ГоловнаПублікаціїПитання експертуПроблеми з комуналкою? Запитуйте – ми пояснимо. Випуск 64

Проблеми з комуналкою? Запитуйте – ми пояснимо. Випуск 64

Не знаєте, як бути, до кого звернутися? - «У.К.» продовжує освітлювати ваш шлях житлово-комунальними просторами.
запитання
Новини по темі

У сфері житлово-комунального господарства немає ні вихідного, ні прохідного – це надскладна система, яка дає можливість компаративіського повернення у вчора і впорядковує не лише наше сьогодення, але й прийдешнє, тому досить важливо не загубитися у таких, здавалося б на перший погляд, простих побутових речах. Не знаєте, як бути, до кого звернутися? - «У.К.» продовжує освітлювати ваш шлях житлово-комунальними просторами.

На запитання відповідає експерт «У.К.», юрист Андрій Осадчий.

Питання 1. Гість

Скажіть, будь ласка, чи правомірні дії водоканалу, який не пломбує лічильник води із-за боргу? Якщо так, що мені в такому разі робити?

Відповідь експерта

Згідно п. 5 ч. 3 ст. 20 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» споживач серед іншого зобов’язаний оплачувати    житлово-комунальні    послуги    у   строки,  встановлені договором або законом. Тому Ви, як споживач, який порушив свої зобов’язання, повинні  сплатити або реструктуризувати свій борг, іншого виходу просто не існує. Щодо дій водоканалу, який не пломбує Ваш лічильник води через заборгованість, то дійсно ані Законом України «Про житлово-комунальні послуги», ані постановою КМУ №630 від 21.07.2005 року «Про затвердження правил надання послуг з централізованого опалення, холодного та гарячого водопостачання і водовідведення», не передбачено застосування таких санкцій з боку виконавця послуг до споживача, який заборгував. Однак, згідно ст. 594 Цивільного кодексу України кредитор ( у цьому випадку – водоканал) має право притримання поставки товарів або надання послуг  боржникові, тобто Вам, через невиконання належним чином боржником своїх зобов’язань. Тому раджу Вам погасити заборгованість, а вже потім вимагати від водоканалу дій по опломбуванню лічильника води.
 
Питання 2. Гість

Ми завжди платимо за комунальні послуги, проте у нас постійно вимикають гарячу воду. Маємо намір писати скаргу на міську адміністрацію, можливо ви порадите щось інше?  

Відповідь експерта

У міську адміністрацію надіслати скаргу – це добре, але краще якщо Ви до цієї скарги додасте акт-претензію про неякісне надання послуг, складений відповідно до вимог ст. 18 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» і підписаний мешканцями будинку та представниками виконавця послуг, на підставі якого мешканцям будинку, які не мають лічильників води буде здійснено перерахування за неякісно надані послуги.

Питання 3. Гість

Якщо кімнати приватизовані, чи можна встановити в гуртожитку окремий лічильник на електроенергію?

Відповідь експерта

Правила користування електричною енергією не забороняють встановлювати індивідуальні лічильники електричної енергії у гуртожитках. Для цього потрібно звернутися з відповідною заявою до балансоутримувача гуртожитку, який повинен внести відповідні зміни до технічної документації, далі енергопостачальна організація на підставі проекту встановлює лічильник і монтує окремий ввод до Вашої кімнати.

Питання 4. Гість

Скажіть, будь ласка, якими документами регулюється прибирання снігу на території двору? Які організації мають цим займатися? Та якщо робота не виконується, яким має бути алгоритм дій мешканців, котрі ламають собі ноги від ожеледиці закиданого снігом двору?

Відповідь експерта

Прибирання снігу на території двору біля багатоповерхового будинку входить до комплексу послуг з утримання багатоповерхових будинків, споруд та прибудинкової території, типовий перелік яких затверджено постановою КМУ № 869 від 01.06.2011 року. Тож якщо виконавець таких послуг не виконує свої зобов’язання належним чином і Ваша територія біля будинку потерпає від снігу, то згідно ст. 18 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» Ви особисто і мешканці всього будинку маєте право скласти акт – претензію у присутності представника виконавця про неякісне надання послуг. Якщо ж реакції з боку виконавця не цей акт-претензію у вигляді перерахунку плати за надані послуги не буде, Ви матимете право оскаржити бездіяльність комунальників у суді.

Питання 5. Гість

Наш будинок залишився без теплопостачання через заборгованість за комунальні послуги. Справа у тому, що мова йде про колишній гуртожиток: будівля була віддана у власність громадській організації, проте квартири в ній досі не приватизовані. Люди бояться, що будинок у них заберуть, тому не сплачують за ЖКП. Що робити у такій ситуації?

Відповідь експерта

Для того, щоб вийти з цієї ситуації необхідно по-перше, здійснити погашення або реструктуризацію боргу мешканців цього будинку, по - друге, у судовому порядку вимагати підключення будинку до опалення і передачі його на баланс міської ради.

Питання 6. Гість
Як оплачувати комунальні послуги, зокрема за вивезення твердих побутових відходів: за пропискою чи за місцем проживання? Справа у тому, що при розлученні за рішенням суду дитина, проживає з батьком, але прописана в іншому місті за місцем проживання матері.

Відповідь експерта

Необхідно звернутися до суду з позовом при визначення місця проживання дитини, обґрунтовуючи свої вимоги на рішенні суду про розірвання шлюбу, яким встановлено, що дитина лишається з батьком. Відповідно до Цивільного кодексу місцем проживання дитини, яка не досягла віку 15 років, є місце проживання батьків або одного з них, або опікуна. Тому в судовому порядку необхідно зобов’язати батька здійснити реєстрацію дитини за своїм місцем проживання і питання нарахування за спожиті комунальні послуги зніметься само собою.

Питання 7. Гість

Написав заяву на субсидію для оплати комунальних послуг, зібрав довідки, крім двох (про склад сім'ї та вартості квартплати). Начальник ЖЕКу за видачу довідок вимагає сплатити борги по квартплаті і не погоджується на складання договору про реструктуризацію боргу. Чи правомірна його вимога? І які є важелі впливу на неправомірні вимоги таких начальників?

Відповідь експерта

Згідно п. 5 ч. 3 ст. 20 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» споживач серед іншого зобов’язаний оплачувати    житлово-комунальні    послуги    у   строки,  встановлені договором або законом. Тому Ви, як споживач, який порушив свої зобов’язання, повинні  сплатити свій борг, іншого виходу просто не існує. згідно ст. 594 Цивільного кодексу України кредитор має право притримання поставки товарів або надання послуг  боржникові, тобто Вам, через невиконання належним чином боржником своїх зобов’язань. Хоча 23 липня 2011 року КМУ  прийняте рішення, яким було надано право громадянам, які мають нереструктуризовану заборгованість з оплати житлово-комунальних послуг, що утворилася до 1 грудня 2006 року, отримувати субсидії.

Питання 8. Гість
Чи входять послуги з опалення квартири під час опалювального сезону до переліку мінімальних-обов'язкових, чи ця послуга повинна відпускатися тільки згідно договору (за домовленістю сторін), як зазначено в ст.15 ЗУ «Про житлово-комунальні послуги» від 24.06.2006 року? Чи можу я в одній з трьох кімнат квартири, відключити опалення і що для цього потрібно зробити?

Відповідь експерта

Порядком відключення окремих житлових будинків від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води при відмові споживачів від централізованого теплопостачання, затвердженим наказом МінЖКГ №4 від 22.11.2005 року, не передбачено відключення від централізованого опалення окремих кімнат в квартирах багатоповерхових житлових будинків. Згідно цього нормативного документу відключати дозволяється або цілим будинком або під’їздом, але аж ніяк не окремі квартири чи кімнати.

Питання 9. Гість

Тепломережа пропонує підписати договір і встановлює пеню в розмірі подвійної облікової ставки НБУ плюс інфляція та 3% річних. Якщо сума пені в договорі і в законодавстві розрізняються - що платити?

Відповідь експерта

Згідно ст. 26 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» договір  не  може містити умов, що вводять додаткові види оплати  послуг,  не  передбачені  типовими  договорами  на надання житлово-комунальних   послуг,  затвердженими  Кабінетом  Міністрів. Договір  на  надання  житлово-комунальних  послуг  набирає чинності з моменту його укладення. У разі якщо виконавець не є виробником,  відносини між ним та виробником  регулюються  окремим  договором,  який  укладається відповідно до вимог цієї статті.  Процедура погодження договору відбувається протягом одного місяця з дня внесення проекту договору однією із сторін. Тому раджу Вам у письмовому вигляді скласти протокол розбіжностей до проекту договору.

Від редакції:

Шановні користувачі порталу «У.К.»! Якщо на ваші запитання, які ви ставили нашим експертам раніше, не були надані відповіді, обов'язково нагадуйте нам про них.

Усі публікації циклу «Запитуйте – ми пояснимо» читайте тут.

 
Коментарі (0)