ГоловнаПублікаціїАналітика Несподівані повороти ЖКГ

Несподівані повороти ЖКГ

Наслідки несподіваного погіршення погодних умов, нові повороти газового питання та перші у поточному році результати іпотечного кредитування, - «Україна Комунальна» пропонує огляд найактуальніших подій минулого тижня.

Минулий тиждень показав, що зима не аж ніяк збирається відступати та з новою силою починає диктувати свої правила гри. Найбільший удар негоди на себе прийняв західний регіон країни. Через інтенсивні снігопади на території Львівської, Івано-Франківської, Закарпатської, Волинської, Рівненської та Тернопільської областей значно ускладнився рух транспорту.

А на багатьох ділянка доріг рух транспорту було взагалі перекрито. Спецслужбам довелося добряче попітніти, аби стабілізувати цю ситуацію. Станом на 16 березня до розчистки доріг від облавтодорів залучено понад 1 тис. чоловік та 600 одиниць снігоприбиральної техніки. Серед наведеного переліку областей найкритичніша ситуація на дорогах склалася у Львівській, Волинській та Рівненській областях. Безпосередньо у самих містах негода дестабілізувала роботу громадського траспорту.

Втім, це далеко не усі проблеми, викликані погіршенням погодних умов. На тижні стало відомо, що через негоду «Укравтодор» призупинив ремонт доріг. Раніше планувалося завершити дані роботи до травня. Втім, зміни у графіках мабуть не найбільші проблеми з якими доведеться стикнутьсь як дорожнім бригадам так і самим автомобілістам. З урахуванням того, що ремонт був лише ямковим, цілком ймовірно, що проблема доріг постане з новою силою. Для повної модернізації вітчизняних доріг, як виявилося, необхідно мінімум 500 млрд грн. Такі захмарні, для нинішнього бюджету країни, цифри озвучив в ході минулого засідання Кабінету Міністрів Прем'єр-міністр Микола Азаров. Одним із варіантів покращення стану дорожньої галузі голова уряду бачить залученні ресурсів державно-приватного партнерства, або концесії

Читайте також: Українські дороги потребують персоніфікованої відповідальності

Минулий тиждень вніс свої корективи і у газове питання. Після того, як візит Президента Віктора Януковича до Москви не приніс конкретних результатів, голова держави зробив заяву, що така ситуація може вплинути на подальші об’єми закупівлі російського газу. «Зрозуміло, якщо буде така ціна, ми будемо скорочувати обсяги постачань російського газу в Україну і будемо шукати альтернативні джерела», - наголосив Президент.

Більше того, голова держави знову повернувся до ідеї створення тристороннього газового консорціуму, заявивши, що модернізація вітчизняної ГТС неможлива без участі Європи. Президент також запевнив, що така позиція України ніяким чином не вплине на подальші переговори з РФ щодо ціни на газ. Однак, нагадаємо, що російська сторона налаштована на створення виключно двостороннього консорціуму. Одночасно «Газпром» висунув вимогу про внесення змін в українське законодавство, які б гарантували йому оренду газотранспортної системи при будь-якій владі.

Тому, як бачимо, робити якісь прогнози з приводу швидкого підписання нової газової угоди поки що не варто. Однак, сам Президент наполягає на тому, що вже найближчим часом Україна все ж таки зможе домовитися з Росією про справедливу ціну на газ. Зокрема, Віктор Янукович зазначив, що, можливо, це питання буде вирішено під час майбутньої зустрічі за участю Президентів України, РФ, Казахстану та Білорусі орієнтовно у квітні.

Читайте також: Газові розмови ні про що

Більш конкретні перспективи намітились у Міністерства регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ. Цьогоріч Мінрегіон прогнозує укладення близько 7 тис. кредитних договорів в рамках Програми здешевлення вартості іпотечних кредитів. Примітно, що вже є перші результати реалізації даної Програми. Нещодавно здешевлені кредити на 15 років під 16% річних (з яких 3% сплачують громадяни, а сплату 13 % бере на себе держава) вдалось отримали першим чотирьом громадянам.

Загалом з часу запровадження Програми понад 28 тис. українців виявили зацікавленість механізмом здешевлення вартості іпотечних кредитів. Зокрема, з початку поточного року до Фонду сприяння молодіжному житловому будівництву за консультацією стосовно участі у Програмі звернулося вже понад 2 тис. громадян.

У певній мірі конкретних результатів вдалося досягнути і «Україні Комунальній». На тижні наша редакція провела першу у поточному році ділову зустріч з представниками галузі, присвячену проблемам та перспективам енергозбереження. За круглим столом на тему: «Енергоефективність в ЖКГ: проблеми і перспективи», який проходив 14 березня у Донецьку, зібралися керівники об'єднань співвласників багатоквартирних будинків, представники компаній - найбільших виробників і постачальників енергозберігаючого обладнання та експерти галузі. Під час заходу обговорювались ключові для сфери ЖКГ проблеми та нові шляхи їх вирішення. Для прикладу, директор Департаменту житлової політики Мінрегіону Віталій Шаповаленко розповів про плани Міністерства по збільшенню обсягів державного фінансування для галузі.

Читайте також: Економія у ЖКГ: від слів - до практики

Дієвим минулий тиждень виявився і для Міністерства інфраструктури, яке офіційно заявило про повернення іменного продажу залізничних квитків. Прийняття даного рішення у Міністерстві аргументують частими спекуляціями із залізничними квитками, та додають, що таке нововведення лише покращить вже існуючу систему електронного продажу квитків. При цьому, за словами очільника відомства Володимира Козака, вирішено ввести пред'явлення пасажиром документів, що засвідчують особу не при покупці квитка, а при посадці на поїзд.

Як бачимо, тиждень що минув окреслив у галузі ЖКГ ряд важливих перспектив, хоча одночасно залишив по собі чимало невирішених питань. Поки що невідомо: наскільки ефективними виявляться спільні нововведення Мінінфраструктури та «Укрзалізниці»? З якими новими труднощами доведеться стикнутись «Укравтодору» після того як в Україну знову повернеться потепління? Чи вдасться повність реалізувати Програму здешевлення вартості іпотечних редитів? Та на сам кінець, яких результатів, у вирішенні газового питання, слід очікувати, після доволі неоднозначних заяв Президента?  

 
Коментарі (0)