ГоловнаПублікаціїПитання експертуПроблеми з комуналкою? Запитуйте – ми пояснимо. Випуск 72

Проблеми з комуналкою? Запитуйте – ми пояснимо. Випуск 72

Кожен з нас щодня ризикує потрапити у проблемну житлово-комунальну ситуацію. Як не залишитися з носом? - роз'яснить «Україна Комунальна».
питання і відповіді випуск 72
Новини по темі

У сфері житлово-комунального господарства немає ні вихідного, ні прохідного – це надскладна система, яка дає можливість компаративіського повернення у вчора і впорядковує не лише наше сьогодення, але й прийдешнє, тому досить важливо не загубитися у таких, здавалося б на перший погляд, простих побутових речах. Не знаєте, як бути, до кого звернутися? - «У.К.» продовжує освітлювати ваш шлях житлово-комунальними просторами.

На запитання відповідає експерт «У.К.», юрист Андрій Осадчий.

Питання 1:

Чи можна по закінченню опалювального сезону відключитися від системи центрального опалення, і перейти на індивідуальне опалення?

Відповідь експерта:

Згідно п. 2.1. Порядку відключення окремих житлових будинків від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води при відмові споживачів від централізованого теплопостачання, затвердженого наказом МінЖКГ України № 4 від 22.11.2005 року, передбачено право звертатися з письмовою заявою про відключення від мереж ЦО і ГП до комісії  для розгляду питань щодо відключення споживачів від мереж ЦО і ГВП при виконавчому комітеті органу місцевого самоврядування лише власників або власника житлового будинку, а не окремої квартири. Згідно п. 2.2.3 цього ж Порядку якщо  заявником  є  власник, наймач (орендар) окремого приміщення,   Комісія  має  право  не  розглядати  його  заяву  до прийняття  рішення  про  відключення  від  мереж  централізованого теплопостачання всього будинку.

Питання 2:

Чи повинні сплачувати мешканці будинку освітлення прибудинкової території від стовпів освітлення?

Відповідь експерта:

Порядок формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затверджений постановою КМУ № 869 від 01.06.2011 року, містить собі можливість надання такої послуги в складі тарифу як освітлення прибудинкової території та місць загального користування.

Питання 3:

Якою є норма праці для двірника? Іншими словами, яку площу або яку кількість людей він повинен обробляти?

Відповідь експерта:

Норма чисельності двірників та площа дільниці, що прибирається за зміну розраховуються відповідно до Міжгалузевих норм чисельності робітників, що обслуговують громадські будівлі (карта 5 «Нормативи чисельності двірників»), затверджених наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 11.05.2004 р. № 105. Так, наприклад, штатна одиниця двірника встановлюється на дільницю площею, що прибирається за зміну, з розрахунку: до 2000 квадратних метрів – 0,5 штатної одиниці для території   з удосконаленим покриттям або 0,2 штатної одиниці для газонів (літнє прибирання); до 4000 квадратних метрів – одна штатна одиниця для території з удосконаленим покриттям або 0,5 штатної одиниці для газонів (літнє прибирання).

Питання 4:

Чи розроблена методика розрахунків за теплову енергію, коли збільшена потужність опалювальних приладів (радіаторів) в квартирах будинків із загальним урахуванням витрачання тепла по будинку? До пункту13 Правил Постанови КМУ 630.

Відповідь експерта:

Станом на 13.01.2013 року за даними сайту www.rada.gov.ua такої методики, яка б набрала чинності, не розроблено.

Питання 5:

Чи повинен ЖЕК оплачувати витрати мешканців, які були затрачені при ремонті внутріквартирної мережі водопостачання?

Відповідь експерта:

Відповідно до ст. 322 Цивільного кодексу України тягар утримання майна несе його власник. Приватизувавши квартиру Ви стали її повноправним власником. Право власності разом із матеріальними благами по користуванню, володінню та розпорядженню майном складається також із обов’язку утримувати це майно в належному стані.  Тому у власній квартирі ніхто крім Вас, власника, не зобов’язаний проводити ремонти чи заміну мережі водопостачання.

Питання 6:

Чи можна вважати розворот електролічильника зміною проекту, якщо він залишається на запроектованому місці, при цому електричні кабелі залишаться без змін, а лицьова панель лічильника дивиться не в квартиру, а в загальний з сусідами корридор, який є недоступним для сторонніх? Якщо ж це зміна проекту, то яким чином правильно оформити дозвіл?

Відповідь експерта:

Ваші дії однозначно трактуються як перенесення лічильника, тобто Ви самовільно всупереч проекту та технічним умовам змінили його положення.  Для того, щоб перенести прилад обліку електроенергії в інше місце в межах квартири, Вам необхідно отримати погодження сервісної дільниці за місцем проживання. Працівник Компанії під час обстеження погодить нове місце встановлення електролічильника та видасть Вам вимоги щодо його встановлення. Також Ви можете перенести лічильник з квартири на сходову клітку, якщо це передбачено проектно-технічною документацією будинку (її можна отримати у балансоутримувача). Якщо на сходовій клітці є щитова, то це можливо. Тоді Вам потрібно спочатку звернутися до сервісної дільниці з письмовою заявою про розпломбування лічильника. Працівники Компанії у визначений час його розпломбують і встановлять на сходовій клітці, після чого його знову потрібно опломбувати. Для перенесення лічильника із сходової клітки до квартири має бути зазначено нове місце розташування приладу обліку у проектно-технічній документації житлового будинку. Якщо ж згідно з документацією таке місце не зазначено в квартирі, споживач має за власний рахунок розробити проект. Надалі споживач звертається до сервісної дільниці щодо розпломбування лічильника, а організація, яка має ліцензію (право) на виконання робіт з монтажу, згідно з проектною документацією встановлює лічильник на нове місце, після чого прилад обліку знову потрібно опломбувати. Усі роботи з перенесення електролічильника на інше місце здійснюються споживачем за власний рахунок. Після перенесення лічильника необхідно переукласти договір на користування електричною енергією з СВП «Енергозбут КИЇВЕНЕРГО».

Від редакції:

Шановні користувачі порталу «У.К.»! Якщо на ваші запитання, які ви ставили нашим експертам раніше, не були надані відповіді, обов'язково нагадуйте нам про них, та нагадуючи, не забувайте перечитувати усі публікації з циклу «Запитуйте – ми пояснимо», адже відповідь на ваше питання могла вже бути раніше.

Усі публікації циклу «Запитуйте – ми пояснимо» читайте тут.

 
Коментарі (0)