ГоловнаПублікаціїПитання експертуПроблеми з комуналкою? Запитуйте – ми пояснимо. Випуск 66

Проблеми з комуналкою? Запитуйте – ми пояснимо. Випуск 66

Вперше бачите комунальні платежі, не знаєте до кого звернутися у разі неякісного і несвоєчаного надання послуг та багато іншого... Шукайте відповіді у випусках «України Комунальної» - «Запитуйте – ми пояснимо».
запитання
Новини по темі

У сфері житлово-комунального господарства немає ні вихідного, ні прохідного – це надскладна система, яка дає можливість компаративіського повернення у вчора і впорядковує не лише наше сьогодення, але й прийдешнє, тому досить важливо не загубитися у таких, здавалося б на перший погляд, простих побутових речах. Не знаєте, як бути, до кого звернутися? - «У.К.» продовжує освітлювати ваш шлях житлово-комунальними просторами.

На запитання відповідає експерт «У.К.», юрист Андрій Осадчий.

Питання 1. Гість

У нашому місті встановлено двоставковий тариф. У квартирі встановлений тепловий лічильник, я оплачую 330,78 грн за спожиту Гкал по теплолічильнику та 2,16 грн з кв.м круглий рік. Вважаю це несправедливим. Адже у мене є лічильник: скільки показав Гкал - за це і повинен платити. Питання: чи можуть споживачі, у яких встановлені теплолічильники оплачувати спожиту енергію по одноставочного тарифу, тобто платити тільки за показання приладу?

Відповідь експерта

Рішення про встановлення тарифів на послуги з теплопостачання згідно Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» є нормативним актом органу місцевого самоврядування, який обов’язків для виконання всіма юридичними та фізичними особами, які зареєстровані в межах адміністративної території села, селища або міста. Відповідно до цього Ви маєте право звернутися до суду із позовом або про оскарження рішення про встановлення тарифів на послуги, або про зобов’язання виконавця послуг нараховувати Вам за одно ставковим тарифом, за умови що ви надасте в суд всі належні і допустимі докази неправомірного нарахування.

Питання 2. Гість

2007 році ми вселилися у будинок бабусі, який до цього 13 років знаходився у стані «капітального ремонту». У результаті цього капремонту нам зробили перепланування. Бабуся затіяла приватизацію: свідоцтво отримала, а переоформити квартиру в БТІ – не встигла, померла. Тепер ми зайнялися цим питанням, а в БТІ не оформляють - кажуть, або платіть за незаконне перепланування, або несіть докази, що це перепланування було зроблене не вами. Під нами на 1 поверсі точно така ж квартира - все один в один, навіть шпалери такі ж. Звертаємося до ЖЕКів, - результатів немає, ніяких проектів немає, ніяких довідок не дають... Підкажіть що можна зробити у такій ситуації?

Відповідь експерта

Зі змісту запитання вбачається, що оскільки Ваша бабуся не встигла зареєструвати право власності на квартиру у БТІ, то Вам доведеться звернутися до суду з позовом про визнання права власності на спадкове майно (квартиру) з усіма переплануваннями, які були здійсненні фактично самочинно, оскільки жодної погодженої проектної документації у Вас не має. Після отримання позитивного рішенням суду Ви зареєструєте право власності у нотаріуса, в тому числі і у приватного.

Питання 3. Гість

У будинку створено ОСББ. Проектом будівництва будинку передбачена власна дахова котельня. Загальними зборами членів ОСББ було прийняте рішення не давати згоди на встановлення індивідуального опалення у квартирах будинку. Чи необхідна згода ОСББ на встановлення індивідуального опалення у квартирі для мешканців, які  не є членами ОСББ?

Відповідь експерта

Якщо встановлення котельні на даху багатоповерхового будинку було передбачено проектом на будівництво цього будинку, який розроблено проектантом та погоджено у відповідних інстанціях, то забудовник не може без внесення відповідних змін до проектної документації не здійснювати монтаж цієї котельні. В цьому випадку, мені здається, ОСББ вийшло за межі своїх повноважень, приймаючи рішення стосовно відмови від котельної замість забудовника або балансоутримувача Вашого будинку.

 Питання 4. Гість

У мене 1-кімнатна квартира: коли морози, на кухні, у ванній і коридорі температура 13-15 градусів тепла, а в кімнаті - 21.  Підкажіть, будь ласка, які я маю викликати служби для того, щоб заміряти, і довести, що у мене опалюється у повному обсязі половина квартири. І чи має людина платити за таке опалення, якщо на кухні, санвузлі та коридорі неможливо перебувати в осінній і зимовий періоди?

Відповідь експерта

Згідно ст. 18 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» у  разі  порушення  виконавцем  умов договору споживач має право викликати його  представника  для  складення  та  підписання акта-претензії  споживача,  в  якому  зазначаються  строки,  види, показники порушень тощо.

Представник  виконавця   повинен   з'явитися   на   виклик споживача не пізніше строку, визначеного договором. Акт-претензія   складається  споживачем  та  представником виконавця і  скріплюється  їхніми  підписами.  У  разі  неприбуття представника  виконавця  в  погоджений  умовами договору строк або необґрунтованої  відмови   від   підписання   акта-претензії   він вважається дійсним, якщо його підписали не менш як два споживачі.  Акт-претензія споживача подається виконавцю, який протягом трьох робочих днів вирішує питання про  перерахунок  платежів  або видає   письмово   споживачу   обґрунтовану   письмову  відмову  в задоволенні його претензій.

Питання 5. Гість

У нас не було опалення два тижні через заміну труб центрального опалення, проте прийшла квитанція про оплату за тепло у повному обсязі. Ми пішли в ЖЕК за роз'ясненнями, чому не був зроблений перерахунок, вони направили нас в теплоенерго, а вони відповідно у ЖЕК. Скажіть, будь ласка, яка з організацій повинна робити перерахунок і чому він робиться вибірково?

Відповідь експерта

Згідно ч. 5 ст. 18 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» суперечки щодо задоволення претензій споживачів вирішуються  в суді.  Споживач  має  право  на  досудове  вирішення  суперечки шляхом задоволення заявленої претензії.

Питання 6. Гість

Чи має право ЖЕК не дати довідку про склад сім'ї злісному боржнику, якщо той не оплачує комунальні послуги 6 років і борг 9000 грн?

Відповідь експерта

Згідно п. 5 ч. 3 ст. 20 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» споживач серед іншого зобов’язаний оплачувати    житлово-комунальні    послуги    у   строки,  встановлені договором або законом. Тому Ви, як споживач, який порушив свої зобов’язання, повинні  сплатити або реструктуризувати свій борг, іншого виходу просто не існує. Згідно ст. 594 Цивільного кодексу України кредитор має право притримання поставки товарів або надання послуг  боржникові, тобто Вам, через невиконання належним чином боржником своїх зобов’язань.

Питання 7. Гість

Чи можу я відмовитися від послуг ЖКГ, якщо у мене автономне опалення? Якщо так, то від яких саме, у ЖЕКу заявляють, що не можу і зобов'язаний все оплачувати?

Відповідь експерта

Факт існування автономного опалення у Вашій квартирі жодним чином не впливає на надання Вам інших житлово-комунальних послуг, в тому числі і утримання прибудинкової території, тому Ви як споживач послуг згідно п. 5 ч. 3 ст. 20 Закону України «Про житлово-комунальні послуги»  серед іншого зобов’язані оплачувати житлово-комунальні послуги у строки,  встановлені договором або законом.

Питання 8. Гість

Якими діючими нормативними актами визначається методика, порядок визначення аварійних теплових мереж, та хто здійснює це визначення?

Відповідь експерта

Питання обстеження технічного стану теплових мереж регулюється Правилами обстежень, оцінки технічного стану, паспортизації та проведення плановопопереджувальних ремонтів теплових мереж і споруд до них, затверджених наказом Державного КОМІТЕТУ БУДІВНИЦТВА АРХІТЕКТУРИ ТА ЖИТЛОВОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ від 09.06.1998 р. №123. Детальніше за цим посиланням http://document.ua/pravila-obstezhen-ocinki-tehnichnogo-stanu-pasportizaciyi-ta-nor1942.html

Питання 9. Гість

Підкажіть, як правильно вчинити і куди можна звернутися, якщо у багатоквартирному будинку відсутня гаряча вода? У ЖЕКу нам говорять, що немає циркуляції.

Відповідь експерта

Згідно ст. 18 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» у  разі  порушення  виконавцем  умов договору споживач має право викликати його  представника  для  складення  та  підписання акта-претензії  споживача,  в  якому  зазначаються  строки,  види, показники порушень тощо.

Представник  виконавця   повинен   з'явитися   на   виклик споживача не пізніше строку, визначеного договором. Акт-претензія   складається  споживачем  та  представником виконавця і  скріплюється  їхніми  підписами.  У  разі  неприбуття представника  виконавця  в  погоджений  умовами договору строк або необґрунтованої  відмови   від   підписання   акта-претензії   він вважається дійсним, якщо його підписали не менш як два споживачі.  Акт-претензія споживача подається виконавцю, який протягом трьох робочих днів вирішує питання про  перерахунок  платежів  або видає   письмово   споживачу   обґрунтовану   письмову  відмову  в задоволенні його претензій. Суперечки щодо задоволення претензій споживачів вирішуються  в суді.  Споживач  має  право  на  досудове  вирішення  суперечки шляхом задоволення пред'явленої претензії.

Питання 10. Гість

Шукала норми комунальних послуг і знайшла тільки ті, що діють у Росії (норми тепла в житлі, норми вологості і т.п.) А яким українським документом все це офіційно встановлено?

Відповідь експерта

В українському законодавстві немає єдиного кодифікованого нормативного акту, який би встановлював нормативи, яким повинні відповідати житлово-комунальні послуги. Наприклад, є окремий ГОСТ 2874-82. Вода питна. Гігієнічні вимоги і контроль за якістю, є окремий ДСТУ ISO 6974-3:2007 Природний газ тощо. Для визначення відхилень від нормативів послуг діє постанова КМУ від 17.02.2010 року №151 «Про затвердження Порядку проведення перерахунків розміру плати за надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення в разі ненадання їх або надання не в повному обсязі, зниження якості».

Питання 11. Гість

Якщо квартиронаймач йде в армію, чи нараховується йому квартплата, якщо ні, то на підставі чого?

Відповідь експерта

Згідно ст. 71 Житлового кодексу УРСР (який чинний донині) жиле приміщення  зберігається за тимчасово відсутнім наймачем або членами його сім'ї понад шість місяців у випадку призову  на  строкову  військову службу або направлення на альтернативну (невійськову) службу,  протягом усього   періоду   проходження   зазначеної   військової   служби. Таким чином, договір найму житлового приміщення не розривається, він зберігає свою дію. Тому нарахування плати за утримання прибудинкової території за цей час є правомірними і лише в судовому порядку можливо вимагати перерахунку квартирної плати.

Від редакції:

Шановні користувачі порталу «У.К.»! Якщо на ваші запитання, які ви ставили нашим експертам раніше, не були надані відповіді, обов'язково нагадуйте нам про них, та нагадуючи, не забувайте перечитувати усі публікації з циклу «Запитуйте – ми пояснимо», адже відповідь на ваше питання могла вже бути раніше.

Усі публікації циклу «Запитуйте – ми пояснимо» читайте тут.

 
Коментарі (3)
Иван Смольный1
07 Січня 2013 p. 21:44
Жаль, но ответы юриста Осадчего, с каждым разом все более и более напоминают отписки. Причем часто и густо даже без понимания сути вопроса. Ув. коллега! Если уж взялись за гуж, то тяните. А нет, так лучше бросьте, ибо толку никакого, только вред. С Уважением!
Михаил1
08 Січня 2013 p. 10:36
Большинство вопросов так заданы, что вообще странно, что на них кто-то смог дать ответ. Так что - какой вопрос, такой и ответ.
Андрій Осадчий1
08 Січня 2013 p. 08:17
и Вас с Рождеством, Иван! ответы на вопросы соответствуют содержанию самих вопросов. если у Вас есть конкретные рекомендации - присоединяйтесь, советуйте! мир проблем ЖКХ бесконечен!