ГоловнаПублікаціїФінансування ЖКГПідсумки тижня: інвестиційний рай та бюджетне чистилище

Підсумки тижня: інвестиційний рай та бюджетне чистилище

Чи зміна сезонів, чи майбутній початок нового маркетингового року, чи передвиборчі перегони так підбадьорили усіх, хто має відношення до розподілу фінансового пирога, що минулий тиждень позначився неабиякою активністю інвесторів та чиновників

Звісно, цей подієвий ланцюжок знайшов своє відображення і на сторінках порталу ІА «Україна Комунальна».

Отже, у понеділок, 24 вересня, стало відомо, що Україна та Європейський інвестиційний банк підписали угоду щодо отримання позики у розмірі 200 млн євро на реалізацію проекту «Реабілітація гідроелектростанцій». Якщо вірити амбіційним заявам вітчизняних можновладців, то проект надасть можливість забезпечити надійну експлуатацію 22 гідротехнічних споруд ПАТ «Укргідроенерго», розташованих на р. Дніпро, підвищити потужність гідроелектростанцій на 100 МВт із одночасним поліпшенням їх екологічної та технічної безпеки, а також максимально ефективно використовувати водні ресурси.

А от на покращення стану українських автошляхів Мінекономрозвитку розраховує у майбутньому році залучити кредит Світового банку (СБ) в обсязі від 750 млн  до 1 млрд доларів. За словами міністра Петра Порошенка, вже досягнуто домовленості про надання позики СБ на суму 450 млн доларів. Певно, Укравтодор має сподівання, що такі значні інвестиції допоможуть не лише залатати ями, але й підвищити безпеку на дорогах.

Наступного дня, у вівторок, надійшла інформація про те, що уряд має намір подовжити програму молодіжного житлового кредитування ще на п’ять років – до 2017 року. Про це заявив голова правління Державного фонду сприяння молодіжному житловому будівництву Леонід Рисухін. За словами чиновника, доопрацьований проект відповідної постанови було розглянуто Держфондом та протягом місяця буде внесено на засідання уряду. Нагадаємо, у загальному фонді держбюджету на 2012 рік передбачено 5,6 млн грн на пільгове іпотечне кредитування молодіжного будівництва, а на часткову компенсацію по кредитам для молодих сімей - 111,04 млн грн.

Читайте також: Недовіра заважає іпотеці

Водночас Укрзалізниця подала на розгляд Кабінету міністрів проект плану капітальних інвестицій на 2013 рік, згідно з яким на придбання рухомого складу для пасажирських перевезень у наступному році пропонується спрямувати 8,66 млрд грн з державного та місцевих бюджетів. За ці кошти залізничне відомство мріє розжитися двома сотнями нових купейних вагонів, чотирма десятками вагонів для перевезення інвалідів та ще певною кількістю інших корисних речей.

Разом з цим не дрімає Фонд держмайна та впроваджувана за його участі програма приватизації державних підприємств. У середу, 26 вересня, набутком громадськості стала інформація щодо планів Кабміну стосовно продажу державного майна: лише менш 300 підприємств уряд збереже серед заборонених до приватизації. Решта 1200 компаній будуть виключені зі списку - на торги виставлять ключові енергетичні підприємства, шахти і спиртзаводи.

Ні для кого не є новиною, що українське ЖКГ та інфраструктура гостро потребують суттєвої фінансової підтримки. Отже, у 15 українських містах проекти модернізації житлово-комунального господарства та міського транспорту можуть бути профінансовані в рамках нової ініціативи ЄБРР.  Фінансування може складатися з кредиту і гранту, який виділяється з коштів цільового фонду. Існує ймовірність надання кредитів на 10-12 років на умовах комерційної ставки під гарантії міської влади, але перелік проектів поки що не визначений.

Читайте також: Стратегія утеплення України

Не забажала залишатися осторонь великого бюджетного переділу і перша українська столиця. Відтак міська влада шукає джерело стабільного фінансування для подальшого будівництва станцій метро у Харкові. За словами мера міста Геннадія Кернеса, харківська влада буде лобіювати інтереси мегаполісу у Кабінеті міністрів і Верховній Раді. Це передбачає участь у формуванні державного бюджету на 2013 рік, в якому має бути окремий рядок «на будівництво метро у Харкові».

У четвер, 27 вересня, інфраструктурні гіганти заходилися звітувати про підготовку до майбутньої зими. Так, Придніпровська залізниця повідомила, що вже виконала майже 90% запланованих заходів, загальна вартість яких вже склала близько 700 млн грн. Як стверджується у повідомленні, на 100% відремонтовано теплові  завіси, системи вентиляції, склади твердого палива, теплові мережі, паропроводи та контактну мережу. Підготовлено 705 одиниць автотранспорту, 25 одиниць техніки для прибирання снігу й 17 снігоприбиральних машин, 37 кранів на залізничному ходу, 29 електровозів і  7 тепловозів.

А от аеропорт «Бориспіль» найближчим часом можуть передати в концесію. На останньому засіданні Кабінету міністрів було прийнято постанову «Про внесення змін до переліку об'єктів права державної власності, які можуть надаватися в концесію.  Передбачається, що концесіонер спрямує у розвиток об’єкта інфраструктури в найближчі два роки не менше 2,3 млрд грн. При цьому очікується, що лише за перше десятиліття бюджет отримає не менше 1,5 млрд грн концесійних платежів. Виплати по зовнішніх вже існуючих запозиченнях аеропорту у розмірі 4,8 млрд грн будуть також здійснюватися майбутнім концесіонером.

Європейський банк реконструкції та розвитку на додачу до всього готовий надати Україні ще й кредит на модернізацію газопроводу «Уренгой – Помари – Ужгород». Про це заявив керівник делегації Ради директорів ЄБРР Джорджіо Леччезі під час зустрічі з Прем'єр-міністром Миколою Азаровим. «Україна зацікавлена у модернізації своїх газопроводів, банк з радістю надасть допомогу українському Уряду для вирішення цього питання», – сказав він. Загальний обсяг інвестицій, які Україна планує залучити в модернізацію ГТС, повинен скласти 5,3 млрд дол.

Читайте також: Свято «Нафтогазу» на тлі боргової чуми

На тлі цих оптимістичних заяв і планів своєрідним «холодним душем» стала звістка про те, що кошти, виділені на реконструкцію і будівництво каналізаційних систем у державі, пішли «в нікуди». Такого висновку дійшли інспектори Рахункової палати під час проведення аудиту. Зокрема, виявилося, що  бюджетні кошти, передбачені у 2011 році та першому півріччі 2012 року на реконструкцію і будівництво систем централізованого водовідведення, використані Мінрегіоном безсистемно та з численними порушеннями вимог законодавства. Під час виконання заходів, передбачених відповідними державними програмами, Мінрегіон використав з порушеннями бюджетного законодавства 251,5 млн грн.

В останній робочий день тижня надійшли відомості, що експерти Українського національного комітету Міжнародної торгової палати (ICC Ukraine) вже визначили потенційних інвесторів для реалізації проектів з будівництва сонячних електростанцій у Херсонській області. Відповідний Меморандум про співробітництво з реалізації інвестиційної програми у галузі сонячної енергетики в Херсонській області  був підписаний напередодні. Для реалізації проектів ICC Ukraine та Херсонська ОДА створять робочу групу, яку очолюватиме заступник голови облдержадміністрації.

І знову «на вістрі атаки» - ЄБРР, який виділив кредит у сумі 10 млн євро для модернізації муніципального підприємства теплопостачання Тернополя. Але він не єдиний у цій тепловій «доброчинності». Ще 5 млн євро як грант надав Фонд Східноєвропейського партнерства з енергоефективності та екології (Е5Р). «Фінансовий пакет надається муніципальному підприємству для підвищення енергоефективності, скорочення споживання газу та електроенергії, покращення якості послуг опалення та гарячого водопостачання», – сказав директор ЄБРР по Україні Андре Куусвек.

А от у рамках III Міжнародного бізнес-форуму країн-учасниць СНД «Ялтинські ділові зустрічі» відбулася презентація інвестиційного проекту «Розвиток дорожньо-транспортної інфраструктури в Автономній Республіці Крим». 

Прем’єр-міністр Микола Азаров під час заходу активно закликав представників бізнесу інвестувати у реалізацію цього та інших проектів у Криму. «Я закликаю інвесторів, які беруть участь у роботі цього форуму, зважити всі свої можливості і взяти участь у реалізації інвестиційних проектів у Криму. Зі свого боку уряд максимально сприятиме реалізації таких проектів», - заявив прем’єр.

Одночасно з цим Президент Янукович пообіцяв, що влада збільшить частку податкових надходжень, яку мають отримувати міські бюджети. Формула розрахунків міжбюджетних трансфертів та дотацій із держбюджету має стати більш доступною і повинна розраховуватись , виходячи з об’єктивних потреб місцевої влади. Таку думку Глава держави висловив, виступаючи у п’ятницю на урочистих зборах з нагоди з нагоди 20-річчя створення Асоціації міст України.

Читайте також: Комунальна сфера стає бізнесом

Оглядаючи розлогий список урядових ініціатив, а також дивлячись на тотальну готовність інвесторів вкладати неабиякі суми у розбудову доріг, мереж та решти життєво важливих об’єктів, хочеться одразу запитати: а який зиск від усього цього «світить» пересічному громадянинові, який так чи інакше намагається вчасно сплачувати бодай за послуги ЖКГ? Питання так і залишається кружляти у повітрі, особливо з огляду на результати опитування, проведеного минулого тижня нашою редакцією. Тема була близькою багатьом:  чи очікують люди подорожчання комунальних «радощів» після виборів.  Отже, результати не стали особливою несподіванкою…

Як виявилося, переважна більшість (77%) респондентів не має сумнівів у тому, що вибори значною мірою вплинуть на комунальну сферу, і тарифи підвищаться вдвічі. Їх підтримує ще 4% опитаних, вважаючи, що підвищення вартості комунальних послуг матиме місце, але це не завдасть суттєвих збитків їхньому сімейному бюджету. Решта переконана, що жодних змін не буде, бо для цього немає достатніх підстав (12%), або ж якщо підвищення і буде, то воно жодним чином не пов’язане з виборами (7%).

Отже, українці, загартовані досвідом минулих виборчих епопей, не чекають дива. А шкода… Так іноді хочеться трохи побути дітьми та на мить повірити у казку… 

 
Коментарі (0)