ГоловнаПублікаціїПитання експертуПроблеми з комуналкою? Запитуйте – ми пояснимо. Випуск 52

Проблеми з комуналкою? Запитуйте – ми пояснимо. Випуск 52

Не знаєте, як бути, до кого звернутися? - «У.К.» продовжує освітлювати ваш шлях житлово-комунальними просторами.
запитання
Новини по темі

У сфері житлово-комунального господарства немає ні вихідного, ні прохідного – це надскладна система, яка дає можливість компаративіського повернення у вчора і впорядковує не лише наше сьогодення, але й прийдешнє, тому досить важливо не загубитися у таких, здавалося б на перший погляд, простих побутових речах. Не знаєте, як бути, до кого звернутися? - «У.К.» продовжує освітлювати ваш шлях житлово-комунальними просторами. 

На запитання відповідає експерт «У.К.», юрист Андрій Осадчий.

Запитання 1. Гість

Підкажіть, будь ласка, що потрібно зробити (враховуючи існування державних програм з енергозбереження та обліку тепла), щоб у нашому багатоквартирному будинку встановили тепловий лічильник за бюджетні кошти?

Відповідь експерта

Порядок встановлення квартирних засобів обліку споживання холодної та гарячої води, теплової енергії визначається  місцевими органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.

Для встановлення квартирних лічильників споживач звертається із заявою до власника житлового фонду (ЖЕК, житловий кооператив, об’єднання співвласників багатоквартирних будинків тощо), на утримання яких знаходяться житлові будинки.

Роботи із встановлення квартирних лічильників можуть здійснюватися житлово-комунальними організаціями, виконавцем, виробником чи постачальником послуг, а також спеціалізованими будівельно-монтажними організаціями.

Лічильники приймаються в експлуатацію робочою комісією, до складу якої входять представники власника житлового фонду або уповноваженої організації, виконавця послуг, а також монтажної організації. Прийняття в експлуатацію та опломбування зазначених приладів оформляється відповідним актом.

Читайте також: Уряд поставить на облік кожного

На підставі цього акту, згідно з Правилами надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 №630, укладається договір про надання цих послуг, або вносяться відповідні доповнення та зміни до укладених раніше договорів. Оплата послуг здійснюється згідно вищезазначених Правил за фактично надані  послуги за показниками встановлених приладів обліку з моменту прийняття їх в експлуатацію.

Слід зазначити, що оснащення наявного житлового фонду засобами обліку та регулювання споживання води і теплової енергії здійснювалося відповідно до Програми, затвердженої постановою Кабінет Міністрів України від 27.11.1995 №947 (із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2002 № 1957). На першому етапі її реалізації обов’язковим і першочерговим було встановлення будинкових засобів обліку, а поквартирний облік мав здійснюватися на другому етапі (за умови наявності коштів оснащення лічильниками мало здійснюватися водночас з оснащенням ними будинків). Але через незабезпеченість фінансовими ресурсами не вдалося виконати завдання Програми щодо будинкового обліку у встановлені терміни.

Читайте також: Третину українського тепла поставили на лічильник

Враховуючи те, що термін дії Програми закінчився у 2007 році, Кабінетом Міністрів України було затверджено розпорядження від 11.06.2008 № 838-р «Про оснащення житлового фонду засобами обліку та регулювання споживання води і теплової енергії», в якому передбачалось до кінця 2008 року обов’язково встановити побудинкові засоби обліку споживання води підприємствами, що провадять діяльність з централізованого водопостачання і водовідведення, і засобів обліку та регулювання споживання теплової енергії підприємствами, що провадять діяльність з теплопостачання.

Національним планом дій на 2012 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010-2014 роки «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава», затвердженим Указом Президента України від 12 березня 2012 року №187/2012, передбачено обладнання приладами обліку споживання води та тепла не менш як 40% загальної кількості житлових будинків та видання актів щодо обов'язкового запровадження комерційного обліку теплопостачання та централізованого водопостачання.

Запитання 2. Гість

Допоможіть, будь ласка, розібратися в такому питанні: хто несе відповідальність за затоплення квартири у випадку несправності вхідного вентиля, котрий знаходиться в санвузлі власника квартири на відвітленні від стояка холодної води багатоквартирного 14-поверхового будинку? Заподіяно шкоду як власнику квартири, де сталася протікання, так і власнику перукарні, розташованої поверхом нижче.

Відповідь експерта

Відповідно до п. 22 Типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 630 від 21.07.2005 року, точкою  розподілу,  в  яких здійснюється передача послуги з   постачання холодної   та   гарячої   води  від виконавця споживачеві, є  точка після  першої водозапірної  арматури  на  відгалуженні  від  стояка  у  квартирі споживача послуг у багатоквартирному будинку; а водовідведення - зливний отвір санітарно-технічних приладів. Судячи з Вашого питання винуватцем є власник квартири, де зірвало вентиль. Але остаточну крапку в цій справі та відповідь на питання «хто винен» поставить тільки суд.

Запитання 3. Гість

Помінявся власник водоканалу. Необхідно укласти договір. Однак для цього, за вимогою нового власника потрібно перенести прилад обліку в місце врізки у магістральний трубопровід. Тобто в цьому випадку мені необхідно отримати ТУ, виконати проект, спорудити новий колодязь. Чи правочинні вимоги водоканалу, якщо комунікації були підведені задовго до прийняття українських законів? Мова йде про приватний будинок.

Відповідь експерта

Законодавство про житлово-комунальні послуги з радянських часів істотно змінилося і Ви повинні це усвідомити та виконувати вимоги законів України. Згідно п. 22 Типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 630 від 21.07.2005 року, точкою  розподілу,  в  яких здійснюється передача послуги з   постачання холодної   та   гарячої   води  від виконавця споживачеві  у  будинку  садибного типу є місце підключення відповідної інженерної мережі будинку до мережі виконавця. Тобто вимоги водоканалу щодо перенесення лічильника є правомірними.

Запитання 4. Гість

Я, звернувся в ЖЕК, щоб мені підготували та надіслали на мою адресу договір про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкової території. Після ознайомлення з надісланим мені договором, я написав та надіслав заяву, в якій зауважив невідповідність цього договору до змісту типового договору затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.05.2009р. №529, а також зазначив щодо порушення обо'виязкових умов договору між виконавцем та споживачем. В отриманій мною відповіді з ЖЕКу було відмовлено щодо внесення змін до договору, оскільки, як зауважив ЖЕК, споживач зобовязаний укласти договір підготовлений виконавцем. Я вдруге звернувся в Жек з заявою про зміни до договору до якої долучив підписаний договір з протоколом розбіжностей. Після чого я в котре отримав необгунтовану відмову про внесення змін до договору. Прошу Вашої поради щодо подальших моїх дій стосовно захисту моїх прав та інтересів.   

Відповідь експерта

Згідно ст. 26 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» процедура погодження договору відбувається протягом одного місяця з дня внесення проекту договору однією із сторін. Ви маєте право звернутися до суду з позовною заявою про спонукання укладання договору між Вами та ЖЕКом на умовах Вашого протоколу розбіжностей. Але пам’ятайте, що згідно ст. 10 ЦПК України кожний повинен довести свої позовні вимоги належними і допустимими доказами, простими міркуваннями позов не доведеш.

Запитання 5. Гість

Нам приходять дуже великі рахунки за електроенергію. І такими вони стали після заміни всіма мешканцями будинку лічильників. Скажіть, будь ласка, чи маємо ми право змінити лічильник на новий і такий, якому ми можемо довіряти (без дистанційного зняття показників)? І яким чином можна це зробити? Ми вже звертались з цим питанням, але нам повідомили, що можуть замінити лічильник тільки на таку ж модель.

Відповідь експерта

На відміну від індукційних лічильників, які не враховували електроенергію, що споживалася приладами низької потужності (радіо, прилади для зарядки мобільних телефонів тощо), нові електронні лічильники враховують абсолютно всю спожиту електричну енергію. Тому після встановлення нових лічильників споживачі помічають збільшення показань лічильника на 10-15 %, це нормальне явище. Правилами користування електричною енергією не передбачена можливість за бажанням споживача встановлювати лічильники типів, які подобаються саме споживачу, адже лічильники електроенергії є власністю енергопостачальної організації.

Від редакції:

Шановні користувачі порталу «У.К.»! Якщо на ваші запитання, які ви ставили нашим експертам раніше, не були надані відповіді, обов'язково нагадуйте нам про них.
 
Усі публікації циклу «Запитуйте – ми пояснимо» читайте тут.

 
Коментарі (0)