетики та над транспортною інфраструктурою, проте не обійшлося й без… маленьких казусів.
Так, у понеділок, 2 липня, керманич Уряду Микола Азаров, приймаючи депутата парламенту Німеччини Карла Георга Вельмана та представників компанії Ferrostaal, досить гучно заявив: «Альтернативи модернізації української газотранспортної системи насправді не існує», а опісля додав, що модернізація оної – це найбільш дешевий та надійний спосіб забезпечити безперебійну поставку енергоресурсів до Європи. Контрольним пострілом був наголос на тому, що у зв’язку з аномальними морозами ні «Північний потік», ні «Південний потік» не мають і у найближчому майбутньому не матимуть надійних газосховищ, які могли би бути задіяні в період аномально низької температури повітря, а тому без української ГТС – зась. Це виявилося достатньо вагомим аргументом і переважило терези у сторону підписання представниками компанії Ferrostaal та НАК «Нафтогаз Україна» Меморандуму про взаєморозуміння щодо пілотного проекту модернізації компресорної станції «Бар».
Але Прем’єр-міністру цього було мало, Микола Азаров увійшов у смак і вже у вівторок, 3 липня, продовжив наступ, оголосивши під час зустрічі з парламентською більшістю у ВР, що під час засідання україно-російської міждержавної комісії, запланованої на 12 липня, Україна просунеться до вирішення газового питання з Росією.
«Важко поки сказати наскільки великим буде це просування, але я переконаний, що ми просунемося», - сказав Микола Азаров і це не може не тішити.
Зрештою, у середу, 4 липня, коли всі Сполучені Штати святкували Незалежність, НАК «Нафтогаз України» ухвалила План заходів щодо реорганізації дочірніх компаній «Укртрансгаз» та «Укргазвидобування» у публічні акціонерні товариства. Цього ж дня високотехнологічна самопідйомна плавуча бурова установка «Петро Годованець» завершила буріння першої своєї свердловини на платформі БК-1 на Одеському родовищі газу і приступила до робіт на наступній. А Верховна Рада в першому читанні прийняла за основу Проект Закону про внесення змін до Закону України «Про електроенергетику» (щодо стимулювання виробництва електроенергії з альтернативних джерел енергії), яким пропонується відтермінувати терміни застосування частки матеріалів, основних засобів українського походження на 1 рік для часток 15% та 30% та 2 роки для частки 50%, щоб дати можливість розвинутися місцевому виробництву, а також - відтермінувати початок зниження «зеленого» тарифу на біогаз на 2 роки, з початковим зниженням коефіцієнту на 10% для об‘єктів електроенергетики, введених в експлуатацію після 2016 року.
У четверг, 5 липня, Національна комісія регулювання електроенергетики видала ліцензію на виробництво електроенергії ТОВ «Франко Піві» (с. Старокозаче Білгород-Дністровського району Одеської обл), яке буде експлуатувати другу чергу сонячної електростанції «Старокозаче».
У п’ятницю, 6 липня, відповідно до оцінок спеціалістів Національної акціонерної компанія «Нафтогаз України» заявила, що у четвертому кварталі поточного року ціни на імпортований за контрактами з Російською Федерацією природний газ знизяться до 417 дол. за 1000 куб. метрів. А вже в неділю, 8 липня, стало відомо, що вищезгадана компанія залучила кредит в 2 млрд дол. у російського банку «Газпромбанк».
Чим не просування?!
Та не теплоенергетикою єдиною. Посадовці пекли язики і транспортною інфраструктурою.
Так, у четверг, 5 липня, стало відомо, що упродовж 2013-2018 років дорожня галузь України зазнає значних змін: від реформи системи держуправління автошляхами до створення сучасної дорожньої інфраструктури, яка сприятиме розширенню транспортних зв’язків з європейськими країнами.
А до цього, в понеділок, 2 липня, полетіли перші зв’язкові Чернівців з Києвом. Так чернівецький аеропорт засвідчив відновлення регулярних авіарейсів до столиці.
Подібна радість очікувала у четверг, 5 липня, і львів’ян, адже цього дня у львівському повітряному центрі відкрили новий рейс до Тель-Авіву.
Правда, дещо сумно було у вівторок, 3 липня, оскільки Державна адміністрація залізничного транспорту України звернула увагу пасажирів на те, що з 19 червня 2012 року встановлено термін попереднього резервування проїзних документів 60 діб, а у четверг, 5 липня, ошелешела -у ході реформування залізничної галузі буде утворено підприємство державного сектору економіки АТ «Укрзалізниця».
Як це вплине на подорожі українців? Поки не відомо, але якими б не були зміни, вони не можуть бути поганими.
Родзинкою тижня стало повідомлення Львівської міськради про те, що невідомі о півночі в районі Тублікарні обрізали близько 100 метрів контактних проводів тролейбусного маршруту №11. Звичайно, це не подія всеукраїнського чи міжнародного значення, і мало кого хвилює, чому саме №11 чи для чого, але якщо вчора ми боргували за електоенергію, воду, газ, а сьогодні обрізаємо проводи, то, можливо, все ж це означає трішки більше, ніж просто факт крадіжки чи дрібного хуліганства?!
Як бачимо, в Україні і опісля ЄВРО - подієво, спекотно, цікаво.