ГоловнаПублікаціїПитання експертуПроблеми з комуналкою? Запитуйте – ми пояснимо. Випуск 61

Проблеми з комуналкою? Запитуйте – ми пояснимо. Випуск 61

Не знаєте, як бути, до кого звернутися? - «У.К.» продовжує освітлювати ваш шлях житлово-комунальними просторами.
Випуск 61
Новини по темі

У сфері житлово-комунального господарства немає ні вихідного, ні прохідного – це надскладна система, яка дає можливість компаративіського повернення у вчора і впорядковує не лише наше сьогодення, але й прийдешнє, тому досить важливо не загубитися у таких, здавалося б на перший погляд, простих побутових речах. Не знаєте, як бути, до кого звернутися? - «У.К.» продовжує освітлювати ваш шлях житлово-комунальними просторами.

На запитання відповідає експерт «У.К.», юрист Андрій Осадчий.

Питання 1. Гість

Комунальне підприємство пред’явило до мене як до приватного підприємця позови про несплату за надання послуг з утримання будинків та прибирання прибудинкової території за 2009 – 2011 рр. Договір був мною підписаний, проте згідно з рішенням міськадміністрації комунальні служби не повинні були виставляти мені рахунки за прибирання прибудинкової території, так як приміщення, в яких здійснюється підприємницька діяльність, мають окремі входи. Лише один з чотирьох суддів відмовив комунальникам у позові. На даний момент чекаю рішення апеляційного суду. Які ще є способи захисту моїх прав та законних інтересів?

Відповідь експерта

Згідно з ст. 55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб. Кожен має право після використання всіх національних засобів правового захисту звертатися за захистом своїх прав і свобод до відповідних міжнародних судових установ чи до відповідних органів міжнародних організацій, членом або учасником яких є Україна.

Питання 2. Гість

Заселяючись у новозбудований будинок, запримітив у стояку в горловині стику вертикальних великих залізних каналізаційних труб скол і продольну тріщину біля 3-5см. Чи повинен я до початку проведення ремонтних робіт у квартирі звернутися до ЖЕКу з даного приводу, аби убезпечити себе від перекладення відповідальності за дефект?

Відповідь експерта

Відповідно до ст. 884 Цивільного кодексу України гарантійний строк новозбудованого будинку становить десять років від дня прийняття об'єкта замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором або законом. Підрядник відповідає за дефекти, виявлені у межах гарантійного строку, якщо він не доведе, що вони сталися внаслідок: природного зносу об'єкта або його частин; неправильної його експлуатації або неправильності інструкцій щодо його експлуатації, розроблених самим замовником або залученими ним іншими особами; неналежного ремонту об'єкта, який здійснено самим замовником або залученими ним третіми особами. Гарантійний строк продовжується на час, протягом якого об'єкт не міг експлуатуватися внаслідок недоліків, за які відповідає підрядник. Якщо Ви зараз самотужки ліквідуєте тріщину, Ви потім ніяк не доведете в суді провину забудовника чи ЖЕКу. 

Питання 3. Гість

У будинку є проблеми з гарячим водопостачанням – з гарячого крана біжить холодна або ледве тепла вода. ЖЕК повідомляє, що у будинку порушена циркуляція води. Також ЖЕК перекладає відповідальність на «Київенерго», оскільки в трубі, по якій з бойлерної до будинку надходить вода, утворився порив. Куди звертатися з даною проблемою і на які нормативні акти посилатися?

Відповідь експерта

Згідно ст. 18 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» Ви маєте право звернутися до суду з позовом про визнання бездіяльності комунальних підприємств та захист прав споживачів шляхом усунення перешкод в користуванні гарячою водою.

Питання 4. Гість

Хто відповідає за проведення робіт з технічного обслуговування, поточного та капітального ремонтів балконних плит будинку, якщо будинок не є «об'єктом пам'ятки архітектури»? За чий рахунок вони здійснюються?

Відповідь експерта

Відповідно до п. 7 Положення про порядок передачі квартир (будинків) у власність громадян, затвердженого наказом Державного комітету України по житлово-комунальному господарству від 15 вересня 1992 р. N 56, загальна площа квартири (будинку) визначається як сума площ жилих і підсобних приміщень квартири (будинку), веранд, вбудованих шаф, а також площ лоджій, балконів і терас, які враховуються з використанням таких коефіцієнтів: для лоджій - 0,5, для балконів і терас - 0,3. Таким чином, балкон є невід’ємною частиною квартири и разом з нею є приватною власністю мешканця, який приватизував житло. Згідно ст. 322 Цивільного кодексу України Власник зобов'язаний утримувати майно, що йому належить. згідно ст. 10 Закону України «Про приватизацію житлового фонду» власники квартир багатоквартирних будинків та житлових приміщень у гуртожитку є співвласниками допоміжних приміщень у будинку чи гуртожитку, технічного обладнання, елементів зовнішнього благоустрою і зобов'язані брати участь у загальних витратах, пов'язаних з утриманням будинку і прибудинкової території відповідно до своєї частки у майні будинку чи гуртожитках. Таким чином, саме мешканці приватизованих квартир повинні нести витрати на приведення в належний стан балконів.

Питання 5. Гість

КП «Водоканал» примушує укладати договори на водопостачання та водовідведення, згідно з якими обов'язки по проведенню повірки лічильника холодної води (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж лічильника) покладаються на споживача. Чи законні дії «Водоканалу»?

Відповідь експерта

Згідно з роз’ясненням Мінжитлокомунгоспу України «Щодо періодичної повірки приладів обліку води та тепла» (Інформаційний бюлетень, № 7-8 липень – серпень 2011 року) якщо органом місцевого самоврядування витрати на здійснення періодичної повірки та ремонту квартирних засобів обліку не внесено до тарифу на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, то оплата споживачем цих послуг має здійснюватись згідно з укладеним договором між споживачем та виконавцем послуг або із спеціалізованою організацією з періодичної повірки та ремонту квартирних лічильників.

Питання 6. Гість

Проживаємо у неприватизованому гуртожитку, деякі мешканці не проживають у ньому понад 5 років і не сплачують квартплати. Що робити з боржниками, через яких не можемо підключити опалення?

Відповідь експерта

Юридичний шлях один - звертатися до суду з позовом про стягнення заборгованості з мешканців гуртожитку або спробувати визнати їх такими, що втратили право користування житловим приміщенням за давністю непроживання згідно ст. 105 Житлового кодексу УРСР.

Від редакції:

Шановні користувачі порталу «У.К.»! Якщо на ваші запитання, які ви ставили нашим експертам раніше, не були надані відповіді, обов'язково нагадуйте нам про них.

Усі публікації циклу «Запитуйте – ми пояснимо» читайте тут.

 
Коментарі (2)
Владимир
16 Грудня 2012 p. 11:18
У меня несколько вопросов. Вопрос первый - Если я не подписывал договора с ЖСК почему ЖСК требует оплаты услуг? Вопрос второй - кем и за что подписываются акты выполненных работ ЖСК? Как обычно работы не выполняются а акты подписываются.Вопрос третий - как при нынешнем законодательстве можно отказаться от услуг? Все говорят что мы идём в Европу. Почему же у нас не ставят счётчики в каждую квартиру В счёт оплаты за услугу как в Европе?
Андрій Осадчий
16 Грудня 2012 p. 16:11
Владимир, насколько я понимаю ЖСК - это жилищно - строительный кооператив. Ксли Вы являетесь членом ЖСК, то Вы в силу норм Жилищного кодекса УССР (действующего и поныне), а также Закона Украины "О кооперации" Вы обязаны участвовать в затратах на содеражние дома и придомовой территории и вносить взносы даже без специального договора. Другое дело, что Вас может не устраивать качество услуг по уборке придомовой территории и так далее. Но Вы ведь как член ЖСК имеете право требовать от правления или председателя ЖСК либо уменьшения цены, либо замены подрядчика, либо перерасчета. А до Европы нам с Вами еще ехать и ехать....