ГоловнаПублікаціїАналітика Підсумки тижня: «електричний стілець» та «щаслива дорога» по-українськи

Підсумки тижня: «електричний стілець» та «щаслива дорога» по-українськи

Окрім активного згрібання сміття з узбіч та втромбовування чергових бюджетних мільйонів в асфальт, Україна цілий тиждень переймалася майбутнім електроенергетики і розбиралася із залізницею

На минулому тижні в інформаційний та житлово-комунальний простір України дійсно прийшла весна: вся країна ремонтувала дороги та ліквідовувала стихійні сміттєзвалища. Причому робилося це настільки завзято, що у чомусь так само стало стихійним... лихом місцевого масштабу. Але цей дорожньо-сміттєвий пиріг усе ж таки прикрасили декілька подієвих «родзинок», на яких цікаво було б зупинитися детальніше... 

 

Отже, у понеділок, 2 квітня, стало зрозумілим, що Молдова продовжує відбирати українську електроенергію, причому робиться це незаконно. Влада Молдови відмовилася підписувати з Україною угоду про постачання електроенергії за новою ціною. Але 1 квітня, незважаючи на відсутність контрактів, продовжила відбирати українську електроенергію.

При цьому самої електроенергії в нашій державі згодом вироблятимуть іще більше. У Краснодонському районі виділено земельну ділянку під будівництво вітропарку, і зараз там йде закладка першої установки. У регіоні  реалізуються два такі проекти – будівництво «Краснодонського вітропарку» потужністю 400 МВт і сонячної геліоелектростанції потужністю до 10 МВт.

А от українцям, які мають намір подорожувати залізницею, доведеться з початку квітня активніше спустошувати свої гаманці. Нова система формування тарифів на перевезення пасажирів вступила в силу, і впродовж 2012 року  вартість проїзду в купе збільшиться на 14,3%. Відтепер до вартості проїзду пасажирів у купейних вагонах поїздів внутрішнього сполучення застосовується індексація у розмірі: з 01 квітня 2012 року – 1,034, з 01 липня 2012 року – 1,069, з 01 жовтня 2012 року – 1,105.

Читайте також: Ніч у потягу стане дорогим задоволенням

Наступного дня стало відомо, що Україна і Китай починають реалізацію спільного проекту з видобутку у Кіровоградській області бурого вугілля та виробництва з нього електроенергії. Українське Державне підприємство «Трест Олександріярозрізбуд» Міністерства енергетики та вугільної промисловості України та китайська компанія China Coal Technology & Engineering Group Corp. підписали рамкову угоду про співробітництво у реалізації проекту із видобутку і розробки бурого вугілля у Кіровоградській області. Угода передбачає залучення китайських інвестицій та технологій у відновлення розробки бурого вугілля на «Костянтинівському» розрізі поруч з містом Олександрія у Кіровоградській області, а також у будівництво поруч із кар’єром електростанції. Окрім того, китайська сторона сприятиме забезпеченню фінансування реалізації проекту.

А от для для НАК «Нафтогаз України» не є принциповим вибір банку для залучення кредиту. Про це Перший віце-прем'єр України Валерій Хорошковський повідомив в інтерв'ю BBC-Україна. «Я не бачу жодних проблем, в якому банку брати – в Deutsche Bank чи в «Газпромбанку». Тобто, якщо компанія потребує додаткових обігових коштів, це її позиція, де брати ці кошти. Тому контекст цього питання, наскільки я розумію, простежується лише в наступному – що якщо кредит не буде повернутий, тоді буде право, умовно кажучи, якихось додаткових умов до «Нафтогазу». Я вас запевняю, що уряд ніколи не піде на те, щоби таким шляхом вирішувати питання «Нафтогазу», - сказав пан Хорошковський.

У середу, 4 квітня, українці змогли дізнатися, на чому зосередить свої зусилля протягом поточного року Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг. На офіційному сайті Нацегулятора оприлюднено План діяльності на 2012 рік. Ним передбачено удосконалення нормативно-правової бази тарифоутворення у сферах теплопостачання, централізованого водопостачання та водовідведення, зокрема розробка пропозицій до методик тарифоутворення на послуги у сфері централізованого водопостачання та водовідведення щодо впровадження блокових тарифів, диференційованих ставок тарифу в залежності від обсягу споживання води, впровадження стимулюючої моделі тарифоутворення на житлово-комунальні послуги тощо, поступове впровадження економічно обґрунтованих тарифів.

Читайте також: Рятівні новації

Наступного дня стало відомо, що результати залізничного транспорту з енергозбереження набагато кращі, ніж по країні в цілому. Зокрема, за оцінками експертів, потенціал енергозбереження в Україні до кризи складав 40-45% від енергоспоживання, а під час кризи він трохи збільшився. У той же час за 15 років енергоємність залізничного транспорту фактично зменшилася удвічі. Зокрема, показник енергоємності Укрзалізниці істотно знизила електрифікація раніше не електрифікованих ділянок: Здолбунів–Ковель, Коростень–Шепетівка, Полтава-Люботин, Дебальцеве–Луганськ, Конотоп–Ворожба; Полтава–Перещепино – в цілому ледве менше 600 км.

При цьому Державна адміністрація залізничного транспорту України нагадала, що подорожчання квитків на проїзд залізничним транспортом стосується лише купейних вагонів, а також прирівняних до них вагонів першого класу швидкісних потягів (таких як, наприклад, «Столичний експрес»). В абсолютних показниках зміна вартості тарифів буде коливатися від 2 до 20 грн. Також вартість проїзду залізничним транспортом буде залежати від індексів, що встановлюються відповідно до календарного періоду та днів тижня. Під зазначену індексацію підпадають квитки на усі категорії вагонів (СВ, купейні, плацкартні, загальні, в перший, другий і третій клас швидкісних поїздів), крім приміських поїздів. Підвищення не торкнеться «соціальних видів перевезень», до яких відносяться плацкартні вагони і електрички.

А от Фонд державного майна України розпочне приватизацію газорозподільних та газопостачальних компаній у травні цього року. Це закріплено Планом-графіком виставлення на продаж у 2012 році газорозподільних та газопостачальних товариств. На сьогодні на рахунках ФДМУ акумульовано 31 із 48 пакетів акцій, передача яких Фонду з метою приватизації передбачена Постановою Кабінету Міністрів від 10.10.2011 № 1053.

Читайте також: Кабмін шукає інвесторів! 

У п’ятницю, 6 квітня, стало відомо, що одна з найбільш резонансних реформ дозволить українським бізнесменам наростити свою рентабельність при продажу вітчизняної електроенергії за кордон. Але заплатять за це задоволення пересічні українці, для яких ціна на електроенергію може вирости майже вдвічі. Кабмін опублікував власне розпорядження № 163-р, яким кардинально змінено правила зовнішньої торгівлі електричною енергією.

А от столичний метрополітен у цьому році планує оновити більше 100 електропотягів за кошти Кіотського протоколу. Про це сказав голова КМДА Олександр Попов, оглядаючи станцію метро «Осокорки» на предмет техніки безпеки. За його словами, КМДА має кілька проектів, які вони реалізують разом з міжнародними фінансовими установами, наприклад, з Європейським банком реконструкції і розвитку щодо заміни і оновлення рухомого складу.

 

Отже, до життєвого комфорту прагне кожен, але при цьому кожен розуміє цей комфорт по-своєму. При цьому енергоресурси, як і раніше, вирішують усе. А кому за них платити, вирішують у владних кабінетах. Тож, хто і скільки за чий комфорт зрештою заплатить – побачимо із плином часу...

 

Ольга Гальчинська

 

 
Коментарі (0)