ГоловнаПублікаціїАналітика Підсумки тижня: газові ігри та залізничні примхи

Підсумки тижня: газові ігри та залізничні примхи

Владні мужі старанно шукали альтернативу дорогому російському енергоносію, а залізничне відомство з такою ж наполегливістю намагалося оновити систему пасажирських перевезень

Минулий тиждень, попри святкову атмосферу і погоду, став доволі плідним і насиченим новинами у галузі життєзабезпечення. Владні мужі старанно шукали альтернативу дорогому російському енергоносію, а залізничне відомство з такою ж наполегливістю намагалося оновити систему пасажирських перевезень.

Отже, у понеділок, 7 травня, стало відомо, що напередодні Південна залізниця відновила пряме сполучення на електричній тязі між станціями Харків-Пасажирський та Красноград. Як зазначалося у повідомленні, понад 8 місяців у зв'язку з масштабною реконструкцією станції Красноград, а також всієї ділянки Полтава-Красноград-Лозова, електропоїзди з Харкова доїжджали тільки до станції Власівка. Тут пасажири пересідали в дизель-поїзд, який доставляв їх у Красноград. Відтепер громадяни мають змогу подорожувати цим маршрутом без зайвих пересадок.

Також громадськість дізналася, що 6 травня завершені ходові, динамічні випробування, а також випробування по впливу на колію електропоїздів Hyundai Rotem, які проводилися фахівцями Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту, Південної залізниці та заводу-виробника. Зараз проводяться тестування та налагодження систем цих поїздів, а також обкатка локомотивних бригад по майбутнім маршрутами слідування. Дослідні поїздки проводяться з максимальними швидкостями, встановленими на перегонах цієї ділянки.
 
Одночасно надійшла інформація, що в Україні набрав чинності закон №4648-VI про внесення зміни до статті 2 закону України «Про здійснення державних закупівель» (щодо закупівлі природного газу), який дозволяє «Нафтогазу» закуповувати газ без тендерів. Закон виводить зі сфери дії закону «Про здійснення держзакупівель» операції із закупівлі та реалізації природного газу, які здійснюються суб'єктом, уповноваженим Кабміном на формування ресурсу природного газу для споживачів України, «Нафтогазом», у тому числі для потреб населення. Закон опублікований в газеті «Урядовий кур'єр» від 5 травня 2012 р. Але експерти в ефективності закону не впевнені. Член парламентського комітету з питань паливно-енергетичного комплексу, ядерної політики та ядерної безпеки Олександр Гудима вважає, що закон знизить прозорість у держзакупівлях природного газу.
 

Наступного дня з'ясувалося, що за оперативними даними Об’єднаного диспетчерського управління ДК «Укртрансгаз», всього за 4 місяці 2012 року компанією протранспортовано 32,1 млрд куб. м природного газу, що на 20% менше за показники аналогічного періоду 2011 року. Транспортування ж природного газу споживачам України за 4 місяці поточного року склало майже 24 млрд куб. м, що на 3% менше, ніж за аналогічний період минулого року. 

А Прем'єр-міністр України Микола Азаров під час відвідання катарської компанії Ras Gas у рамках офіційного візиту до Держави Катар підтвердив, що Україна вивчає можливість закупівлі скрапленого газу у Катару. Він підкреслив, що Катар виробляє третину світового обсягу газу, і для України співпраця з такою країною важлива. «Cпівпраця з державою, яка виробляє третину світового виробництва скрапленого газу, є для нас надзвичайно важливою», - наголосив Микола Азаров. 

День Перемоги відзначився у транспортній площині новиною про те, що «Укрзалізниця» скоротить число прямих нічних поїздів з Києва до Харкова і Львова на користь денних швидкісних поїздів Hyundai. Це передбачено новим розкладом руху поїздів на 2012 і 2013 року, яка набуде чинності з 27 травня. Як повідомило відомство, зокрема, курсування поїзда 91/92 Київ-Львів скасовується, а його номер буде переданий поїзду 359/360 Київ-Львів.
 
10 травня стало відомо, що наприкінці травня Україна, Катар і Туреччина планують провести тристоронні переговори щодо транспортування скрапленого газу з Катару до України. Про це прем'єр-міністр України Микола Азаров повідомив журналістам на брифінгу 9 травня. При цьому він відзначив, що розглядаються різні варіанти транспортування газу. Пізніше заступник міністра енергетики і вугільної промисловості України Володимир Макуха відзначив, що, перш за все, обговорюватимуться питання про отримання згоди Туреччини на транспортування газу через Босфор. 
 
Одночасно з цим Микола Азаров наголошує на необхідності перегляду підходів до енергоефективності. «Програм багато, але прогресу мало, тому настав час переглянути наші підходи, відмовитися від того, що буксуємо, й зосередитися на успішних рішеннях», - сказав він, відкриваючи засідання уряду в четвер у Києві. Він доручив Міністерству економічного розвитку і торгівлі та Міністерству енергетики та вугільної промисловості узагальнити результати реалізації програм з енергоефективності та створити модернізовану і єдину державну програму.
 

В останній робочий день тижня надійшла інформація, що у травні цього року Національна акціонерна компанія «Нафтогаз України» та RWE Supply &Trading GmbH (RWEST, Німеччина) уклали рамкову угоду про купівлю-продаж природного газу. Як зазначається у повідомленні НАК «Нафтогаз України», зазначена угода створює юридичні засади для можливого постачання природного газу Компанії з боку RWEST та, разом з тим, не містить зобов’язань сторін щодо обов’язкового здійснення продажу чи купівлі енергоресурсу.

А от Державна адміністрація залізничного транспорту України завершує підготовку залізничного полотна до впровадження прискореного руху пасажирських поїздів між містами, що будуть приймати Євро-2012. Залишилося виконати менше 5% робіт, які будуть закінчені до 25 травня 2012 року.
 
При цьому Прем'єр-міністр Микола Азаров доручив Укрзалізниці детально вивчити ситуацію з відміною нічного поїзда № 91/92 Київ-Львів. Про це глава уряду заявив, відповідаючи на запитання користувачів соціальної мережі Фейсбук. «Я доручу Укрзалізниці розібратися з цим поїздом», - підкреслив Микола Азаров. Він вважає, що в цьому, як і будь-якому іншому, питанні необхідно вести гнучку маркетингову політику. При цьому прем’єр підкреслив, що не завжди згоден з керівництвом залізниці: не доцільно скасовувати те, що добре працює.
 

Отже, з переліченого вище можна зробити висновок: українські можновладці з усіх сил прагнуть продемонструвати свою активність у багатьох напрямках. Хочеться лише сподіватися, що у кінцевому підсумку вони не надурять самих себе або, що ще гірше, кінцевого споживача, тобто – нас із вами...

 

Ольга Гальчинська

 
Коментарі (0)