ІНФОГРАФІКА:
Як військовим отримати пільги на комуналку?
Хто має звернутися за субсидією на наступний період?
Як працює державна програма єОселя
Опалювальний сезон у Євросоюзі
Як Україна пройшла найважчий в історії опалювальний сезон
Яка мінімальна температура у приміщеннях у країнах Європи
Роз'яснення, як оплачувати комуналку під час війни
Що робити, якщо вдома холодні батареї
Перелік пільг на ЖКП, що передбачені для учасників бойових дій
Які нормативи використовуються при розрахунку субсидії
Як розраховується житлова субсидія та кому призначається
Скільки років має служити будинок, ліфт чи літак
Проблеми з комуналкою? Запитуйте – ми пояснимо. Випуск 87

Як вирішувати комунальні проблеми?
Як вирішувати комунальні проблеми?
Як вирішувати комунальні проблеми?
У сфері житлово-комунального господарства немає ні вихідного, ні прохідного – це надскладна система, яка дає можливість компаративіського повернення у вчора і впорядковує не лише наше сьогодення, але й прийдешнє, тому досить важливо не загубитися у таких, здавалося б на перший погляд, простих побутових речах. Не знаєте, як бути, до кого звернутися? - «У.К.» продовжує освітлювати ваш шлях житлово-комунальними просторами.
На запитання відповідає експерт «У.К.», юрист Андрій Осадчий.
Питання 1:
Які правила регулюють і ЯК отримати компенсацію за НЕ зроблений плановий ремонт після приватизації? Одноквартирні будинки, а також квартири в будинках, включених до планів ремонту, можуть бути приватизовані до його проведення за згодою наймачів з наданням їм відповідної компенсації у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Як реалізувати це право? 2. Крім цього при першому ремонті будинку, після приватизації, чи повинен брати пайову участь і колишній власник тобто - Держава? Теж хотілося б, щоб прокоментували це положення.
Відповідь експерта:
Питання компенсації за не проведений ремонт регулюються Порядком надання наймачам одноквартирних будинків і квартир будинків, включених до планів ремонту, компенсації за не проведений ремонт (постанова КМУ №872 від 08.10.1992 року). Згідно цього Порядку компенсація за не проведений ремонт надається власниками державного житлового фонду за рахунок коштів, передбачених на його проведення, наймачам одноквартирних будинків і квартир багатоквартирних будинків, якщо вони виявили бажання виконати ремонт власними силами або за власні кошти за наступною компенсацією. Право на одержання компенсації за непроведений ремонт мають тільки наймачі, які виявили бажання приватизувати займане житло та мешкають у будинках, включених в установленому порядку до планів ремонту. Розмір компенсації визначається затвердженим кошторисом на ремонт будинку в цінах, що діють на період виконання ремонту. Компенсація сплачується наймачам квартир (будинків) після проведення ремонту та оформлення з участю представника власника будинку відповідного акта, що засвідчує виконання всіх робіт в обсягах, визначених проектно-кошторисною документацією.
Отже, для того, щоб Ви отримали компенсацію за не проведений ремонт, в тому числі і в судовому порядку, необхідно:
1) щоб не минуло три роки (строк позовної давності) з моменту приватизації Вашого житла,
2) щоб Ви письмово виявили бажання здійснити ремонт і отримати компенсацію,
3) щоб Ви винайняли будівельну організацію та склали кошторис витрат,
4) щоб Ваш будинок був включений до плану ремонту,
5) щоб в місцевому бюджеті була передбачена стаття витрат на компенсацію за не проведений ремонт,
6) щоб акт виконаних робіт був належним чином оформлений.
Питання 2:
Хто контролює якість надання послуг з опалення, чому показники лічильника (будинкового) в березні більші, ніж у лютому?
Відповідь експерта:
У березні 2013 року будинком спожито більше гігакалорій, ніж у лютому, так як в березні 31 день і він був прохолоднішим. Якість наданих послуг контролюється споживачем, територіальними органами антимонопольного комітету України та інспекції в справах захисту прав споживачів.
Питання 3:
Роз'ясніть, будь ласка, на підставі яких документів і чим передбачений розділ балансової належності між ЖЕКом і міськгазом за жит. фонд, який стоїть на балансі ЖЕКу (власник селищна рада). Чи повинен ЖЕК укладати договір на планове технічне обслуговування внутрішньобудинкових мереж газопостачання, якщо власником є селищна рада, ЖЕК - балансоутримувач?
Відповідь експерта:
Згідно Правил користування природним газом для юридичних осіб (постанова НКРЕ №1181 від 13.09.2012 року) межа балансової належності газопроводів - точка розмежування газових мереж між суміжними власниками об'єктів системи газопостачання (газоспоживання) за ознаками права власності, або користування, або повного господарського відання. Для укладення договору на постачання природного газу за регульованим тарифом споживач має надати постачальнику природного газу за регульованим тарифом такі документи: копію документа, яким визначено право власності чи користування на об'єкт (приміщення), або копію документа, що підтверджує право власності чи користування на земельну ділянку (у разі відсутності на відповідній земельній ділянці об'єкта);. Якщо ЖЕК є балансоутримувачем житлового фонду, його обов’язком є утримання внутрішніх інженерних мереж також, тому укладання договору з Міськгазом є обов’язковим.
Питання 4:
Прошу дати інформацію щодо мотивованої відмови від низки послуг з технічного обслуговування житлового будинку, підтримання в нормі його експлуатаційної характеристик. З січня місяця в 2,2 рази піднято тариф на перераховані вище послуги плюс збільшено тариф з вивезення твердих побутових відходів без надання договору.
Відповідь експерта:
Згідно ст. 18 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» у разі порушення виконавцем умов договору споживач має право викликати його представника для складення та підписання акта-претензії споживача, в якому зазначаються строки, види, показники порушень тощо. Представник виконавця повинен з'явитися на виклик споживача не пізніше строку, визначеного договором. Акт-претензія складається споживачем та представником виконавця і скріплюється їхніми підписами. У разі неприбуття представника виконавця в погоджений умовами договору строк або необґрунтованої відмови від підписання акта-претензії він вважається дійсним, якщо його підписали не менш як два споживачі. Акт-претензія споживача подається виконавцю, який протягом трьох робочих днів вирішує питання про перерахунок платежів або видає письмово споживачу обґрунтовану письмову відмову в задоволенні його претензій. Спори щодо задоволення претензій споживачів вирішуються в суді. Споживач має право на досудове вирішення спору шляхом задоволення пред'явленої претензії.
Питання 5:
Скажіть будь-ласка, чи може комунальне підприємство викупити борги іншого комунального підприємства?
Відповідь експерта:
Одним з принципів цивільного законодавства в Україні згідно ст. 3 Цивільного кодексу України є свобода укладання договору. Комунальні підприємства як юридичні особи публічного права наділені своїми засновниками всією повнотою цивільної правоздатності та дієздатності без будь-яких обмежень. Тому укладання між двома комунальними підприємствами договору про перевід боргу або про відступлення права вимоги при дотриманні інших норм законодавства, зокрема Податкового кодексу України, є правомірним та законним.
Питання 6:
При перевірці температури гарячої води, комісія зливає воду дві хвилини, а потім тільки заміряє температуру, чи правомірне таке замірювання? За дві хвинини при повній потужності відкритого крану води вибігає 25 літрів. Хто за цю воду повинен платити?
Відповідь експерта:
Конкретної методики щодо процедури проведення перевірки температури гарячої води представником виконавця послуг з гарячого водопостачання чинне законодавство не містить. Документом, який регламентує вимоги до якісних показників послуг, які надаються є "Вимоги щодо кількісних і якісних показників послуг та зменшення плати у разі їх відхилення". За цими вимогами, температура гарячої води у точці розбору повинна мати температуру не менш як + 50 градусів та не більш як 75 градусів. Обов’язку не платити за спущену воду представником теплоенерго чинне законодавство не містить.
Питання 7:
У вересні 2012 року встановив у своїй квартирі автономне опалення, але не зміг повідомити своєчасно теплопостачальну організацію. Звернувся до «Тепломереж» тільки в квітні 2013 року з проханням зняти нарахування за опалювальний сезон 2012-2013рр, але мені відмовили. Чи правомірні дії теплопостачальної організації?
Відповідь експерта:
Згідно п. 2.7. Порядку відключення окремих житлових будинків від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води при відмові споживачів від централізованого теплопостачання (наказ МінЖКГ від 22.11.05 №4) тільки затверджений Комісією акт про відключення мереж від ЦО і письмова заява споживача є підставою для перегляду умов договору про теплопостачання, тому дії теплопостачальної організації, якщо Ви правильно виклали обставини справи, є правомірними.
Питання 8:
Як і хто розраховує галузеві норми на вивіз сміття з перукарні?
Відповідь експерта:
Згідно п. 1.5. Правил визначення норм надання послуг з вивезення побутових відходів (наказ Міністерства з питань житлово-комунального господарства України 30.07.2010 №259) норми можуть розроблятися органами місцевого самоврядування, суб'єктами господарювання, що надають послуги з вивезення побутових відходів, іншими зацікавленими організаціями.
Від редакції:
Шановні користувачі порталу «У.К.»! Якщо на ваші запитання, які ви ставили нашим експертам раніше, не були надані відповіді, обов'язково нагадуйте нам про них, та нагадуючи, не забувайте перечитувати усі публікації з циклу «Запитуйте – ми пояснимо», адже відповідь на ваше питання могла вже бути раніше.
Усі публікації циклу «Запитуйте – ми пояснимо» читайте тут.