ГоловнаПублікаціїПитання експертуПроблеми з комуналкою? Запитуйте – ми пояснимо. Випуск 65

Проблеми з комуналкою? Запитуйте – ми пояснимо. Випуск 65

Кожен з нас щодня ризикує потрапити у проблемну житлово-комунальну ситуацію. Як не залишитися з носом? - роз'яснить "Україна Комунальна".
Випуск 65
Новини по темі

У сфері житлово-комунального господарства немає ні вихідного, ні прохідного – це надскладна система, яка дає можливість компаративіського повернення у вчора і впорядковує не лише наше сьогодення, але й прийдешнє, тому досить важливо не загубитися у таких, здавалося б на перший погляд, простих побутових речах. Не знаєте, як бути, до кого звернутися? - «У.К.» продовжує освітлювати ваш шлях житлово-комунальними просторами.

На запитання відповідає експерт «У.К.», юрист Андрій Осадчий.

Питання 1. Гість

Водоканал перебував у комунальній власності міської ради. Тарифи, які він застосовував при наданні послуг водозабезпечення та водовідведення приймалися рішенням міської ради у 2008 році. Наразі дане підприємство є комунальною власністю Новомосковської районної ради. Чимало населених пунктів забезпечуються водою цим комунальним підприємством за тарифами прийнятими міською радою. Як можуть бути використані дані тарифи, для інших населених пунктів, без урахування розташування населених пунктів? Зокрема у нас в селищі тарифи зросли у 4,5 рази, хоча очисні споруди знаходяться вна відстані двох кілометрів.

Відповідь експерта

Контроль за правильним застосуванням цін та тарифів на товари і послуги в Україні упроваджена від імені держави здійснювати Державна інспекція України з контролю за цінами. Якщо Ви вважаєте, що тарифи на водопостачання та водовідведення застосовуються Водоканалом неправомірно, то Ви маєте право звернутися з відповідною заявою до територіального управління державної інспекції України з контролю за цінами у області, яка в свою чергу має право призначити позапланову перевірку цього підприємства на предмет правильності застосування тарифів на послуги, які воно надає населенню.

Питання 2. Гість

Температура у квартирі нижче мінімальної норми, промерзли стіни та стеля. ЖЕК ніяк не реагує на мої заяви, що робити у такій ситуації?

Відповідь експерта

Згідно ст. 18 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» спори щодо задоволення претензій споживачів вирішуються в суді. Тож Вам потрібно збирати всі письмові докази бездіяльності ЖЕКу та звертатися з позовною заявою про відшкодування моральних та матеріальних збитків.

Питання 3. Гість

В одному з випусків «Проблеми з комуналкою? Запитуйте - ми пояснимо», Ви приводите відповідь, про відповідальність за затоплення квартири, з балкона вищерозташованої квартири. Хто, несе відповідальність, за затоплення через покрівлю плит балконів та лоджій, у квартирах, розташованих на найвищих поверхах будинку?

Відповідь експерта

Якщо відповідною комісією або експертом буде встановлений той факт, що залиття квартир сталося через неналежний стан даху, відсутності його покриття, то звичайно відповідальність повинен нести балансоутримувач цього багатоквартирного житлового будинку. Це може бути відповідний ЖЕК або відповідний орган місцевого самоврядування. В будь-якому випадку, остаточну крапку у питанні «хто повинен нести відповідальність» в таких справах маж ставити виключно суд.

Питання 4. Гість

При заборгованості за центральне опалення у розмірі 3500 грн на який термін мені повинні оформити договір про розстрочку заборгованості, при тому що я отримую мінімальну зарплату та проживаю з неповнолітньою дитиною?

Відповідь експерта

Законодавчо питання строків, на які мають укладатися договори про розстрочку заборгованості не регулюється, ці строки встановлюються виключно за домовленістю сторін. Якщо Ви зможете довести в суді, що Ви зможете погасити борг, але в термін більший ніж 9 місяців – то тоді Ви можете звернутися до суду з позовною заявою про зобов’язання підприємства теплових мереж укласти договір розстрочки заборгованості, але вже на Ваших умовах.

Питання 5. Гість

Чи може ЖЕК за борги по комунальним послугам переводити оплату за воду з квартирних лічильників (встановлених та опломбованих) на середню витрату по дому?

Відповідь експерта

Ані Законом України «Про житлово-комунальні послуги», ані постановою КМУ № 630 від 21.07.2005 року «Про затвердження правил надання послуг з централізованого опалення, холодного та гарячого водопостачання і водовідведення», не передбачено застосування таких санкцій за заборгованість за надані послуги як перевід з однієї системи оплати на іншу. Але ніхто не відміняв обов’язок споживача вчасно сплачувати за комунальні послуги.

Питання 6. Гість

За чий рахунок проводиться заміна радіаторів систем центрального опалення приватизованих квартир?

Відповідь експерта

Відповідно до ст. 322 Цивільного кодексу України тягар утримання майна несе його власник. Приватизувавши квартиру Ви стали її повноправним власником. Право власності разом із матеріальними благами по користуванню, володінню та розпорядженню майном складається також із обов’язку утримувати це майно в належному стані. Тому у власній квартирі ніхто крім Вас, власника, не зобов’язаний проводити ремонти чи заміну радіаторів.

Питання 7. Гість

Якими документами регулюється утримання ліфтів у багатоповерховому будинку? Опишіть послідовність дій, куди звертатися і що робити, аби старий ліфт замінили.

Відповідь експерта

Відповідальність за справний стан і безпечну експлуатацію ліфтів покладається на їх власників. Власник має право або самостійно контролювати стан ліфта або може залучити для цього спеціалізовану організацію, яка має відповідні дозвільні документи. Ви як споживач маєте право письмово повідомити виконавця послуг по несправність ліфта або його зношеність. Пунктом 5.5.5. Правил утримання житлових будинків і прибудинкових територій, затверджених наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 17.05.05 р. № 76, визначено, що утримання і ремонт ліфтів здійснює виконавець послуг або за договором — спеціалізована організація. Виконавець має право самостійно утримувати та ремонтувати ліфти за умови наявності відповідних дозволів, отриманих відповідно до постанови КМУ від 15.10.03 р. № 1631 “Про затвердження Порядку видачі дозволів Державним комітетом з нагляду за охороною праці та його територіальними органами”. Одним з елементів, що забезпечують безперебійну роботу ліфтів, є його систематичний технічний огляд.
Ліфт повинен щодня підлягати огляду електро-механіком-монтером, ліфтером або диспетчером.

У разі виявлення несправності запобіжних пристроїв, сигналізації, освітлення тощо, що загрожують безпечному використанню, ліфт має бути зупинений і може бути запущений тільки після усунення пошкоджень з дозволу спеціалізованої організації.

Правилами створення та безпечної експлуатації ліфтів, затвердженими наказом Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду від 01.09.08 р. № 190 визначено такі види технічного огляду ліфтів та їх утримання: первинний (повний) проводять після встановлення ліфта перед введенням його в експлуатацію; періодичний (черговий) технічний огляд ліфта (не рідше одного разу на 24 місяці); позачерговий.

Позачерговий технічний огляд ліфта проводять у випадку:

  • уведення його в експлуатацію після ремонту, реконструкції або модернізації;
  • перерви в експлуатації більш ніж на 12 місяців;
  • демонтажу та встановлення на новому місці;
  • закінчення граничного строку експлуатації (із застосуванням видів робіт, що не проводилися під час експертного обстеження);
  • експлуатаційної або деградаційної відмови, виявлення зносу (механічного або корозійного), залишкової деформації, тріщин, інших пошкоджень складників, деталей або їх елементів;
  • аварії або пошкодження, викликаного надзвичайною ситуацією природного або техногенного характеру.

В інших випадках позачерговий технічний огляд проводиться відповідно до вимог нормативно-правових актів з охорони праці або з ініціативи роботодавця. Наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства “Про затвердження Примірного переліку послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та послуг з ремонту приміщень, будинків, споруд” від 10.08.04 р. №150 визначено два основні види ремонту ліфтів: поточний і капітальний ремонт.

При поточному ремонті здійснюється перевірка роботи технічного стану ліфтів і систем диспетчеризації, забезпечення безпечної експлуатації ліфтів, перевірка, регулювання всіх вузлів системи безпеки, перевірка та регулювання вузлів, що не стосуються системи безпеки, а також виявлення та заміна вузлів деталей, що зносилися і не можуть забезпечувати надійну роботу ліфтів і СД (крім вузлів і деталей, заміна яких здійснюється під час ремонту). Також при поточному ремонті передбачається усунення дрібних пошкоджень, очищення устаткування ліфта та СД від пилу і бруду, змащувальні роботи, підтягування різьбових з'єднань, ревізія щитових і кабелів постійного введення тощо. Під час проведення поточного ремонту передбачено роботи з технічного обслуговування вузлів і деталей ліфта, а саме: лебідки, станції керування, обмежувача швидкості, натяжного пристрою, уловлювальної системи, проводиться ревізія ввідного пристрою, а також вузлів і деталей шахти ліфта, дверей шахти, противаг і кабіни ліфта.

Окремо перевіряються проходження всіх сигналів диспетчеризації на пульт, справність виклику та гучного зв'язку з кабін і машинних приміщень, справність апаратів дистанційного ввімкнення-вимкнення на всіх ліфтах, заміна сигнальних ламп, а також огляд кабелів диспетчеризації ліфтів, визначення ресурсу кабельних мереж і випробування працездатності СД при максимальних навантаженнях.

Під час капітального ремонту здійснюється повна або часткова заміна основних вузлів і деталей ліфтів і СД, строк експлуатації яких завершився, а також за бажанням власника, роботи, пов'язані із заміною морально застарілих та фізично зношених ліфтів і СД, відновлення периферійного устаткування та заміна диспетчерського пульта, роботи з модернізації ліфтів і СД, що виконуються з метою поліпшення естетичного стану і технічних характеристик, згідно з ДСТУ 36.1-002-97. Роботи, пов'язані з капітальним ремонтом, передбачені для ліфтів і СД, що тривалий час не експлуатувалися і не обслуговувалися (після монтажу — 6 місяців, після місячного ремонту —8 місяців).

При проведенні капітального ремонту здійснюється заміна та регулювання вузлів і деталей лебідки, станції управління, обмежувачів швидкості, натяжного пристрою, уловлювальної системи, вузлів і деталей шахти ліфта, противаги, кабіни, машинного приміщення, демонтаж і монтаж устаткування ліфтів, у зв'язку з роботами зі зменшення шуму в житлових приміщеннях, роботи, пов'язані з необхідністю заміни пошкодженого кабелю ліній зв'язку, електропроводки, а також проводяться роботи з відновлення працездатності ліфтів і СД після закінчення встановленого строку експлуатації або на вимогу власника.

Від редакції:

Шановні користувачі порталу «У.К.»! Якщо на ваші запитання, які ви ставили нашим експертам раніше, не були надані відповіді, обов'язково нагадуйте нам про них.

Усі публікації циклу «Запитуйте – ми пояснимо» читайте тут.

 
Коментарі (0)